5

2K 41 6
                                    

~ Rosie's P.O.V ~

Jag vaknar av regnet som smattrar mot det stora fönstret. Ugh det regnar fortfarande. Det kan vara mysigt med regn men det kan också va jobbigt med regn. Jag låser upp mobilen och ser att klockan bara är 07:56 och bestämmer mig för att gå och ta en dusch.

Det varma vattnet rinner sakta ned för min kropp. Jag tänkte tillbaka på gårdagen, undra om Shawn och Ali verkligen var seriösa när dem snackade inne i affären?

Jag sätter upp mitt hår i en tofs när jag hör att jag får ett sms från någon, jag låser upp telefonen och förväntar mig ett sms från mamma eller pappa men blir överraskad när jag ser att det är från Shawn. Klockan är bara 08:12 så för det första förväntade jag mig verkligen inte ett sms från honom, men verkligen inte så tidigt heller.

Sms

Hi Rosie! I was just wondering if you wanted to do something? Maybe watch a movie or just chill, cause it's still raining outside. xx Shawn.

Sms over

Jag bara stirrade blankt på smset. Det är klart jag skulle vilja hitta på nåt med han, men är det egentligen så smart? Jag menar jag litar inte på någon längre. Vad är det ens för mening att bli vän med han när han ändå åker på turné igen? Och jag kommer ändå bara bli lämnad själv så jag ser bara inte poängen med den här vän grejen med Shawn. Det är gulligt att han försöker men det kommer nog inte fungera så bra ändå.

Sms

To Shawn: Hi! I'm glad you asked but I can't today, have some things to do. /Rosie.

Sms over

Jag gick ned till köket och blev helt klart förvånad när jag såg både Chris och Laura sitta och äta.

"Good morning sunshine" hör jag Christian säga.

"Morning" mumlar jag. Jag går och sätter mig bredvid Laura som ser glad ut.

"Why so happy?" Frågar jag Laura efter ett tag. "I'm just exited for today, you know we have booked a dinner with our colleagues tonight" säger Laura glatt. Det gläder mig att hon är lycklig. "So what are you doing today?" Frågar jag lite halvt ointresserad. "We are going to work today, and after work we will meet you at home and then we can go together to the dinner" säger Christian lugnt. "But why do I need to follow you to that dinner? I mean I'm sorry but I don't want to sit there and listen to when you're talking about your job, cause sorry again but I don't even know what you are working with" säger jag en aning frustrerad. Nu kollar både Laura och Christian på mig.

"Well we thought it could be fun for you to meet some new people, and I heard them say that they have to children also, I think one is like in your age and one that's younger than you. But you can still try to be friends with them" säger Laura och ler det vänligaste leendet hon har, hon försöker täcka sin nervositet men jag ser den ändå. "Sure" säger jag lite smått irriterat och går därifrån. "What are you doing today?" Hör jag Christian ropa från köket. "Lay in my bed" svarar jag lite smått uttråkat.

När jag kommer upp till mitt rum ser jag att jag har fått ett sms av Shawn. Jag låser upp mobilen och läser.

Sms

:(.  So what are you going to do?

Sms over

Fan. Jag trodde inte att han ens skulle fråga. Vafan ska jag ens svara då? Jag får väl röra ihop nåt slaskigt svar till Shawn. Eller ska jag bara ignorera? Fast nu har han ju redan sett att jag har sett hans sms. Men vafan jag kommer ju ändå inte träffa han igen så skit samma. Jag slänger mobilen på sängen och hoppar själv på den sedan. Jag bestämmer mig för att bara försöka somna om igen, jag kan lika gärna sova bort hela dagen.

~ Laura's P.O.V ~

"Chris can we go to Starbucks first? And then we can go to work" I asked. "Yeah ofc we can babe, you know I do everything for you" Christian said to me and kissed me on my forehead.

The first thing I saw when I walked into  Starbucks is that guy Rosie met yesterday at the Target. Shawn. He seemed a bit tired and he had an big hoodie and sweatpants on. He looked up and saw us, he came to us. "Hi, you were with Rosie yesterday, right?" He asked and smiled a bit. "Yeah, you're Shawn, right?" I asked. I looked over to see Christian's confused face and I just smiled back to him. " So how is Rosie? She said she had a few things to do today, but she didn't say what kind of things. Is she alright?" Shawn asked. "She is good I guess, but it's a bit strange cause to us she said that the would be in bed all day" Christian answered. "Well hope she is fine, but I have to go now, see you again some time!" Shawn said and went through the door. That was a bit strange. Christian wondered how I knew his name, and I just answered that I saw his face yesterday and guessed it was Shawn Mendes Rosie was talking with.

~ Shawn's P.O.V ~

Strange. After what that guy told me I'm very confused. Rosie said to me that she had a few things to do, but she actually didn't answer what kind of stuff. I wonder if she maybe heard me and Ali yesterday when we talked about her in the store, cause if she did maybe that's the reason why she didn't want to meet me again. I guess the only way to find out that is to ask her. I hope I see her soon so I can ask her cause it seems like she won't answer my sms.

~ Rosie's P.O.V ~

Jag vaknar av att ytterdörren smälls till. Jag går upp och möts av två leenden. Laura och Christian. "Are you ready for the dinner?" Hör jag Christian fråga. Jag går snabbt upp och fixar till mig och går tillbaka till hallen 20 minuter senare. Nu är jag redo att åka.

Vi sitter nu på väg till där deras jobbar kollegor bor. Det känns lite konstigt för att det känns verkligen som jag känner igen den här vägen. Nu slog det mig. Shawn körde den här vägen när han skulle köra hem mig från hans hem. Nu börjar allt sättas ihop här, dem har två barn, en i min ålder och en yngre, och Christian kör exakt samma väg som Shawn gjorde. Jag känner hur bilen bromsar in och jag tittar upp och möts av det lika vackra huset som ser lika vackert ut som sist jag besökte det. Kan det här bli värre?

HE SAVED ME! (Shawn Mendes fanfiction. Swedish) Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang