Zondag ging veel te traag voorbij ,wat raar is want ik ging helemaal niet graag naar school. Wat een jongen toch niet met je kan doen. Toen dan het dan toch eindelijk maandag werd was ik verbaast want de zon scheen en er was geen vuiltje aan de lucht. Op school aangekomen keek ik uit naar de grijze Volvo maar vond hem nergens.
Uit het niets kwam Jessica naast me staan en zei: 'Als het goed weer is verdwijnen de Cullens altijd, hun ouders nemen hen mee om te gaan wandelen of te gaan kamperen.' Betrapt keek ik haar aan. En vroeg zo onschuldig mogelijk wat ze bedoelde.
''Komaan Bella iedereen heeft inmiddels wel al door dat jij stapel op hem bent alleen jij weet dat nog niet, bij deze je bent hopeloos verliefd Bella!'
'Dat ben ik niet! Ik wil hem gewoon heel dringend spreken.'
'Ah dus je geeft toe dat op hem stond te wachten?'
'Nee…ja wat kan jou dat schelen?' Jessica keek gekwetst en liep weg.
'Oh nee zoveel drama en dat al vroeg in de morgen!' Geschrokken keek ik om. Mike kwam op me afgelopen en gaf me zoen op mijn wang. Ik voelde dat ik rood werd en Mike kreeg een glimlach op zijn gezicht.
'Zeg, wat bedoelde Jess met ‘je bent hopeloos verliefd Bella’?'
Ik werd nog roder dan ik al was en antwoordde dat hij het verkeert verstaan had. Mike bleef bij zijn stuk en vroeg op wie. Ik hoorde een hoopvol toontje in zijn stem en ik kreeg medelijden met hem.
Aarzelend gaf ik antwoord. 'Het spijt me Mike dat ik je teleurstel maar ik ben NIET verliefd oké?!'
Hij schonk me een klein lachje en antwoordde. 'Oke,Oke het is al goed ik geloof je!'
' Ik moet nu wel dringend naar de les, loop je mee?' Vroeg ik.
'Ja, tuurlijk ik zou niet willen dat jou iets overkomt op weg naar Spaans!' Antwoordde hij lacherig. Ik kreeg een lachje op mijn lippen en besloot dat Mike eigenlijk nog een hele toffe jongen was.
Toen de middagbel ging stond ik met tegenzin op en ging op weg naar de deur. Daar wachtte me een verrassing. Mike stond aan de deur op mij te wachten.
Toen hij mijn verbaasde blik zag begon hij te lachen en riep: 'Verrassing!! Ik vroeg me af of je deze middag samen met mij zou willen doorbrengen, als je wil ik ben vrij!' Ik glimlachte naar hem en wou juist antwoorden toen Jessica tegen me opliep en me een woedende blik toewierp. Ik was even van mijn stuk gebracht maar liet me niet doen en antwoordde luid genoeg zodat Jessica zou horen dat ik met veel plezier samen met hem ging gaan eten. Zijn gezicht klaarde op en gaf me een knuffel die ik met veel overgave beantwoorde. Ik gaf hem zelfs een zoen op zijn wang en hij begon te blozen. Ik keek hem gefascineerd aan want hij is zo schattig als hij bloost. Ik ging met mijn hand over zijn wang en leunde een beetje naar voor, naar zijn lippen en hij overbrugde de korte afstand en drukte zijn lippen op de mijne. Ik weet niet hoe lang de kus geduurt heeft maar ik wilde dat hij nooit zou stoppen. Het was Mike die zich los maakte en me stralend aankeek. Ik gaf hem nog een klein kusje en ging toen speels alleen naar de kantine. Mike kwam me achterna en hield me tegen.
'Hé zij we nu een stelletje?' Ik wist niet goed wat ik moest antwoordde. Dus ik gaf hem een zoen. Toen ik dat deed werd ik overspoeld met een warm gevoel dat ik nog ooit eerder had gevoeld. Verward trok ik me terug en dacht aan Edward. Met wat ben ik in godsnaam mee bezig!
'Wat is er?' Vroeg Mike.
'Niets, ik dacht gewoon even aan Jessica.' Antwoordde ik. Hij keek me verbaast aan.
'Wat heeft Jessica hier mee te maken?!'
'Je weet toch dat ze hopeloos verliefd is op jou?' Antwoordde ik lichtjes geïrriteerd.
'Op mij? Dat kan niet. Zij is mijn type niet eens!'
'Hé kijk me eens aan, jij bent de enige die ik wil, begrepen?' Hij keek me liefdevol aan . Ik probeerde opgelucht te kijken toen een beweging in mijn ooghoeken mijn aandacht trok. Het was Edward en hij keek gepijnigd. Ik zei tegen Mike dat ik zo terug kwam. Toen ik van hem weg liep voelde ik zijn ogen op mijn rug. Toen ik voor Edward stond vroeg ik wat er scheelde.
'Wat denk je? Je staat daar zo openlijk te flirten met die Mike terwijl je weet wat ik voor je voel!' Dat was niet het antwoord dat ik verwacht had. Ik wist niet goed wat ik moest zeggen. Ik wiebelde een beetje ongemakkelijk heen en weer.
Toen gebeurde er iets wat ik niet verwacht had. Edward boog zich voorover en drukte zijn perfecte lippen op de mijne. Ik hield op met ademen. Onze kus werd ruw verbroken door Mike die Edward een dreun had verkocht. Ik moest op adem komen maar veel tijd had ik daar niet voor. Mike en Edward waren in een hevig gevecht gewikkeld. Eigenlijk zou ik gevleid moeten zijn omdat twee jongens om mij aan het vechten waren. Maar het enige wat ik voelde was woede omdat de kus verbroken was. Ik probeerde de twee jongens te stoppen maar Mike duwde me terug en zei dat ik me er niet mee moest bemoeien. Daar werd Edward woedend om en sprong voor mij in een verdedigende houding en gromde naar Mike. Die keek hem een ogenblik geschrokken aan, maar dat was zo weer verdwenen. Ik trok aan Edward zijn mouw en schreeuwde dat ze moesten ophouden. De schoolgang was volgestroomd met leerlingen en die stonden allemaal een naam te roepen. Door mijn getrek was Edward even afgeleid en dat was perfect voor Mike om hem de genadeslag toe te dienen. Edward zakte voor mijn voeten in elkaar.