{ Hoofdstuk 14}

99 2 0
                                    

{ Pov Iris }

De volgende morgen zit ik nog steeds met tranen in mijn ogen op mijn bed. Waarom blockt Jason mij. Zonder er bij na te denken stap ik suf mijn bed uit. Ik pak makelijke kleding en ga naar beneden om wat te eten, maar achteraf was dat niet zoon goed idee wat echt alles kwam weer naar boven toe. Conclusie vandaag dus geen ontbijt.

Als ik me heb verzorgt pak ik mijn jas van de kapstok en loop naar buiten. Gelijk pak ik mijn fiets en fiets zo snel mogelijk naar school. Als ik op school aan kom zie ik een groepje meiden staan bij een jongen. Ik kijk goed en zoem in met mijn ogen en zie hendrik  daar staan. Wat doet hij op deze school? Vraag ik me nieuwschrierig af. Zonder er bij na te denken stap ik op het groepje af en ga er bij staan. Als ik in het groepje voeg hoor ik gelijk, "Iris, zit je ook op deze schooo?" ik kijk hem aan en antwoord, "Ja blijkbaar wel." "Ik doe havo." "Oh, ik mavo." zeg ik. Hij loopt naar me toe en we lopen samen naar binnen.  

Als we binnen arriveren. Zie ik Jason bij  zijn kluisjes staan en als ik er naar toe wilt lopen houd hendrik me tegen. "Waarom ga je nog met hem om?" "Hij is een vreind van me." antwoord ik, terwijl ik ontken dat ik hem leuk vind. "Vind je hem leuk?" "Nee, echt niet!" zeg ik duidelijk. "Oké." hoor ik hem met een grijns zeggen.

Ik loop naar mijn lokaal waar ik les heb alleen en op dat moment gaat mijn telefoon weer af.

Onbekend= Jij weet echt niet wie ik ben he?

Ik schrik van dit bericht en stop halve wegen de trap en kijk in paniek om me heen. Op het moment dat ij verder wil lopen rend hendrik de trap op. Ik zie hem geschrokken kijken naar mij en vraagt,"wat is er, Iris?" "Niets." "Oh, oke want in mijn ogen kan ik zien dat er iets is." Hendrink loopt naar me toe en stopt halve wegen voor me. Zonder erbij na te denken stap ik een stapje achteruit en loop vliegensvlug weg. Ik kom aan bij de kantine en tot mijn verbazig is het helemaal niet vol. Ik kijk op mijn telefoon en schrik. Nee he, nu ben ik ook nog is telaat! denk ik in paniek.

Ach omdat ik toch al te laat ben loop ik heel rustig naar de kantine en skip ik deze les. Ik ga zitten in een stoel en pak mijn telefoon in mijn handen en merkte al gouw dat ik weer een berichtje binnen heb. Geschrokken open ik mijn telefoon en lees wat er nu weer in staat.

Onbekend= Waarom zit je niet in de les? Iris? Ga nu naar je les of je krijgt een heel groot probleem!

Ik schrik er echt heel erg van en weet niet wat ik moet doen, dus besluit ik het gewoon te negeren en huiswerk te maken. Als ik de volgende bel hoor loop ik richting mijn volgende les maar word al gelijk angesproken door hendrik. "Heyy, waar was je bij de les?" "Ik was toch al telaat dus heb maar huiswerk gemaakt in de kantine." "Oh, vreemd." na dat Henkdrik we loopt komt de leraar al naar me toe. "Jongedame mee komen nu!" "Waarom?" "Weet je best wel nu mee komen!" Ik loop met tegen zin achter mijn gym docent aan en we  lopen haar lokaal binnen. "Zo wat is de reden dat je niet op komt dagen!" "Ik was telaat dus dacht ik ik ga bezig met mijn wiskunde huiswerk." "Dat is helemaal geen excuse!" "Sorry mevrouw." "En nu de echte reden, wat is er aan de hand? Ik zie het aan je gezicht."  "Uhmm, niets ik moet gaan heb wiskunde." en zonder te wachten op toestemmen loop ik het lokaal uit en ga naar wiskunde.

Verliefd Op Mijn Ontvoerder#themattys2017Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu