hoofdstuk 1*

4.1K 68 9
                                    

Gelukkig nieuw jaar.🎆

Zoals beloofd hier het eerste hoofdstuk. Hoop dat jullie het leuk vinden.

Wendy

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

TRINGGGG!!!!!TRINGGGGG!!! "ARGGGGG!! Stom rot ding" Ik gooi hem van mijn kastje af. "Kennen jullie ook die dingen die wekkers heten. Ze zijn stom." Maar goed dit is dus de 4 wekker deze maand die kapot is. Ik loop naar mijn inloopkast en pak ondergoed, zwarte joggingbroek en een te groot donkerblauw t-shirt. Ik hou niet echt van kleuren.

Je kan altijd wel aan mij zien wat voor humeur ik heb. Als er nergens zin in heb en snel geïrriteerd word, heb ik vaak losse kleiding zoals een joggingsbroek aan. Altijd donkere kleuren. Als ik wraak wil nemen draag ik altijd legergroen. Maar meestal heb ik gewoon een donkerblauwe spijkerbroek aan en een zwart T-shirt met een leren jacket eroverheen.

Ik loop naar beneden en pak een appel en wat te drinken. Ik ga zitten en eet het rustig op. Komt mijn vader ineens binnen rennen. Hij probeert 'met nadruk op probeert' vrolijk wat te zeggen, maar hij komt niet uit zijn woorden. Ik roep ''Pap! Doe is rustig. Ik versta er geen bal van en je staat verdomme met je vieze kleren in de keuken. Een beetje respect voor de schoonmakers mag.'' Eindelijk is hij stil, denk ik. Hij kijkt om zich heen en ziet inderdaad dat hij een heel spoor achter hem getrokken heeft. ''Ik regel het wel met de schoonmakers. Kom mee, ik moet je iets laten zien,'' zegt hij. Ik zucht en loop achter een veel te enthousiaste man aan.

Als we bij de garage aankomen, stapt hij is een oude 4x4 jeep in en start hem. Ik kijk verbaast om me heen. En roep dan ook veel te blij: ''Yesss. Het is je gelukt!'' ''Ja, eindelijk heb ik hem aan te praat gekregen. Wil je hem uitproberen?'' vraagt hij. Ik knik ja. ''Nou stap in en ga naar school toe.'' A nee. School helemaal vergeten. Ik ren snel naar binnen, pak mijn tas en een appel en ren weer naar de garage toe. Ik stap snel in en scheur weg. 

Terwijl ik aan het rijden ben, zal ik mij even voostellen. Ik ben Emma Montres. Ik ben 16 jaar. We wonen in Nederland, maar mijn familie komt uit Spanje. Ik voetbal in het hoogste jongensteam en ik ben Nederlands kampioen kickboxen. Ik sleutel graag aan auto's en doe aan illegale straatracen in heel Europa. Ik heb ook illegale gevechten. Maar daar vertel ik jullie later wat meer over. Mijn vader hebben jullie al een beetje ontmoet. Je zal het misschien niet zeggen. Maar hij is de beruchtste maffiabaas van de wereld. Ik ben de oudste van de kinderen en zal het dus over moeten nemen. Over de maffia zelf krijgen jullie nog wel te horen. Mijn moeder is de aardigste persoon op de wereld en is de enige persoon die mijn vader rustig kan houden. Ze is ook actief bezig met de maffia. Ik heb nog een broertje van 14 genaamd de duivel. Oké nee. Ik maakte een grapje. Wie noemt zijn kind nou de duivel. Maar ik dwaal af. Zijn naam is Julian en hij is altijd druk. Ook hij is actief met de maffia, want als ik overlijd, zal iemand het toch moeten overnemen. Maar ik ben bij school dus hier zal toch mijn prachtige verhaal moeten ophouden. In de loop van het verhaal komen jullie wel achter de rest.

Ik parkeer de auto op mijn plek. Ja ik heb een eigen plek. Ik stap uit en wordt gelijk begroet met 4 mensen die mij proberen te vermoorden. Misschien niet letterlijk, maar ze pletten me wel. ''Jongens, ik hoef niet dood hoor,'' zeg ik lachend. Ik ben niet de meest harteloze persoon op aarde hoor. Ook ik heb gewoon vrienden. Maar de rest is veel te bang voor mij. Ik zal ze ook even voorstellen. Je hebt de 2 jongen Thomas en Cesar. Thomas heeft blond haar en hij speelt op hoog niveau rugby en dat zie je. Cesar heeft bruin haar en speelt net als Thomas rugby op hoog niveau. Dan heb je de 2 meiden nog Kim en Mila. Allebei bruin haar alleen Kim haar haar is stijl, terwijl die van Mila in mooie golven komt. Ze weten niks van de maffia af. Ik ken ze al sinds de bassischool. We zijn heel hecht samen en zijn het groepje waar iedereen bang voor is. En alle meiden zijn verliefd op Thomas en Cesar natuurlijk. Kan ook niet missen. Ze zijn mega knap. Ze komen alle 4 van mij af en ze vragen mij hoe mijn vakantie was. Oh ja. Ik was vorige week op vakantie in Frankrijk. Eigenlijk moesten er een paar maffia zaken geregeld worden, maar dat weten hun niet natuurlijk. ''Mijn vakantie was super leuk,'' vertel. Ik Vertel ze dan allemaal verzonnen verhalen zodat ze niet achterdochtig worden.

Als de laatste bel gaat ben ik klaar met het vertellen van mijn verhaal en lopen we met zijn alle naar binnen toe. We nemen afscheid van Thomas en Cesar en we lopen door naar ons lokaal. We gaan rustig zitten en ik app rustig met Kim en Mila. 

(Kim=k, Mila=M)

K: deze les is echt saaiii😴

M: wat hebben we eigenlijk ook al weer??

Ik kijk even snel op het bord en zie geschiedenis staan.

U: Geschiedenis😑

M: o, dat is echt het stomste vak van de wereld.

K: ja idd. Wat hebben we hierna eigenlijk??

U: idk

M: vgm hebben we blok uur bio.

U:😭😭

K:😭😭

"Emma niet op je telefoon."

U: vgm hebben we een andere docent zal het gelijk ff duidelijk maken.😈

"Mevrouw zal ik even wat zeggen??" "Nou kijk ik mag het." "Vraag maar aan de directeur." Ze word een beetje rood." Nou jij mag dan wel maar Kim en Mila niet!!"
"Ha, ha , ha ik lag me rot. Zij mogen dan natuurlijk ook."

In de pauze lopen we naar onze tafel en er zit een brugmug op. "Hé dit is onze tafel, ik zal maar snel wegwezen!" Roep ik zonder emotie. Hij rent gelijk bang weg. Ik loop naar de balie en koop 5 panini's. Ik loop weer naar de tafel en geef Kim en Mila allebei een panini. Mila lacht " Weer zoveel honger."" Hé spot niet met mijn liefde voor eten." Roep ik nep beledigt. Als we ons eten op hebben gaan we naar muziek. Dat is tenminste nog een beetje leuk.

We lopen het lokaal in en gaan op ons plek zitten. Na de les lopen we naar gym. Dat is mijn lievelingsvak. "We gaan eerst een rondje op de school lopen en dan gaan we voetballen." De meeste meiden zuchten en ik juich samen met de jongens. We lopen om de school terwijl ik praat met Thomas mijn beste vriend. "Zullen we chillen bij mij en de jongens vanmiddag??" "Nee, sorry van mijn ouders moet ik vandaag eerder thuis komen dan 1 uur s'nachts." "Geeft niet, kan je morgen wel??" "Als het goed is wel." We zijn klaar en gaan voetballen. Ik word als 1 van de eerste gekozen. Zo gaat rustig de dag verder. Na school ga ik gelijk naar huis toe. Mijn ouders moesten wat belangrijks vertellen ofzo. Maarja dat zie ik dan wel.

The badgirlWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu