~ Rosie's P.O.V ~
Jag vaknar av blodet som forsar och huden som svider. Men det är inte första gången, detta har blivit som en vardag. Den ända som brydde sig tillräckligt var Noah, min bror. Men efter Noah's bortgång rasade min värld samman!
Mamma och Pappa är egen företagare, de har dem varit så långt jag kan minnas. De har alltid jobbat mycket men efter Noah's bortgång började de jobba ännu mer. Vi bor i en stor villa i Stockholm, och pengar, de har vi massor av.
Rosie och Noah. Det låter inte så svenskt. Mamma och Pappa är från Canada. De valde att flytta hit när de var väldigt unga men jag och min bror är födda i Stockholm.
Jag är en normal, tråkig 17 åring. Jag är medellång och har ljust brunt hår och bruna ögon. Enligt vissa är jag smal men enligt mina mobbare är jag fet som en gris. Jag har en riktig vän och hon heter Madeleine, men kallas för Leine. Hon och min bror var mina allra bästa vänner. Noah var 3 år äldre än mig. Men för 4 månader sedan gick han bort i en bilolycka. Han var på en fest med sina kompisar och dem hade druckit rejält, men så fulla som dem var så brydde dem sig inte om att dem inte kunde köra, det var vinter och det var mörkt ute, de va halt och oväder. Natten den dagen fick vi beskedet om att han hade gått bort. Då rasade hela min värld samman. Han var den ända som jag kunde lita 100% till. Visst jag hade Leine men hon var inte som Noah. Han visste allt om mig. Han visste att jag blev mobbad, att jag hade självskadebeteende, att jag hade anorexia och han var den ända som kunde hjälpa mig igenom allt och skydda mig. Men nu var han borta och hela min värld rasar samman!
----------------------------------------------
Så det var första kapitlet eller prologen då. Den blev inte så lång, men tänkte mer att ni skulle typ lära känna personerna lite. Det kommer nog bli längre kapitel annars. Hoppas ni läser och tycker om den här fanfictionen.
//Yo
YOU ARE READING
HE SAVED ME! (Shawn Mendes fanfiction. Swedish)
FanfictionJag vaknar av blodet som forsar och huden som svider. Men det är inte första gången, detta har blivit som en vardag. Den ända som brydde sig var Noah, min bror. Men efter min brors bortgång har hela världen rasat samman! Men vem fan är han? Shawn M...