Pagi ni aku taknak bawak kereta.
Naik motor je. Tpy paling menyedihkan harini, aku bangun lambat so I guest kena pakai mask. Identiti tak terbongkar. Aku menuju ke bilik air.
Selesai mandi, aku pergi ke bilik closet. Aku mengambil baju singlet berwarna hitam serta jaket. Seluar hangpa pikir sendiri malas citer.
Aku tak tahu kenapa tapi aku nak pakai my usual close. Ni bukan pakaian untuk aku ke kolej. Ni akan membuatkan identiti aku terbongkar sikit. Mask hitam dan helmet aku pakai.Jam 8:58 pagi, aku memasuki perkarangan kolej seterusnya menunggang motor ke arah parking. Orang yg berada di sekeliling semuanya gasp dan gosip. Mesti curiga. I know sbb kolej ni jarang ade pelajar yg bawak motor superbike. Mesti org ingat aku ni budak baru dehekkk I'm not.
"Hye~" guest who? Sape lagi kalau bukan medusa dan gengnya.
"I'm sorry miss?" wajahnya berubah hampa mesti ingat aku laki. Oh ye aku tak bukak helmet lagi.
"I ingat you laki. Btw name I melissa, Nur melissa binti dato' hashim." nak bodek la tu. Harini akan jadi hari yg agak mencabar bersama minah tua medusa.
"I anne, Park anne" helmet tak bukak lagi pft.
"You org korea?!" beruk betul minah ni. Btw park anne is my korean name.
Actually aku lahir kat sana sbb tu aku ade 2 name. Satu name melayu satu lagi bukan.
"Kacukan. I lahir kat sane tpy duduk sini" berdrama plak aku i you i you. Walaupun benci tpy kita kena layan drama ni baru syiok kenakan si medusa ni hari-hari huh. Helmet aku tanggalkan chet dari tadi tak tanggalkan layan minah ni.
"You budak baru ae?" nak jujur ke?
"Nah, i dh 3 years kat sini tpy jarang dtg sbb selalu balik korea" hoho kelentong je nih. Jarang dtg konon padahal hari-hari ngadap si medusa depan mata ni.
"Omg, 3 years same with me! Tpy patutlah tak pernah nmpk u rupanya u jarang dtg" haha kau percaya medusa? Like seriously?"Well let's go but u amik course ape?"
"Seni dan fotografi" terpaksa lebihkan skrip you know i don't like to talk that much.
"Oh,why did u wearing that mask? U sakit ke?"
"I'm in fever" kelentong lagi hoho. Mane iyla ni? Iyla selamatkan aku! Si medusa ni asyik memaksa aku bercakap.Kami masuk ke kelas,
"Eh, weird bitch tak dtg la" hoho die kat sebelah kau bongok.
"Who?" acah tak kenal. Eh tu die iyla berada di barisan depan. Dahlah tak kejut aku heh.
"Don't care. Btw u nak duduk dgn i tak?" barisan tengah? Barisan diva? X. Aku tanak .
"Nah it's okay" aku melambaikan tangan bak queen elizabeth.
Langkah ku seterusnya beralih ke arah kerusi sebelah iyla. Aku duduk di sebelah die. Dan itu membangunkan die. You know die baru bangun tidur dan sewaktu itulah lecturer masuk. Isssh dah lah duduk depan."Who are you?" terpantul jugak soalan tu dari mulut iyla. Ceit sepupu sendiri pun tak perasan.
"Kau kenape? Sepupu sendiri pun dah tak kenal ke?"
"Ain?" gumamnya perlahan.
"Dah tu?" aku pun humming je malas nak bukak mulut ade mas.
"Wow, nice one. Patutlah pakai mask. Aku ingat pencuri tadi"
"Pencuri?" jgn ckp ini pick up line.
"Pencuri hati aku"Krik krik krik
"Kau nak aku chia chia kan ke?" iyla menarik muka masam. Aku memandang depan. Tengok ape yg lecturer tu paparkan kat skrin.
Harini try jadi budak nerd la huhu.Habis class,
Aku baru nak tarik iyla tpy die ade class lain fish betul. Aku berjalan ke cafe sensorang. Tpy rase lain mcm, tak sedap hati eden."Mak jah, tin lipton satu"
"2 ringgit" ni case x kenal aku lah ni.
"Nah"aku memberi mak jah 2 keping not RM2.Aku menarik salah satu kerusi di cafe tu dan duduk. Selarang fikir mcm mane nak minum tanpe membongkarkan identiti.
Ah, bukak jeler mask ni.
Perlahan-lahan aku bukak mask hitam ni sambil perhatikan sekeliling dgn ekor mata. Ade sorang mamat duk pakai cermin mata hitam dan mask? memandang aku. Aneh.
Aku menyedut air lipton. Argh sedap! Gila!Selesai minum aku memakai mask kembali dan berjalan menuju ke motor aku. Aku perasan mamat tadi ikut aku. Aku berlari anak sedikit. Die pun sama. Pahal die ni.
Mamat tadi menghampiri aku dan duh pening! Die tekup mulut aku dgn kain dan aku cuba meronta sebelum pandangan aku gelap. I guess that was.. Ubat tidur. Deyy apahal culik aku?
Author pov
Seorang lelaki mengendong ain yg layu ke arah van hitam. Van tersebut membawa mereka ke sebuah tempat gelap.
45 minit berlalu,
Ain mengelipkan matanya 2 kali.
"Aku kat mane ni?"
"Kau dekat tempat aku" tersentak ain buatnya .
Ain memusingkan kepalanya ke kiri dan ke kanan namun hampa bila x jumpa org yg dicarinya dari tadi."Kenapa kau culik aku?"
"Sebab aku nak bunuh kau"
Terdiam ain dibuatnya. Terdengar satu keluhan berat dari mulut ain.
YOU ARE READING
Pyschometry
Non-FictionAin maisarah. Gadis ganjil yang memiliki penyakit yg sehingga kini tiada ubatnya kerana sesiapa yg ingin mengubatinya pasti akan mati terdahulu sebelum sebarang rawatan dibuat. Muncul seorang lelaki yg mempunyai sakit yg sama dengannya. Tapi itu tid...