~ Rosie's P.O.V ~
"Thank you" säger jag och ler mot mannen innan jag och Shawn går ut genom dörren och börjar röra oss mot hotellet i tystnad. Att jag skulle tatuera mig, och till och med på min artonårsdag, det hade jag inte direkt planerat. Däremot så blev jag riktigt nöjd, och Shawn tatuerade också sig. Vi tatuerade ett vackert hjärta med varandras initialer i. Det blev verkligen vackert.
Jag är lite orolig över vad mina föräldrar ska tycka om det hela. Ingen i min familj har varit ett stort fan av sånt, eller ja egentligen alla förutom Noah. Noah hade tatuerat in ett lejon på ena axeln och ned mot skulderbladen, det var faktiskt fett snyggt. Mina föräldrar blev väl inte så jätte glada när han kom hem en morgon efter att han vart på en av sina fester med en tatuering, men dem lät det vara. Han var tillräckligt stor att ta sina egna beslut.
Jag tar tag i Shawn's hand och vi går mot hotellet. Cameron har med sig Stella. Vi skulle mötas vid hotellet och han skulle ge henne till mig. Hon är så gullig och jag tror att hon redan trivs med omgivningen och människorna i hennes omgivning, vilket är väldigt bra, för att detta vackra folk tänker jag spendera mycket tid med. Alltså Shawn och teamet.
"How are you feeling?" Frågar Shawn och kollar på mig medan vi går på New York's centrala gator.
"Good, and you?" Frågar jag och ler mot honom.
"I'm fine" svarar han och ler tillbaka. Vi fortsätter gå till det fem stjärniga hotellet i tystnad, inte en jobbig och stel tystnad utan en skön tystnad.
"Hey Cam" säger Shawn och ger Cam en brohug när vi möter honom nere vid receptionen. Jag böjer mig ner och lyfter upp Stella i min famn. Hon viftar på svansen och slickar mig i ansiktet.
"Should we go up to our room babe?" Frågar Shawn och kollar på mig. Jag nickar och vi säger godnatt till folket. Jag känner mig faktiskt helt utmattad.
Vi kommer in i vårt rum och jag sätter ned Stella på golvet. Hon springer fram och tillbaka och viftar på svansen.
Shawn går fram till sängen och jag går till badrummet där jag tvättar av mig sminket och tar en snabb dusch. Jag borstar också tänderna. Jag gör en inbakad fläta av mitt långa plattade bruna hår. Jag slänger på mig Shawn's t-shirt som är alldeles för stor för mig och tar fram ett par trosor som jag sätter på mig innan jag låser upp dörren och går ut till Shawn och Stella.
Jag möts av Shawn som sitter i sängen med bara sina svarta Calvin Klein boxers och Stella som lagt sig i mitten av sängen.
"Hey babe" säger Shawn och sträcker fram händerna åt mig. Jag går fram och in i hans famn, hans famn känns så trygg på något sätt. Han är alldeles varm. Han drar mig närmare honom och det slutar med att vi båda ligger i sängen och kramas medan Stella ligger mitt på sängen och sover för fullt.
"So there is actually one more thing I want to give you" säger Shawn och ställer sig upp och lämnar mig i sängen. Va? Asså nu får det räcka. Jag fick en hund, en tatuering och nu något mer. Nej asså jag behöver verkligen inget annat. Jag uppskattar verkligen hans presenter, det gör jag. Men saken är den att det verkligen inte behövs, liksom det ända jag köpte till hans födelsedag var typ en jätte stor muffins och en glas platta med ingraverad text i. Ingenting jämfört med det Shawn gett mig.
"Shawn please, you don't need to give me anymore things. I really appreciate it but I didn't bought you so much comparing to what you have given me, and are going to give me" säger jag och börjar gå efter shawn bort från sängen.
"Baby this isn't a competition. I love my birthday presents and I just want to give you this only because I do" säger Shawn och kollar på mig. Han har en ask i handen. Han sträcker fram asken och jag tar försiktigt emot den. Jag kollar osäkert på Shawn och han ler varmt mot mig.
YOU ARE READING
HE SAVED ME! (Shawn Mendes fanfiction. Swedish)
FanfictionJag vaknar av blodet som forsar och huden som svider. Men det är inte första gången, detta har blivit som en vardag. Den ända som brydde sig var Noah, min bror. Men efter min brors bortgång har hela världen rasat samman! Men vem fan är han? Shawn M...