Hoofdstuk 1

595 17 2
                                    

Het was 7u ’s ochtends toen ik, Isabella Swan, wakker werd en me afvoeg waar ik was. Ik bekeek de  paarse muren die me erg bekend voorkwamen, maar van waar wist ik niet. Opeensschoot het me te binnen, het was mijn slaapkamer bij mijn vader Charlie. Ik had besloten om wat tijd met hem door te brengen , zodat mijn mama Renée en haar nieuwe man Phil op reis konden. Veel zin om naar het regenachtig Forks te verhuizen had ik niet . Met veel tegenzin stond ik op en maakte me klaar voor mijn eerst dag op de Forks high school. Mijn vader had voor mijn terugkomst een auto van Billy Black gekocht. Billy was Charlie’s beste vriend en vispartner. Billy had een zoon Jacob Black die op zijn manier wel knap was, maar hij was nog maar 16 en zij was er juist 18 geworden. Zonde dacht ik want ik vond hem wel leuk. Bella berispte zichzelf want ze was niet naar hier gekomen om een vriendje te zoeken. Toen ik beneden kwam zag ik dat Charlie al naar zijn werk vertrokken was. Haar vader was ‘the chief of the police’ voor de brave burgers van Forks. Ik maakt gauw mijn ontbijt, schrokte het naar binnen  en vertrok naar school. De school was niet zo moeilijk te vinden en ik was blij dat haar oude Chevy niet de enige oude bak was, op één auto na : een spieksplinter nieuwe grijze Volvo. Jaloers keek ik er naar en zag dat er naast de Volvo nog een plaatsje vrij was. Snel parkeerde ik mijn Chevy  en stapte uit. Vlak voor een oud gebouw bleef ik staan. Is DIT de school vroeg ik me af. Zo een oud gebouw had ik nog nooit gezien. Ik durfde bijna niet naar binnen te gaan omdat ik bang was dat het zou instorten. Toen ik de moed gevonden had om naar binnen te gaan, ging ze opzoek naar het secretariaat. Daar stond een oud vrouwtje achter de balie.

Ze glimlachte en vroeg of ze me kon helpen.

'Mijn naam is Isabella Swan en ik kom mijn uurrooster halen.'

Ze keek me liefdevol aan en zei:' ik wist wel dat ik je ergens van kende, jij bent de dochter van chief Swan hé?'  

Lichtjes geïrriteerd antwoordde ik:' ja dat ben ik.'

Ze rommelde tussen wat papieren en gaf me een plan van de school en een uurrooster. Ik bedankte haar en wenste haar nog een fijne dag. De oude vrouw wenste me veel succes en ik vertrok ,opzoek naar het lokaal waar ik het eerst uur moest doorbrengen. Mijn eerst les was Spaans, het was mijn lievelingsvak maar ik kon het niet zo goed. Toen ik het lokaal gevonden had ging ik helemaal achteraan zitten en probeerde niet op te vallen. Te vergeefs. Een klein bruinharig meisje kwam naast me zitten en vroeg naar mijn naam.

Ik antwoordde: 'Bella Swan en wat is jouw naam?' Het bruinharig meisje vertelde dat ze Jessica heette en begon honderduit te vertellen  over de school en de knappe jongens die er rond liepen. Bij één jongen vertelde ze me duidelijk dat ik me niet men hoofd moest halen om hem te versieren want niemand was goed genoeg voor hem. Ik vroeg naar zijn naam, hij heette Edward Cullen en ik zou wel het wel begrijpen als ik hem zal zien. Ik ontdekte dat Jessica ook bij wiskunde bij mij in de klas zat net zoals een toffe jongen:  Mike newton. Mike liet me de hele school zien en ik had het gevoel dat ik bewonderaar kreeg. Daar had ik nu echt geen behoefte aan. Tijdens  de lunch ging ik bij Mike en Jessica zitten. Het werd me al snel duidelijk dat Jessica een oogje had op Mike. Maar die laatste had alleen maar oog voor mij. Maar mijn aandacht werd getrokken door een bijzonder knappe verschijning aan de andere kant van de  kantine. Jessica zag me kijken en zei dat HIJ Edward Cullen was. Alsof hij zijn naam gehoord had keek hij mij recht in de ogen. Verlegen draaide ik mijn hoofd de andere kant op.

Jessica zei: 'Edward kijkt naar je!! Dat doet hij anders nooit!'

Ik hoorde de lichte jaloerse toon in hoor stem toen ze dit zei. Ik was wel wat fier dat hij naar mij keek en dat hij anders nooit naar en een ander meisje kijkt. Voorzichtig gluurde ik door mijn haar. Ik schrok toen ik zijn blik zag, hij keek me woest aan en ik sloeg mijn ogen neer. Ik was er helemaal niet goed van. Mike zag dat ik bleek zag en vroeg of alles in orde was. Ik zei dat ik allen maar wat duizelig was, ik heb dat wel vaker. Maar Mike stond er op dat hij naar de les biologie zou begeleiden. Jessica gooide me een boze blik toe en verdween.

Toen ik het biologie lokaal binnen ging zag ik Edward naast de enige lege plaats zitten. Ik raakte ik paniek, maar liet niks merken. Hij had nog steeds die woeste  blik in zijn ogen. Ik probeerde me te concenteren op de les, maar dat lukte niet zo goed omdat Edward de hele les woest naar me zat kijken. Ik was blij dat de les gedaan was. Mike kwam naast me lopen en vroeg wat ik met Edward had gedaan.

'Niets, hoe is hij anders misschien?'

'Hij houdt zich altijd op de achtergrond en blijft uit de buurt van de rest, maar hij kijkt zeker nooit zo woest alsof jij hem geprikt hebt ofzo!'

'Ik heb zelfs nog niet gesproken, het is de eerste keer dat ik hem zie. Maar goed waar is de gymzaal? 'Vroeg ik aan Mike.

'Hé dat is toevallig ik heb ook gym nu, kom ik zal het je tonen.'

Gym was een echte marteling, ik ben nooit echt handig geweest. Om mijn eigen veiligheid ,maar vooral voor de veiligheid van mijn teamgenoten , hou ik me heel afzijdig en doe alleen mee als het echt niet anders kan. Ik was blij dat gym voorbij was en ging op zoek naar mijn auto. 

Twilight like it should be (ON HOLD)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu