OYUNCULU PORTRE

27 5 0
                                    

Sai son iki haftadır süren telaşın nedenini merak ediyordu. Belki İno'yu aniden sahnenin önünde öpmesi neden olmuştu. Belki de insanların yanlış anlamaları. Ama nedendir bilinmez herkes onun resimlerini düşünmeden satın alıyordu. O zaman ne tür insanlara bulaştıklarını anladı. Abartılmış bir hayatı yaşayan insanların içindeydiler ve ayakta durmak için çabalıyorlardı. Bu sahte insanlar sırf tanıdıkları için bunları alıyordu. Kimse yansıyan yüzünü umursamıyordu. Kimse doğru olan bu sözleri umursamıyordu. Önemli olan tek şey onlar için ün, şan, paraydı. Onların köleleştiği dünya buydu ve Sai resimleri ile buna ses çıkarıyordu. Artan ünü ise buna bir tepkiydi.

Kadın kapının önünde içeri baktı. Duyumları onu buraya sürüklemişti. İçindeki karmaşık duygular hakkındaki bazı sıkıntıları vardı ve onların cevabını alması lazımdı. Pek çok insana gitmişti fakat hiçbiri onun içindeki duyguyu görememişti. Bu yer onun son şansı idi. Sakince içei girdi. Beyaz tenli adamı görünce şaşırdı. İno'nun hoşlandığı tip bu muydu? Arkadaşı bu ruhsuz çocuğa mı ilgi duyuyordu? Aklına bunu test edebileceği zamanın da bu olduğu geldi. Hızlıca adamın yanına gitti, "Ben kendimi görmek istiyorum." dedi. Sai şaşkınca ona baktı. Kimse ondan böyle bir şey istememişti. İlk defa duyduğu bu söz ile afalladı. İçindeki şaşkınlığın yerini kısa sürede sevinç kapladı. Bu onu anlayan birinin olduğunu gösteriyordu. Kadına gülümsedi," Elbette. "dedi. Kadın mutluluk ile gülümsedi. Hızla atölyeye gittiler.

Sai bir saatlik yorucu çalışmadan sonra kadına resmi verdi. Kadın resmi görünce ağlamaya başladı. Bu hâlde olduğunu biliyordu. Kendinden sakladığı bu hâli görmek onu mutlu etmişti. Kimsenin görmediğini sandığı o hâl aslında gözler önündeydi ve sadece o bu konuda saklamadığını sanıyordu. Bu porte sayesinde bunu görmüştü.

Adana gidene kadar defalarca teşekkür etti. Sanki büyük bir yükten kurtulmuş gibi gülümsüyordu. Sai bunu görünce sevindi ve kadına kapıya kadar eşlik etti. Kadın çıkarken giren sarı saçlı kişi ile odağını ona yöneltti. İno'nun şen duruşu ile daha da mutlu olurken samimi gülümsemesi ile kızın yanına gitti. İno ona çocuksu bir gülüşle, "Bayan Wear'a yardım etmişsin." dedi. Sai Wear adını duyunca şaşırdı. Sahte rol uzmanı olan oyuncu Wear'a gerçek kimliğini onun izni ile göstermişti. İno'ya bakıp, "Sanırım oyunculuktan bıktı." dedi. Gülmeye başladılar. Biraz komik olmuştu. Muhteşem oyuncu Wear kendi içini görmüştü.

Bir hafta sonra magazinlere işine ara verip eşi ile dünya turuna çıkacağını söyleyen Wear'ı gören İno ve Sai tekrar güldü. Bu seferki gülme nedenleri Wear'daki değişimi tek bir resmin sağlaması idi.

SON PORTRE (SAINO)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin