Yuki- onna

748 41 0
                                    

Juki onna ( 雪女 ), znamená v preklade z japončiny snežná žena . Je to ľadový duch alebo Jókai vyskytujúce sa v japonskej mytológie. Ako už býva v démonov elementov zvykom, rada sa sústredí na pútnikmi, ktoré vo fujavici zvádza z cesty. Občas pritvrdí a svojím ľadovým dychom je zmrazí.

Popis

Juki onna vyzerá ako vysoká, krásna žena s dlhými čiernymi vlasmi a neľudsky bielu, až skoro priehľadnú pokožku, vďaka ktorej môže splynúť so snehobielym pozadím. V tvári dominujú modré pery a oči vzbudzujúce vo smrteľníci strach.

Nosí kimono, ale často sa opisuje aj ako úplne nahá. Pomaly sa vznáša nad zemou pokrytú snehom, nezanechávajúce žiadne stopy (niektoré historky hovoria, že nemá nohy, čo je pre mnoho japonských duchov typické). Môže sa aj premeniť na oblak hmly alebo na sneh. Jej správanie a vzhľad sa mení podľa rôznych príbehov a legiend.

Povesť

Že však nie je tak úplne bez citu, o tom rozpráva jedna japonská povesť:

Pred dávnymi časmi žil na severe drevorubač Mosaku so svojim učeníkom Minokičim. Žil, ako len najlepšie vedel a tvrdo pracoval, vďaka tomu sa mali pomerne dobre. V jeden zimný deň - a zimy sú na severe naozaj poriadne, sa obloha zatiahla ťažkými mrakmi a netrvalo dlho a prišla fujavice.

Preto sa Mosaku so svojim učeníkom skryli v zrube, kde sa snažili pred snehovou búrkou ukryť. Snežné búrky boli v tejto oblasti dosť často, ale väčšinou netrvali veľmi dlho - len táto nie a nie prestať. Obaja drevorubači dlho čakali, až je premohol spánok. V noci sneh uhasil oheň v chate a obom drevorubačom bola zima.

Preto sa Minokiči zdvihol, že znovu zakúri. Zrazu sa rozleteli dvere a dnu zavial studený severák. V chate sa objavila žena v bielom kimone. Bola to tá najnádhernejšie žena, akú kedy muž tejto planéty videl. Žena pristúpila k Mosakuovi a dýchla na neho. Minokiči sa v strachu chcel skryť a bál sa, že ho žena tiež zmrazí svojim dychom. Juki onna sa ale zľutovala a nechala ho žiť. Odišla, so slovami:

" Nemaj strach. Dnes v noci ťa nechám byť. Si príliš mladý na to, aby si zomrel. Ale pamätaj: Nikdy a nikomu nesmieš povedať, čo si videl. "

Ráno našiel telo Mosakua zmrznuté až na kosť. Fujavice bola preč a Minokiči si myslel, že sa mu to len zdalo. Mlčal celý rok.

Prišla ďalšia zima a ticho večera vyrušilo klopanie na dvere. Pred srubom stálo malé dievčatko. Chcela sa skryť pred víchricou. Dievča bola krásna a preto ju Minokiči dovolil u neho prespať. Celú noc sa rozprávali a zistili, že si veľmi rozumie.

Za čas sa konala honosná svadba. Boli spolu veľmi šťastní a narodili sa im dve deti. Prišla ďalšia zima a bola veľmi, veľmi chladná. Keď si spolu takto rozprávali pri krbe, zistil Minokiči, že mu jeho manželka pripomína niekoho známeho.

A zrazu mu to došlo -jeho žena vyzerá presne ako Juki onna. Chvíľu sa o tom bavili a Minokiči zistil, že jeho žena vlastne je snežná žena. Len si toho za celé tie roky šťastného manželstva nevšimol.

Kvôli tomu, že Minokiči porušil svoj sľub, jeho žena Juki onna musela odísť a Minokiči ju už nikdy viac nevidel..

Zvyčajne je popisovaná ako neopísateľne krásna žena. Jeden z príbehov hovorí o trojmetrovej žene, ktorá prechádza zimou, kým ju niekto neosloví, načo zmizne v snehu.

Iná legenda hovorí o žene, ktorá sa pýta po čaji alebo studenej vode, pričom ľadová voda spôsobí, že jej telo napučí a po požití čaju celá roztopí.

Ďalší príbeh líči, že je princeznou z Mesiaca a keďže sa tam nudila, rozhodla sa navštíviť Zem, na ktorej nešťastne uviazla. Na všetkých miestach však nie je jej príbeh neškodný. Niekde je popisovaná ako zlá sila smrti. V jednej verzii príbehu je upírom, ktorý zmrazí svoje obete a následne z nich vysaje dušu.

V ďalšej verzii sa snaží zapojiť s ľuďmi do konverzácie a keď jej odpovie, zabije ich.

Neuveriteľné toto je snáď najdlhšia časť má 630 slov bez tohoto. Dúfam že sa vám to chcelo čítať a že aj toto ste prečítali. 😂😂😃😄

Vaša
†LaAnonymka†

Legendy (a Mýty) JaponskáWhere stories live. Discover now