chapter 11

196 20 0
                                    

"Sinaran mentari menyinari~
menusuk ke jiwaku~"

Eh?apa pasal suara shiela majid sumbang ni? Aku mula membuka mata satu persatu. Wait.... Bukan aku ada dalam kereta ke tadi? iyla? oh suara sumbang tu milik dia rupanya. what?!

"iyla kita kat mana ni?" aku menggongcangkan badan iyla sampai dia berhenti menyanyi.
"kita?dekat mana?"soalnya kembali. Aku menyepetkan kedua belah mata. Jngan tanya macam mana aku buat.
"dekat rumah aunt erika"iyla berjalan lenggang sayur kangkung ke arah-.... emylia, asal dia ada kat sini? Rumah dia kot.... Water raver...

"hai ain"sapa emylia. Aku hanya mendiamkan diri. Dari dulu aku tak tahu nak cakap apa dengan dia ni. Apa yang buat dia taksub sangat nak kawan dengan aku.
"hurm, awak dah start buat assigment prof. Mardhiah bagi?" soalnya lagi. Aku tetap diam.
"lia kau ni assigment tu prof baru hantar kat whatssap pagi tadi. Sah-sah dia tu lepas sOlat subuh je tidur balik" sempat lagi si iyla ni kutuk aku.

"mana aunt erika?" iyla mengambil tempat duduk depan emylia. Emylia memasang muka sepuluh sen.
"aunt erika? urm ooh mama.. Dia pergi cambodia" apasal dia macam ragu-ragu je nak jawab.
"buat apa?"soal iyla lagi.
"di-dia sakit tenat sangat"emylia menekup mukanya dengan kedua-dua belah tanganya.
"asal kau tak ikut?" eh macam tak rasa sebersalah je dia ni. Dari tadi tanya org tu.
"erm, ma- aunt erika tak kasi ikut dia risau aku- aku erm" emylia bermain dengan tangan dia macam budak kecik. -_-

"yelah aku paham dengan perangai baby kau tu"iyla berdiri lalu menenangkan emylia yang mula nangis. Dehekk gembing nya. Tak ape lah aku cuba memahaminya.

_____________________________

aku tahu pendek diam je.
#takdemood

PyschometryWhere stories live. Discover now