epilogue

194 15 5
                                    

Nyamannya udara kat sini. Dah lama tak balik malaysia be like -..-
Oh ye let's call papa

Aku mendail nombor telefon milik papa or should I say uncle park?

Trurrt truuut

"Hello?" Kedengaran suara milik seorang lelaki yang sudah berumur.
"Assalamualaikum, papa."  Untuk seketika perbualan itu terhenti.

"Waalaikumsalam. Ain?! Ya tuhan rindunya papa dengan kamu. Kamu kat mana? Sihat? Suami kamu sihat? Iyla?" Teruja betul papa ni.

"Lekk pa. Ain sihat je" aku menahan salah sebuah teksi dan masuk ke perut kereta lalu mengarahkan pemandu teksi untuk menghantar aku pulang ke rumah.

Kedengaran ketawa kecil dari papa.
"Papa sihat? Dah makan ubat? " giliran aku menanyakan khabarnya.

"Sihat sahaja. Ada apa-apa ke Ain call papa ni? Tiberrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr je" Aku tertawa kecil sebelum memakai tali pinggang.

"Tak ada apa. Saja je, rindu. Okaylah, bye" aku menahan sendu.

"Yelah. Annyeong" aku menamatkan panggilan tersebut dan tersenyum sinis.

"Hantar saya ke hotel Gein" pemandu tu menganggukkan kepala sedikit menandakan dia faham.
.
.
.
.
.

"Cik, dah sampai" pemandu teksi yang aku naiki bersuara lembut.

"Eo?baiklah, berapa ya?" setelah memastikan tempat yang aku pesan pada pemandu teksi ni betul.

"RM 25 sahaja" ucapnya kedengaran ikhlas bersama senyuman manis miliknya.

"Kenapa murah sangat? Apa pun terima kasih" aku menguntumkan sebuah senyuman kecil kepadanya sambil menghulurkan wang not malaysia.

Aku menjejakkan kaki ke atas jalan yang sudah bertar. Lelaki pemandu teksi itu juga keluar dari perut kereta teksinya.

"Dekat je cik, airport dengan hotel ni." katanya sambil menghulurkan beg bagasi milikku sebelum berlalu pergi.

Aku melangkah masuk ke dalam hotel gein tanpa ragu-ragu.

"Selamat datang. Boleh saya bantu?" pekerja hotel ni mengukirkan senyuman manis buatku.

"Em, saya nak sewa bilik"

"Oh, sekejap ye. Saya periksa sama ada masih ada bilik kosong atau tidak" pekerja tadi segera melakukan kerjanya.

"Oh nasib baik ada. Tinggal satu bilik untuk dua orang sahaja" pekerja tadi kembali menguntumkan senyumannya yang manis di mata aku.

"Okay, saya nak sewa sebulan" terbeliak mata pekerja tadi. Mesti tak pernah ada pelanggan yang sewa sampai sebulan haha.

"Serius lah? Cik biar betik??" aku hanya ketawa kecil melihat reaksi lelaki ini sebelum mengangguk dua kali.

"Ouh baiklah, tunggu sebentar ya" aku mengganguk lagi sekali.

🐸🐸🐸🐸🐸

Suasana matahari terbenam di hadapan aku mengingatkan aku padanya. Kau orang mesti tertanya siapa yang akhirnya menjadi suami aku kan?

Well, suami aku bukan aiman tapi darwish. Yeah dia tak pernah muncul dalam story ni. Aku tak tahu la apa masalah author tu.

Papa yang kenalkan aku dengan dia. Katanya aku nampak sedondon dengan darwish.

Darwish pinang aku, aku terima jelah. Rezeki. But now... Aku... Aku benci dia, dia curang dengan aku. Aku nak redhakan hati aku jadi aku balik malaysia. Aku harap darwish tak cari aku.

Soon we will meet again.












-----------------------------------------------------------

Hey guysss!!!! Happy 1k 🎉🎉🎉🎉🎉
Aku sebenarnya dah lama taip epilogue ni tapi tak tahu nak publish bile. Busy. So terbengkalai 😂😂

Thanks for everything! Bye👋 till we meet again...


PyschometryWhere stories live. Discover now