Ik praat wat met mijn ouders. Om 16:00 komt mijn broertje binnen. Hij loopt gelijk door naar de keuken en komt terug met een glas cola. Hij pakt ook een koekje en ploft dan op de zetel neer. Onze vader zegt: 'Ik heb een nieuwe opdracht voor jullie.' Na die zin ben ik een en al oor. Ik hou van opdrachten en vooral als ik iemand mag vermoorden.
Hij verteld verder. 'Over 2 weken is er een overdracht van iemand die bekent staat als: THE TANK. De overdracht moet niet plaatsvinden. Hij is namelijk gevangen genomen en wij gaan hem bevrijden. Hij hoort namelijk bij de bende: The devil will fly.' Zodra mijn vader die naam zegt, schrik ik me dood. Dat is onze aartsvijand. Ik kijk verbaast.
Mijn vader gaat verder: 'We moeten hem bevrijden en naar het hoofdkantoor brengen. Daar word hij ondervraagt.' Ik knik langzaam. Ik begin het te snappen. Mijn vader gaat verder: 'Er mag niemand, maar dan echt niemand.....' Mijn vader krijgt een klap voor zijn kop van mi in moeder. Wij lachen maar zijn ook echt heel nieuwsgierig wat hij gaat zeggen.
Nadat mijn vader wat ijs heeft gehaalt voor zijn hoofd, gaat hij weer verder. 'Niemand mag overbleven. Iedereen moet of vermoord worden of meegenomen en gevangen genomen worden.' Mijn broertje en ik springen juichend op. En na 5 minuten gaan we verder met bespreken. We bespreken het hele plan.
Als mijn moeder roept dat we gaan eten, schrikken we alle 3 op. We kijken elkaar aan en springen dan op. We rennen naar de tafel en we gaan zitten en Julian slaat als eerst op de tafel. Hij grijnst triomfantelijk en zegt met een lachende ondertoon: 'Hahaha, ik heb gewonnen.' Mijn vader en ik kijken alleen maar teleurgesteld.
Na het eten ruimt mijn moeder de tafel af en gaan we weer verder met het bespreken. Na een halfuur hebben we het plan rond. Er kan natuurlijk altijd wat mis gaan, dus spreken we af om morgen hier weer te komen. Dan kunnen we nadenken over wat er allemaal fout kan gaan.
We kijken met zo'n alle nog een film met snacks. Na de film zeggen Julian en ik gedag en lopen naar de garage. Hij kijkt rond en ik zeg: 'Misschien kan je een auto meenemen die nog moet worden opgevoerd. Dan kan je dat misschien doen in de garage op school.' 'Goed idee. Bedankt.' 'Geen probleem.' Met dat gezegd te hebben, spring ik mijn auto in en rij naar de lift toe.
Na een half uur ben ik dan op eindelijk op de plaats waar we afgesproken hebben. Ik doe mijn 3 maskers op, pak mijn wapens en stap uit de auto. Ik loop een stukje en kom dan bij het steegje aan. Ik ga er naar binnen. 3 minuten later komt er iemand aan. Hij/zij draagt ongeveer hetzelfde. We fluisteren en komen er uiteindelijk overeen. Ik tel af en op 0 geven we elkaar de koffer. Ik zeg gedag en loop weg.
Ik loop rustig naar mijn auto toe en ga er in. Ik app mijn vader dat het gelukt is en rij dan verder naar school. Gelukkig ben ik daar in 5 minuten. Ik parkeer mijn auto en loop naar boven. Als ik boven ben plof ik op de bank en start netflix op. Ik pak een zak chips en plof weer op de bank. Nog geen 10 seconde later komt Julian binnen en ploft naast me op de bank. Hij kijkt naar tv en zegt: 'Zullen we the Bourne Ultimatum kijken?' Als antwoord zet ik hen klaar. Julian komt naast me zitten en samen kijken we de film en eten we de zak chips op. Na de film gaan we naar bed.
JE LEEST
The badgirl
Algemene fictieEmma Montres is 16 en een meisje dat voetbalt in het hoogste jongens team. En ook nog eens nederlands kampioen kickboksen is. Op school staat ze bekent als The Badgirl. Haar vader is maffiabaas Als haar ouders naar Amerika verhuizen moet zij mee. ha...