~ Rosie's P.O.V ~
Omg det är Cameron Dallas. Man kan säga att jag är ett väldigt stort fan av honom.
"Hello, I'm Cameron but you can call me Cam" säger Cam och kommer fram för att ge mig en kram.
"Haha yeah I know who you are" säger jag och skrattar medan jag besvarar hans kram. Han skrattar bara åt mig och går över till Shawn. De ger varandra en brohug och börjar snacka om nåt annat.
"How are you?" Frågar Andrew och kollar upp på mig.
"Fine" säger jag bara och ger honom ett leende. Han ler tveksamt tillbaka och går sedan iväg.
Jag mår egentligen inte bra, men saken är den att om jag berättar för Andrew att jag inte mår bra kommer han vilja veta varför osv. Och helt ärligt så orkar jag inte ens ta upp det. Det känns som allt är så rörigt i mitt huvud. Jag undrar fortfarande ifall Shawn kommer berätta för mig varför han inte ville att jag skulle åka till Sverige?
Shawn håller på och förbereder sig för sin konsert som han ska ha ikväll istället för igår kväll. Detta betyder alltså att vi inte hann träffa mina föräldrar, och att vi måste åka vidare till Norge ikväll igen. Jag hade hemskt gärna velat skita i att åka till Norge och bara dra till USA eller nåt, men man kan inte bara göra så. Jag måste acceptera att det är Shawn's dröm och jag måste acceptera att han har fans överallt och att han vill nå ut till alla. Jag får bita ihop och bara klara mig igenom den här resan. Jag vänder mig om och ska gå och kolla vart Shawn är när jag hör en bekant röst ropa på mig.
"Rosie, right?" Frågar Cameron när han kommer fram till mig.
"Haha, who told you?" Frågar jag med ett leende på läpparna.
"Guess?" Säger Cam med ett flin på läpparna.
"Shawn" Svarar jag, fullt medveten om att det är Shawn. Vem skulle det liksom annars ha varit?
"Yeah" svarar Cam.
"Do you know where I can find Shawn?" Frågar jag Cam och kollar förvirrat runtomkring mig.
"You have been on more concerts then me, you should now where to find your loverboy" säger Cam och kollar på mig med en underlig blick.
"Haha very funny. No but seriously you took him away from me?" Säger jag. Jag skojar ju med honom, fast det är ju egentligen sant. Cam kom och drog med sig Shawn iväg från mig.
"Oops sorry then, no but I think he is going on stage soon" säger Cam och kollar ursäktandes på mig.
"I was joking..." säger jag och han nickar.
"I know" svarar Cam och kollar på mig. Men om Shawn ska gå upp på scenen snart, ska inte Cameron också upp på scenen då?
"You said that Shawn is probably going on stage soon, aren't you going on stage then?" Frågar jag lite förvirrat.
"Not tonight" säger Cam med ett leende på läpparna.
"Oh okay" svarar jag bara och kollar mig om.
"Do you wanna go for a run or something?" Frågar Cameron mig helt plötsligt och kommer närmare mig.
"Eh I don't know. I have pain. But maybe for a walk?" Frågar jag istället. Det kommer förmodligen göra alldeles för ont för att springa.
"Sure" säger Cam och börjar gå. Jag följer snabbt efter honom medan han går ut genom ytterdörren på arenan.
"So I heard you are from Sweden. Do I have the right information or is Shawn just trying to mess with me?" Frågar Cam och börjar skratta. Jag börjar också skratta med honom.
YOU ARE READING
HE SAVED ME! (Shawn Mendes fanfiction. Swedish)
FanfictionJag vaknar av blodet som forsar och huden som svider. Men det är inte första gången, detta har blivit som en vardag. Den ända som brydde sig var Noah, min bror. Men efter min brors bortgång har hela världen rasat samman! Men vem fan är han? Shawn M...