cheer for you

738 42 2
                                    

Alison

Ik lag tegen Tom aan en keek hoe de bus over de snelweg raasde. Het was twee weken later en ik moest naar New York. En onze school was skeer dus we gingen met de bus. Ik was er zelf niet blij mee maar iedereen mocht iemand meenemen. Ik had natuurlijk voor Tom gekozen. Het halve basketbalteam was mee en de sfeer was niet te verpesten. We zaten alleen nu al 2 uur in de bus en even was er een rust.

We waren bijna op de helft maar toen zag ik de bus vaart minderen. Ik keek naar de weg en zag dat er werkzaamheden waren waardoor er nog maar een rijstrook open was, de linker. Maar niemand liet onze mega bus voor dus moeten we lang wachten. Een oude vachtwagen chauffeur die er tussen was gekropen liet ons gelukkig wel door, maar we hadden nu al een half uur vertraging.

Ik stond op en rende naar voor in de bus. De bus maakte een bocht en ik viel op Ellen's schoot. "Jou moest ik hebben, heb je nog eten?" Vroeg ik. Zij en Harvey keken elkaar raar aan. Ellen en Harvey waren... bijna. Ik pakte Ellen's tas van de grond en keek erin. Ik haalde alles wat niet eetbaar was eruit en rende toen weer terug naar mijn plek.

Nadat we nog twee uur in de bus hadden gezeten liepen we naar de grote zaal. We waren er eindelijk. Het was de zaal waar Ashley altijd moest trainen en soms wedstrijden had. Iedereen keek verbaasd rond. Voor de meeste was het de eerste keer in New York. Voor mij was dat anders. Ik had kippenvel over heel mijn arm toen ik rond keek. De zaal was net in Brooklyn en dat deed pijn, want vanaf hier kon je Manhattan zien, inclusief de upper east side, of te wel, de plek waar ik vandaan kom.

Ik voelde dat iemand in mijn hand kneep. Ik keek om en zag Tom staan. "Hey" Hij trok me in een knuffel. Ik keek nog een keer naar Manhattan en toen naar Tom. "Dankje" Hij keek me verbaasd aan."Waarvoor?" "Alles" Ik ging op mijn tenen staan en gaf hem een kus op zijn mond.

De afgelopen twee weken waren ik en Tom een stel geworden. Ook vertrouwde mijn vader me weer en kon ik weer normaal over straat zonder dat iemand zoals Howlings me achtervolgde.

Ashley

Ik zat op de tribune met Arianna en Milan en Daniël. De make-up van iedereen was al gedaan. "Washington is niet langs geweest." Zei Arianna zacht. Milan knikte. "Zou ze zich vanwege ons hebben teruggekomen?" Ik haalde mijn schouders op. "Zou kunnen toch?" Ik was hier niet helemaal mee eens maar het was toch vet om hier te zijn. Ik was hier niet voor Alison, zoals ik hoorde was Alison klaar met ons en was ze verder gegaan.

Er kwam een man zonder haa de mat opgelopen. Zijn hoofd glom helemaal. Ik moest er stiekem best omlachen. Ik kon vandaag niet trainen door dit gebeuren en dan kon het maar beter de moeite waard zijn.

"Wat als ze niet komt?" Vroeg Daniël. "Boeiend, ik vraag me echt af waarom jullie zo moeilijk doen, ze zei toch dat ze klaar met ons was?" Daniël knikte. Ik weet dat hij het met me eens was maar Arianna en Milan niet. Ze geloofden nog steeds dat Alison naar New York terug zou komen. Dat ze hier weer verder kon en zich veilig zou voelen. pfff wat een onzin.

De presentator bracht de microfoon naar zijn mond. "Dankje allemaal voor het komen. Een grote opkomst. We zijn hier natuurlijk allemaal om te zien welke teams worden geselecteerd voor All star kwalificatie. Onze gastheren en dames zijn de dames van NYC Cheetahs en die zullen zo de openings act zijnj. Daarna gaan we snel verder met de eerste vijf teams. Dan is een kleine pauze, weer vijf teams, onderandere de winnaar van de vorige ronde in Washington DC, de Washington Tigers" 

Ik keek naar Arianna die blij naar Milan keek. Waarschijnlijk was dat het team van Alison. BOEIEND! 

Eindelijk kwam het eerste team opgerend. Toen het eindelijk pauze was stond ik op. "Ik ga wat eten halen" 

Ik liep door de gang met kleedkamers. Ik wist dat de kantine aan de andere kant was maar ik liep naar een van de apparaten die tenminste voedsel hadden wat ik volgens mijn coach wel mocht. Ik moest goed op mijn eten letten want binnenkort waren de selectie's voor de Olympische spelen van volgend jaar. 

Ik stond voor het automaat en wachte tot het blonde meisje voor mij  klaar was. Ik keek naar haar zwart veste waar met steentjes iets op stond. Brooke  Washington Tigers. Dat was het team waar Arianna over zeurde met Alison. "Je moet die niet pakken die zijn om uit te kotsen." Ik wees naar de repen die ze bijna wou pakken. "Weet ik, ze smaken naar olifantenpoep." Ikmoest lachen. "Ik ben Ashley" Ze gooide het geld erin en pakte een andere reep. Ze draaide zich om en zwiepte haar blonde haren over haar schouder. "Ik weet het. Wat doe je hier?" Ik keek en zag Alison staan. Ze keek me verveeld aan. 

"Ik weet dat je me liever niet ziet. Ik ben hier ook niet vrijwillig. Ik snap het dat je niet terugwil." Ze keek me verbaasd aan. "Ik dacht dat je me juist mee zou slepen naar Arianna en dan kidnappen naar huis" Ik begon te lachen. "Ik zou het leuk vinden om je weer thuis te hebben. Heb ik weer iemand die met me mee gaat sporten." Ze glimlachte. "Ik heb nu vrienden hier en een vriendje, ik ben weer blij, pap heeft me eindelijk een beetje vertrouwen gegeven en Howlings en John spioneren me ook niet meer" Ik lachte. "Ik wist het! Ik wist dat Howlings niet was te vertrouwen." Ze glimlachte.

"Brooke, we moeten zo op!" Riep een meisje door de gang. Alison knikte naar het meisje. "Hey hier heb je mijn nummer. Laat het alleen niet aan Arianna of Milan zien" Ik pakte het briefje aan en knikte. "Moet lukken" Ze glimlachte en liep de gang in. "Alison?" Ze draaide zich om. "Succes" Ze glimlachte en liep terug naar haar vriendin.

Ik zat terug op mijn plaats en keek naar de act die al bezig was. "Heb je Alison nog gezien?" Vroeg Arianna. Ik schudde mijn hoofd en keek weer naar de trics. Het waren toch best lastige tucs waar zelfs ik nog weleens moeite mee had. Woww dat klonk egoistisch.

Alison

Ik liep naar de opening en hield Ellen's hand stevig vast. Snel wenste iedereen elkaar succes en toen  rende we de mat op. Iedereen begonte juichen en ik zwaaide nog even naar Tom. Mijn oog viel op Ashley die een paar tribunes ernaast zat. Ik zwaaide een keer kort naar haar. Ze zwaaide kort terug. Arianna en Milan keken haar met open mond aan. IK grijnsde nog een keer naar haar en kreeg een grijns terug.

Na een geweldige act gingen we terug naar de zaal. Daar was het wachten op een uitslag. Ik liep door de gang en hoorde bekende stemmen. "Je zei dat je haar niet had gezien" "Boeie ze wil jou ook niet zien" "Ashley dit is lullig" De laatste was Daniël. Ik liep in de richting van de stemmen en keek om het hoekje. Arianna stond te huilen en Milan keek naar de grond. Daniël stond Arianna te troosten en Ashley stond er tegenover.

Opeens kreeg ik een berichtje van Ashley. Waar ben je nu? Snel typte ik een antwoord. Achter je Ze draaide direct om. Ze zag me om het hoekje kijken. "Ik ben hier weg" Ze liep naar me toe "De uitgang is die kant op" Zei Milan. Hij wees naar de uitgang. Ik kwam om het hoekje vandaan. "Maar ik ben hier" Ashley  gaf me een korte knuffel en toen liepen we naar de kleedkamer. Iedereen keek haar aan. "Jullie lijken echt op elkaar" Ik glimlachte. "Dit is mijn... nichtje" Zei ik maar. Ze begeep het gelukkig wel.

Niemand, behalve Tom, wist dat ik een zus had. En dat wou ik wel zo houden. Ik ging naar mijn tas en ging zitten. Ashley kwam naast me zitten. Ik stelde haar voor aan iedereen en het was meteen gezellig.

"Woon je in New York?" Vroeg Ellen. Ash knikte. "Oehh Brooke dan moeten we als we die excursie hier hebben eruit naaien en dan met haar gaan shoppen" "We gaan naar het histoisch museum" zei ik tegen Ashley. Ashley begon te lachen. "Weet je nog die keer dat je Arianna in de wc had opgesloten en dat we haar pas naar een uur eruit haalde?" Ik begon te lachen en knikte. Ashley keek naar Ellen. "Ik waarschuw wel, ik en Brooke zijn wel duur"

Heyyy peeps

Ik weet dat het lang geleden was maar ik had echt geen inspiratie meer. Maar dat is nu hopelijk voorbij. Dus als je ideen hebt stuut ze op want ik kan ze misschien gebruiken!!!

Ik hoop dat jullie allemaal net zo blij zijn als mij met dit nieuwe hoofdstuk!

LOVEE YAA ALL

Mission New YorkWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu