Kappa

669 36 3
                                    

Nooooo už dlho sme sa tu nevidali...
======================≠=========
Máme tu novú a ešte divnejšiu legendu, mýt, príšeru obludu, netvora....

V Japonsku asi nenájdete človeka, ktorý by ešte nepočul o legendárnej bytosti, ktorá je popisovaná ako kríženec opice a korytnačky.

V japonskej mytológii sa tento netvor nazýva kappa (hovorí sa mu aj kawako [ja som to najskôr prečítala ako kakao] alebo kawataro), čo v preklade znamená niečo ako riečne dieťa. [Prepáč kakaové dieťa].

Podľa niektorých ľudí ešte stále žije v nejakých odľahlých oblastiach ale nikto to nevie sto percentné. Tak kto je tento tvoj vlastene zač?

Popis:

Kappa má byť humanoidný vodný tvor, ktorý má byť vysoký okolo 150 centimetrov a má pripomínať kríženca opice a korytnačky.

  Jeho telo vraj pokrýva jemná srsť, pod ktorou je zelená alebo žltá koža. Na chrbte má korytnačí pancier a medzi prstami na rukách aj nohách má blany. Súčasťou jeho tváre je buď pretiahnutý nos, alebo zobák a na hlave má preliačinu, v ktorej zostáva voda, keď sa vynorí z rieky alebo jazera.

 Súčasťou jeho tváre je buď pretiahnutý nos, alebo zobák a na hlave má preliačinu, v ktorej zostáva voda, keď sa vynorí z rieky alebo jazera

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Dá sa ujsť?

Práve voda, ktorá mu zostáva na hlave, mu má dodávať silu na súši. Ak o túto vodu na súši príde, stráca svoju silu.

Preto sa traduje legenda, že pokiaľ si chce človek pred kappou zachrániť život, má sa kappe ukloniť. Kappa urobí presne to isté, vďaka čomu príde o vodu na hlave. Potom už nemá silu zaútočiť.

Toto tu je pre istotu ak by sa jej v Japonsku prestávalo páčiť a vydal by sa k nám.

Kde kappa žije?
T

ento japonský netvor sa zdržuje v okolí japonských veľkých aj menších riek a jazier. Najviac stretnutí s kappou vraj malo byť v okolí jazera Čuzendži v japonskom národnom parku Nikkó. Skrývať sa tu má hlavne v hustom rastlinstve pri brehoch jazera.

Mini zaujímavost:

V tejto časti Japonska je legenda o kappovi tak rozšírená, že v celom národnom parku Nikkó na ostrove Honšu sa môžete stretnúť nielen so sochami tohto mytologického tvora, ale dajú sa tu kúpiť aj suveníry s jeho údajnou podobou.

Kryptozoológovia sú však presvedčení, že kappa má žiť najmä na ostrove Kjúšu v prefektúre Saga. Práve z tejto oblasti totiž pochádza niekoľko pozorovaní tohto humanoidného vodného tvora.

Svedectvá:

Aj keď sa to bude zdať pre mnohých divné, japonské úrady každoročne dostanú desiatky hlásení o pozorovaní kappy práve z prefektúry Saga. Svedkami sú väčšinou rybári alebo ľudia, ktorí žijú pri riekach.

Videli ho viacerí ľudia ale to by som tu moc rozpisovala a niektoré by boli moc podobné.

Videli ho viacerí ľudia ale to by som tu moc rozpisovala a niektoré by boli moc podobné

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Aká je pravda?

Niektorí vedci poukazujú aj na to, že kappa by v skutočnosti mohol byť japonský obrovský mlok hanzaki, ktorý je veľmi agresívny a môže dorastať až do dĺžky 170 centimetrov. Tento mlok sa pohybuje nielen vo vode, ale aj na súši, a práve on mohol útočiť na bezbranné deti a ženy.

Tak toto je koniec. Ja viem po dlhšom čase som vydala ďalšiu kapitolu. Dúfam že sa vám páči...

Vaša
                    †LaAnonymka†

Legendy (a Mýty) JaponskáWhere stories live. Discover now