Koľkí z vás majú radi bábiky? Krásne tmavovlásky, hnedovlásky, čiernovlásky? So zlatými vlnkami alebo s rovnými kaderami? Modrooké, zelenooké, mrkačky? Sú krásne to je pravda. Okiku doll je tiež krásna bábika. Meria približne 40 centimetrov, je oblečená v krásnom kimone a má čierno-čierne oči. Tí ktorí majú radi čiernovlásky, by si Okiku určite zamilovali. Bonusom je, že ak si Okiku ostriháte, dorastú jej vlasy. Ako je to možné? Nuž...Táto Okiku bábika má v Japonsku svoje miesto. Legenda hovorí o dievčati Okiku, ktoré sa zvyklo hrávať s touto bábikou, ktorá po nej zdedila svoje meno.
V príbehu z roku 1918 hrá hlavnú rolu 17-ročný chlapec menom Eikichi Suzuki a jeho sestra Okiku. Milujúci brat sa počas Námornej výstavy v Sapporo zatúlal na ulicu Tanuki-koji. Ako suvenír odtiaľ priniesol pre svoju dvojročnú sestru Okiku bábiku. Dievčatko svoju bábiku milovalo a hralo sa s ňou každý deň. Na nešťastie nasledujúci rok Okika umrela na chrípku. Rodina uložila bábiku v domácom oltári a modlila sa k nej každý deň na počesť pamiatky ich dcéry Okiku.
O niečo neskôr rodina zistila, že vlasy bábiky začali rásť. Videli v tom znamenie, že nepokojná duša dievčaťa, našla útočisko v bábike.
V roku 1938 sa rodina Suzuki odsťahovala do Sakhalin-u. Bábiku odovzdali do starostlivosti chrámu Mannenji v meste Iwamizawa. Po uložení bábiky do chrámu, boli jej vlasy znova ostrihané. Po čase však narástli späť do dĺžky až 25 centimetrov. Vlasy bábiky sú opakovane strihané ale opakovane znova narastajú do pôvodnej dĺžky - po kolená.
No ale berte to z tej lepšej stránky. Z tých vlasov sa dá spraviť parochňa. Mohli aspoň zarobiť.
==================≠=============Dúfam že sa vám to páči a ste platí že môžte písať aké legendy poznáte.
A dúfam že mi dáte hlasi. Ďakujem 😃.
†LaAnonymka†
YOU ARE READING
Legendy (a Mýty) Japonská
Historical FictionMožno poznáte legendy svojho okolia ale možno nepoznáte legendy Japonska. Táto kniha je o viacerých legiend Japonska. Niektoré z nich sú strašidelné ale iné sú buď zvláštne, divné alebo nezmyselné. Dúfam že sa vám to bude páčiť.