Edward zat op mijn bed.
'Was het leuk met Jake, je was mij helemaal vergeten!'
De woorden klonken scherper dan ze bedoeld waren, dat hoopte ik toch.
'Ik moest er even tussenuit, weg van alle problemen . dat moet je toch begrijpen en ik was je niet vergeten, hoe zou ik dat nou kunnen, je was weg toen ik terug naar boven kwam dus ik dacht dat je was weg gegaan. '
'Weetje Bella,' zei hij. 'Je dacht dat je met Mike me jaloers kon maken, maar dat is niet nu, ik wordt alleen maar jaloers van jongens van wie mijn meisje goed kan praten en mij kan vergeten, dat kon je niet met Mike maar wel met die hond en..'
ik onderbrak hem en vroeg hem vragend 'hond? Hoe durf je! Jake begrijpt me en luistert naar me! Hij is alles behalve een hond! Neem dat terug of verdwijn!'
Hij keek me angstig aan, zo had ik hem nog zien kijken. Ik kreeg meteen spijt van mijn uitbrander en ging naast hem zitten.
'Het spijt me ik kon toch niet weten dat je er zo mee zat?' Ik nam zijn ijskoude hand tussen de mijne, hij trok hem niet terug, wat ik al een goed teken beschouwde.
Ik ging verder mijn gebazel. 'Jake is gewoon een vriend niets meer, jij ben degene bij wie ik wil zijn, mijn leven wil mee delen,ook al ben je vampier, dat maakt me echt niets uit, echt ik.' Ik keek hem diep in de ogen.
Hij leek te ontdooien en sloeg zij armen rond mijn middel en kuste me. Ik liet me meeslepen, ik dacht opeens hoe zacht Jake’s lippen waren geweest toen we elkaar per ongeluk kusten. Ik vroeg me af of Edward dat had gezien. Ik verbrak de kus als eerste, wat zelden gebeurt, ik keek hem diep in de ogen om te kijken of hij er gekwetst uitzeg, maar ofwel was hij een goede acteur ofwel had hij niks gezien.
'Wat is er? vroeg Edward.
'Niets, ik was eventjes in mijn gedachten verzonken.'
Hij draaide zich gefrustreerd van me af.
'Wat heb ik verkeerd gedaan?' vroek ik
'Niks, Bella, het is gewoon zo stom dat ik jouw gedachten niet kan lezen.'
'Pardon, kan jij gedachten lezen?' Vroeg ik verbouwereerd.
'Ja, Bella. Van iedereen behalve die van jou en dat frustreert me zo, ik weet nooit wat je echt denkt!'
Dat is maar goed ook dacht ik bij mezelf. 'Waarom heb je me niets verteld, je weet dat je me kan vertrouwen.'
'Dat is het niet Bella, ik wou je gewoon niet nog meer laten schrikken.'
'Maar waarom kan je de mijne niet horen? Is er iets verkeerds aan mij?'
'Bella, ik heb je net verteld dat ik gedachten kan lezen en je weet dat ik een vampier ben. En toch denk je dat er iets mis met jou!' Hij schudde verbaast zijn hoofd en lachte zijn oogverblindende scheve glimlach. Ik hoorde hem nog meer zeggen, maar ik verstond er niets van. '
Bella?' Vroeg hij.' Luister je wel naar alles wat ik aan het vertellen ben?' Hij knipte met zijn vingers voor mijn ogen ik kwam terug in de werkelijkheid.
'Eum sorry ik was even aan het dromen.'
'Nu doe je het weer! 'Zei hij geïrriteerd. Edward was weer beginnen bazelen en ik legde hem met een zoen het zwijgen op. Hij protesteerde nog even, maar gaf het dan toch op. Edward gaf me een klein zetje en ik viel achterover op mijn bed, maar dat alles gebeurde zonder de kus te verbreken. Ik was verbaast dat Edward dit deed want anders moest hij me altijd tegen houden omdat ik dit meestal doe. Maar ik heb er niets optegen. Ik deed met plezier mee. Tot mijn grote teleurstelling bleef het bij zoenen. Edward was een heer, zo was hij opgevoed, dat dacht ik toch ten minsten. Eigenlijk wist ik niet veel van Edward, en dat hield me een beetje tegen toen hij mij een tweede keer probeerde te zoenen.
----------------------------------------------------------------------------------------
Sorry dat het zolang duurde!
comment&vote plzzzz
love you all !!
xxxxx Em