~ Shawn's P.O.V ~
I'm on my way to the bus, I needed to do a sound check and I was done so I thought I could go to Rosie and Niall. I went to search for them but couldn't find them so I asked one of the persons who worked at the arena if he had seen them and he said that Niall have been asking him where the bus is. I guess they are in the bus then.
I open the door to the bus and hear voices, like someone is crying. I went to the couch and I saw them. Niall and my Rosie, they were hugging each other and Rosie was crying on his shoulder. That makes me sad, it should be my shoulder she is crying to, but I wasn't there, I wasn't there to help her. And I hate myself for that.
I'm looking at her and she opens her eyes, they are wet from her tears and she looks so sad, and when she sees me she looks sadder.
What should I do? Just leave?
~ Rosie's P.O.V ~
Vad ska jag göra? Jag borde säga åt Niall att Shawn är här. Men gu tänk om Shawn tror att det är något mellan mig och Niall, bara för att vi kramades! Nej. Han tröstade mig bara för att jag behövde tröst, min pojkvän hade sound check och min andra vän som kysste mig vet jag inte vart han har tagit vägen. Jag behövde en vän, jag behövde någon att prata med, jag behövde tröst. Plus så är jag inte säker på ifall jag hade vågat berätta för Shawn om att Cam kysste mig. Det betydde ändå ingenting för mig så jag vill bara försöka släppa det, men samtidigt så kan jag inte bara släppa det. Jag behöver prata med någon, och i det läget är inte Shawn den bästa personen att prata med om det här.
Jag släpper ifrån kramen och Niall tittar på mig. Jag tittar på Shawn som vänder sig om och är påväg att gå ut igen.
"NO Shawn don't go, please" säger jag och både Niall och Shawn vänder sig om. Shawn kollar på mig och Niall kollar på Shawn. Niall vänder sig om igen och kollar på mig medan han ställer sig upp.
"Everything is going to be fine" säger han och lägger sin hand på min axel. Jag nickar sakta och han börjar gå. Han går fram till Shawn och stannar framför han.
"Shawn don't worry, she was just sad. I just gave her a hug, don't worry" säger Niall och Shawn ler och nickar lite åt Niall. Han ler tillbaka och går ut.
Shawn kommer fram till mig och sätter sig bredvid mig. Han tar in mig i hans famn och då brister det igen. Tårarna bara rinner och rinner och jag känner mig helt tom samtidigt som jag känner mig helt full av känslor. Sorg, rädsla, kärlek, mycket saker på en och samma gång.
"Baby don't cry. Everything is going to be fine" säger Shawn och fortsätter att hålla om mig hårt. Jag skakar hastigt på huvudet. Just nu känns det som att ingenting kommer att bli bra.
"Tell me" säger Shawn. Jag fiskar upp mobilen från bakfickan och går in på Instagram kontot och går in på bilden på mig och Shawn. Jag visar honom kommentarerna och han läser lite innan ha stänger ned allt och loggar ut helt från Instagram.
"I told you not to read that magazine, didn't I? I know that every time some famous person is on the cover they're always uploading a picture there you can comment". Det var ju Niall som gav mig tidningen, fast det var mitt egna val att läsa den så jag tänker inte ens försöka skylla ifrån mig.
"Sorry" mumlar jag mot Shawn's hals.
"You know the comments is just fake? They don't mean a shit! And you should not care about them, just let them be and don't read them." Säger Shawn och jag nickar.
"But why do they comment that? I mean if they don't like us fine, but why comment that?" Frågar jag förtvivlat.
"Because they are jealous, you are beautiful in all the ways. They are just jealous at us" säger Shawn och ler mot mig. Jag ler tillbaka och kramar om honom.
YOU ARE READING
HE SAVED ME! (Shawn Mendes fanfiction. Swedish)
FanfictionJag vaknar av blodet som forsar och huden som svider. Men det är inte första gången, detta har blivit som en vardag. Den ända som brydde sig var Noah, min bror. Men efter min brors bortgång har hela världen rasat samman! Men vem fan är han? Shawn M...