Ain pov
Aunt erika menarik aku ke suatu bilik dan aku baru perasan aunt erika yg aku nmpk tadi tu pakai tudung hitam ni asal warne putih pulak. Aku memandang belakang di mane iyla juga sedang memandang aku dengan riak lepas-ni-cerita-apa-yg-berlaku. Masalahnya aku pun tak tahu ape yg berlaku sekarang ni. Akhirnya kami sampai di satu bilik yg nampak mcm bilik sembahyang a.K.A. Surau mini.
"ain, iyla meh dduk sini" ajak aunt erika sambil menepuk-nepuk bantal kusyen di sebelahnye. Eh tak perasan pun ade sofa kat sini.
"cuba ceritakan ape yg ain hadapi smpi ke bilik tu" pinta aunt erika lembut tanpe sebarang kekerasan. Aku mula menceritakan dari mula aku masuk rumah ni dan bertemu dgn aunt erika yg pakai tudung hitam bersama senyuman creepy nya sampai aku berada di bilik tersebut. hashtag aku x tau blik tu bilik ape."tu bilik ape aunt erika?" soal iyla dgn muka sememeh die tu.
Dengan senyuman creepy aunt erika beritahu yg sebenarnya itu bilik pe- pe-
"bilik pemujaan?!" teriak iyla. Hey stabh it! how to spell stop it? s.T.O.P~ I.T!"Ye iyla. Jgn risau sbb ain hanye alami alam lain je tadi" Terang aunt erika dan itu mengejutkan iyla eh bukan patutnya aku ke yg terkejut sekarang ni?
"asal kau pulak terkujat?" iyla hanye menyengih apabila aku menanyakan soalan itu.
"so sape yg sakit dan nak pulih?" soal aunt erika. Sebagai seorang yg baik, aku tak menjawab soalan tersebut Tapi iyla yg jawab bagi pihak aku.
"ain sakit ape?" soal aunt erika tanpa sebarang reaksi. Pelik.
"ain bukan sakit Cuma-"
"oooh" tanpe menghabiskan ayat aku die dah ooo kan. Apekehe nyew ni?
"pyscometry kan?" membulat mata aku mendengar perkataan yg keluar dari mulutnya. well mcm mne die tahu ae?
"dah agak dah" ucap nya lagi.
"sbb alam yg ain alami tadi hanye org yg tertentu je yg boleh" aduh pening aku camni.
"bila boleh pilih aunt" soal iyla dgn muka lek lwk tenang. Aikk first time die camtu.
"sebulan dua gitulah. Takpe minggu depan datang balik okay?" soalan aunt erika mendapat anggukan dari kami berdua oh yea.Selepas itu kami pun pulang.
*ding dong*
"oh cik muda?" gizz pembantu haritu. Suhaliza.
"bebby dinner dah siap ke belum?" soal mama yg berada di dalam. Bebby? seriously?
"iyla, ain dah balik? masuk cepat pi tukar baju" kami mengangkat tabik serupa pelajar yg menjadi komander kat sekoLah.
"eh budak-budak ni, pergi cepat. Aku cepuk karang" dengan itu kami berlari tak cukup tanah. Boek.
Akhirnya aku sampai di tingkat atas. tombol pintu aku pulas dan ....
"what?!" hey kenape cadar dgn langsir aku warne pink ni?
"bab! eh bebby!! ueewwk" nasib tak tersebut bab* tadi au.
"ye cik muda?" aku pandang suhaliza ni kecik besar kecik besar je.
Aku halakan jari telunjuk aku ke arah cadar dan ke arah langsir pula.
"oooh cantik kan?" pal-
"kau ni! aku benci pink! tukar sekarang!" ye dgn ini aku mengumunkan yg aku boleh ganti pengawas-pengawas korang kat sekolah tu.
(author:dey jgn perli aku la makcik! #authorterasaauch)
Abaikan authOr key..
"tapi pink kan cantik cute gituh" eh die boleh balas.
"kau nak kena pecat ke ? kalau nak aku buat sekarang kalau kau taknak baik kau tukar sekarang" suhaliza dgn gelabahnya mencabut(?) cadar dan langsir dan bawa lari benda alah tu. Tahu kau kena ugut ngan aku. Aku mengunci pintu kemudian ... Msuk bilik air dan mandi. Done! rambut yg panjang aku biarkan mengurai ke bawah.*knock-knock*
"do you want to build a snowman?" suara iyla -_-
"go away iyla" aku pun acah gaklah hoho.
"ok bye~" tak sangka aku pun dah gile mcm die.
"hoi cepat lah turun lembab betul mandi"diterjahnye je bilik aku. Kuang ajar betul budak ni.
"eish kau ni" and yes aku kejar dia._____________________________
shorties kubisgoreng13 '-'
YOU ARE READING
Pyschometry
Não FicçãoAin maisarah. Gadis ganjil yang memiliki penyakit yg sehingga kini tiada ubatnya kerana sesiapa yg ingin mengubatinya pasti akan mati terdahulu sebelum sebarang rawatan dibuat. Muncul seorang lelaki yg mempunyai sakit yg sama dengannya. Tapi itu tid...