Hoofdstuk 3

352 16 0
                                    

Sorry dat het zolang duurde, was druk bezig met school maar om het goed te maken zal ik vandaag 2 stukjes posten

love Em xxx

------------------------------------------------------------------------------------------

Ik had net op tijd in gehaakt want op dat moment kwam Charlie binnen.

Dag Bells hoe was jouw dag?'

' Goed maar ik heb veel huiswerk dus je zult een pizza moeten bestellen want ik heb echt geen tijd om te koken. Ohja pap, ik heb morgen afgesproken met Mike en Jessica.' voegde ik eraan toe.

'Dat komt goed want ik ga gaan vissen met collega’s van op het bureau. Waar gaan jullie naar toe?' Typisch Charlie om te vragen waar ik naar toe ga.

'Naar het La Puche strand.' Antwoordde ik lichtjes geïrriteerd.

'Nou veel plezier, maar wel niet te laat thuis hé!'

'Neenee, maak je maar geen zorgen, je kent me toch?'

'Ja, juist daarom!'

'Zeeg, wie denk je wel dat ik ben?' Riep ik hem achterna, maar hij was al weg. Ik liep dus maar naar boven om mijn huiswerk te gaan maken.

Ik snapte er niets van. Wiskunde was chinees voor mij, ik wou dat Edward hier was. Ik kon me steeds minder goed concentreren omdat ik steeds aan onze kus dacht, de kus die hij wil vergeten. Ik dacht terug aan de smaak van zij tong en begon weer te dagdromen over hoe hij er naakt zou uitzien, wat ik nog nooit anders heb gedaan. Edward had een slechte invloed op mij. Ik werd al rood bij de gedachte dat hij zijn shirt zou uittrekken. Ja,ik ben preuts omdat mijn moeder me zo heeft opgevoed. De avond ging snel voorbij en voordat ik het wist was het al zaterdag.

Ik stond om tien uur stipt aan de winkel van Mike’s familie. Mike was er al maar Jessica was nog nergens te bespeuren. Ik liep naar Mike toe.

'Dag Mike waar is Jessica?'

'Dag Bella, Jessica ging wat later zijn omdat ze Angela ging ophalen. Heb jij nog iemand meegevraagd?' Mijn gedachten flikkerde naar Edward maar schudde mijn hoofd. Er volgde een ongemakkelijke stilte. Jessica en Angela kozen dat moment om aan te komen. Ik was ze dankbaar. Jessica was niet zo blij dat ik mee ging omdat Mike alleen maar aandacht aan mij bestede en niet aan haar. De rit naar het strand leek eeuwen te duren. Maar een keer aangekomen stokte men adem.

Het uitzicht was adembenemend. Het zeewater was helderblauw, je kon de vissen heel duidelijk zien. Toen verschenen er twee sterke gebruinde handen voor mijn ogen. Bij de handen hoorde er een zeer bekende hese stem.

'Wie ben ik?' Vroeg de stem. Ik deed alsof ik nadacht eum even denken

'Brad Pitt? Ofnee wacht  Johnny Depp?'

'Mm dankje dat je me vergelijkt met van de knappe gasten.' Ik draaide me om en vloog Jacob om de hals.

'Ooh Jake ik heb je zo gemist!' Jacob verloor zijn evenwicht en we vielen samen in het zand. Jacob was overduidelijk blij met mijn reactie.

'Ik heb jou ook gemist hoor Bella, toen Charlie belde dat je zou komen ben ik meteen hierheen gekomen.' Ik stond op en trok Jake overeind.

'Wel ik ben blij dat je dat gedaan hebt.' Ik gaf hem een zoen op zijn wang. Hij werd en beetje rood. Mike kwam naar ons toe.

'Bella kom je nog?' Hij bekeek Jake en zag tot zijn voldoening dat hij nog te jong was. Ik stelde ze aan elkaar voor. Jessica en Angela kwamen nieuwsgierig bij ons staan. Ik stelde hen voor aan Jacob. Hij vroeg of hij me ons mee mocht .

'Tuurlijk, dan kun je Bella gezelschap houden nu dat haar date hier niet is' . zei Jessica. De jongens zeiden tegelijk: 'date?'

'Ja, Bella had Edward uitgenodigd.' Ik had na het telefoontje van Edward Jessica gebeld en haar alles verteld. Mike en Jake keken me jaloers aan.

Angela schoot me te hulp. 'Ik vind het lief van Bella, niemand nodig hem uit'.

Jacob antwoordde meteen. 'De Cullens komen hier niet!' Verschrikt keek ik hem aan. Er kwam een ongemakkelijke stilte. Jake vroeg of ik met hem een strandwandeling wou maken terwijl de anderen gingen surfen. Ik stemde toe. We vertrokken en ik voelde de ogen van Mike op mijn rug.

Toen we alleen waren vroeg ik Jake wat hij bedoelde met’ de Cullens komen hier niet’ .

'Dus dat had je door hé, wel, je weet dat wij, quileutes, afstammen van wolven?'

'Ja dat weet ik, maar wat hebben de Cullens hier mee temaken?' Vroeg ik ongeduldig.

'Bella, heb een beetje gedulde en laat me uitpraten.'

'Sorry.' Antwoordde ik.

'Oké, dus de Cullens stammen af van een zeg maar vijandige stam. Mijn voorvaders betrapte ze tijdens een jachtpartij.'

Ik had belooft mijn mond te houden maar ik hield het niet meer. 'Maar wat zijn de Cullens dan?' Jacob lachte en zei heel mysterieus ‘De Kouden’ . 

'En wat gebeurde er toen?' Vroeg ik.

'Wel mijn voorouders en de Cullens hebben een verbond gesloten. De quileutes zouden zwijgen tegen de bleekgezichten als de Cullens niet zouden jagen op hun land.'

We werden gestoord door Mike die vroeg of ik klaar was om naar huis te gaan. Jake keek een beetje teleurgesteld maar gaf mee een zoen op mijn wang en vertrok. Ik staarde hem na en dacht na over wat hij gezegd had. De weg naar huis verliep stil en ongemakkelijk.

Maar eenmaal thuis gekomen startte ik mijn computer op en zocht de term ‘De Kouden’ op. Ik vond een synoniem waarvan ik van schrok ,namelijk: vampiers. Ik dacht aan Edward en wist dat het wel eens kon kloppen. De koude huid, zijn snelle reflexen, hij eet en drinkt bijna niets, hij komt niet in de zon, zijn ogen veranderen van kleur en soms spreekt hij alsof hij uit een andere tijd komt. Ik zou hem er maandag me confronteren. Ik hoopte toch dat hij er zou zijn want aan de telefoon leek hij niet zo zeker van stuk. Ik besloot te gaan slapen.

Twilight like it should be (ON HOLD)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu