Hoofdstuk 20

1.3K 40 1
                                    

Pov onbekend

Er wordt gebeld en ik sta geïrriteerd op. Wie zal het nu weer zijn? Weer zo iemand die geld komt voor een donatie. Ik doe de deur open en zie daar iemand in het zwart met een bivakmuts op. Eindelijk, de persoon met het koffertje. Om het 100% te weten vraag ik kil: 'Wat kom je hier doen?' Hij/zij antwoord kil terug: 'Ik kom HET pakketje brengen.' Ik had dus gelijk. Ik zeg weer kil:'Oké. Ik haal het geld.' Ze zegt: 'Oké. Ik sla de deur hard dicht zodat ze niet stiekem naar binnen kan.

Zodra ik in de woonkamer ben, vragen me maten wie dat was. Ik zeg: 'Dat was diegene die het pakketje komt brengen. Dus ik ga even het geld halen.' 'Heb je de deur wel goed dichtgedaan? Ik hoorde namelijk geen klap. Dat is ons teken dat de deur dicht is.' Ik zeg mompel een paar scheld woorden en bedenk dan een oplossing.

'Jongens, ik heb een goed idee.' 'Nou, vertel.' 'Wat nou als ik weer naar de deur loop en dan zeg dat hij/zij binnen moet komen.' We bespreken het plan nog verder en zijn er dan tevreden over. Ik loop weer naar de deur en die hem open. Blijkbaar is diegene slim genoeg om de deur wel dicht te doen. Als ik de deur open doet, zegt hij/zij niks. Vreemd dacht ik. Na 20seconden gewacht te hebben wil ik al weer terug lopen en hem/haar laten staan.

Maar dan zegt diegene ineens kil: 'Waar is het geld?' 'Loop maar even mee naar binnen toe, 'zeg ik kil terug. Ik grijns op het moment dat ze mee loopt. Dat had ze beter niet kunnen doen. Mijn grijns wordt breder. Als we binnen zijn pakken mijn maten haar vast en binden hem/haar op een stoel. Ik pak een stoel en ga tegen over hem/haar zitten.

Ik vraag kil: 'Wat is je naam en leeftijd?' Hij/zij antwoord kil terug: 'Black en geen idee.' 'Ik wil je leeftijd weten, Black,' antwoord ik weer kil. 'Die krijg je niet.' Dan niet. Ben je een jongen of meisje?' Ze antwoord wonder boven wonder dat ze een meisje is. Dat had ik niet verwacht. Ik dacht dat ze wel moeilijk er over zou doen.

Ik gebaar naar mijn maten dat ze haar muts af moeten trekken. Dat doen ze. Ik kijk verbaast als ze nog een masker draagt, maar voor dat ik kan reageren springt ze op en rent weg. Die heeft vast terwijl we aan het praten waren de touwen los gesneden. Slimme meid. We rennen meteen achter haar aan en zien dat er 4 mensen met haar mee rennen. 2 jongens en 2 meiden aan het haar te zien.

Black roept kil: '4e 6f 9k 2p.' Ik heb geen idee wat dat betekent, maar het zal vast wel een vorm van iets zijn. En inderdaad heb ik gelijk. Ze staan in een andere formatie. Ze drukt op haar oor en fluitsterd iets. Die heeft vast een oortje in. Na 2 minuten rennen ze ineens de andere kant op. Ze rennen naar buiten en gooien de deur dicht zodat wij op gesloten zitten.

The badgirlWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu