I'm F*cking Jealous!

3K 36 0
                                    


"You can't unlike the person you like the most"

Julia's POV

Hindi pa rin nagsi-sink in sa'kin yung mga nangyari and it's f*cking three days ago!

She said she likes me so much tapo makikita kong ang sweet sweet niya sa boyfriend niya! Who the hell she think of me? A brave one? A person who's never felt the pain? Manhid?

I know I'm getting married soon but I can't unlike her. Araw araw nafefeel kong mas lalo ko siyang nagugustuhan pero wala akong magawa kundi i'ignore yung nararamdaman ko for our both sake.

I felt guilty and hurt as well nungmga panahong sinabi kong magpapakasal na ako because she walked away without saying any word. But before she turned her back at me I saw the hint of sadness and hurt in her pair almond eyes.

At hindi na rin niya sinasamahan ang kapatid niya tuwing pupunta sa bahay namin para dalawin si Julie.

I simply ask Livia why her ate Liza didn't come with her and she just answers me that her ate is always busy. At pagkatapos nun hindi ko na kinukulit si Livia baka rin kase magtaka yung bata.

I really missed Liza...

"Julia!" my dad yelled at me with a confused look.

"W—What?" I stutter Gosh!

"You're not paying attention in what I've been discussed here. I noticed that you're spacing out in a passed 2 days until now. What's wrong with you sweetie?" nag aalalang sabi ni Dad sakin.

"Uh—uhm nothings important dad" nakangiwing sagot ko rito.

"Alright... alright.. Where are we again? oh Uhm I already talked to my daughter about this Mr. Peyslhê and she's okay with it" nakangiting sabi ni Dad sa isang mestisong lalaki na nasa edad na late 40's siguro together with his good looking son, Dave.

"Oh great Alfonso and  I want this coming Saturday night to be their engagement party. Do you think it's good Idea?" nakangiting tanong nito kay dad bago kami binalingang dalawa ni Dave ng tingin nitong si Mr. Peyslhê.

Tumingin muna si Dad sakin at wala sa sariling tumango nalang ako. Ewan ba parang hindi ko maintindihan yung mga pinag uusapan nila kahit na rinig na rinig ko naman.

Tumingin si dad kay Mr. Peyslhê.

"I think it's too early for that but I guess It is a good Idea" nakangiting saad ni Dad.

"Uhm Mr. Montreal can I envite her for dinner. Uhm  you know just..just to know each other" kinakabahang paalam ni Dave kay dad.

Tumingin muna sakin si Dad bago bumaling kay Dave at ngumiti rito.

"Sure iho basta ingatan mo lang ang anak ko" nakangiting sabi nito kay Dave.

"Thanks and I will Mr. Montreal" nakangiting sabi na rin ni Dave.

"Don't bother to call me Mr. Montreal, instead call me Dad because you're my daughter's fiance naman na iho" nakangiting sabi ni dad rito.

"Yes Mr.—I mean Dad" nagtawanan silang tatlo ng dahil doon except me na hindi pa rin maintindihan ang mga nangyayare.

Lumilipad pa rin ang utak ko ngayon. Nababaliw na ko kakaisip kay Liza. I f'ckin' want to see her! She makes me feel itchy to hug her or uhm kiss her and I don't know how to do it.

I wish I can back the time so I can reject my father's proposal to marry Dave and be selfish so I can be with Liza.

"Julia?" nabalik lang ako sa wisyo ng tapikin ni Dave ang pisngi ko.

Cute CoupleTahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon