NY

662 48 3
                                    

Alison

Ik lag op de bank mijn ontbijt te eten. Het was pas 5 uur maar over een halfuur moest ik op school zijn. We gingen vandaag naar New York voor een weekje.

De auto van Tom stopte voor mijn huis. Zachtjes drukte hij op de deurbel. Ik hoorde mijn vader al vanuit zijn werkkamer naar de deur lopen dus ik kon lekker op de bank blijven liggen.

Nadat de deur open gemaakt was hoorde ik mijn vader en Tom zacht praten. Ik stond op en liep naar ze toe. Zacht drukte ik een kus op Tom's mond. "Zullen we gaan?" Ik knikte. "Even mijn spullen boven pakken." "Ik help wel" Zei mijn vader.

"Alleen shoppen met Ashley verder geen contact begrepen?" Zei hij terwijl die de koffers dicht ritste. Ik knikte. "begrepen" Hij tilde de koffer op en bracht die naar beneden. Ik deed snel de laatste dingen in mijn tas en ging ook naar beneden.

Ik zwaaide nog een keer naar mijn vader en toen vertrokken we naar school. "Welke groep ben je?" Vroeg ik. "C" "Dan ben je eerder daar. Ik ben groep F, dat is de laatste." Hij trok een pruillip. Ik lachte. "Maar je ziet me nog weleens in New York." Hij knikte en parkeerde de auto.

"We kunnen onze spullen inleveren en dan nog even naar het sportveld." Zei Tom. Ik knikte en bracht mijn spullen naar de juiste bus. Ik liep naar het sportveld waar Ellen om mijn nek vloog.

"We gaan naar New York! We gaan naar New York" gilde ze blij in mijn oor. Iedereen begon te lachen om haar gedrag. Tom kwam aangelopen samen met Wren. Ellen rende meteen naar hem toe en sprong nu hem om zijn nek.

Tom sloeg een arm om me heen en trok me voor hem. Hij legde zijn hoofd op mijn schouder en fluisterde zacht. "Ik hou van je" Ik glimlachte en draaide me om. Ik drukte een kus op zijn mond.

"We moeten gaan" zei Wren. Tom zoende me nog een keer en ging toen met een paar andere jongens naar hun bus.

Na een half uur vertrok de volgende bus, bus D. Een kwartier daarna vertrok bus E. Alleen ik, Ellen en Yana waren nog over. Yana was ook iemand van ons team en was ook een van mijn beste vriendinnen. Ook zij was blond.

"Dames van groep F naar de bus!" Ik sprong op van het hek waar ik op zat en liep naar de bus. We stapten als laatste in. "Ik wil hier zitten" Ellen stond voor twee meiden die bij ons in wiskunde zaten. De meiden zeiden niks en stonden op.

"Ell je weet dat dit twee stoelen zijn hè? En dat we met drieën zijn..." Zei Yana. Ellen knikte. "So what? We zijn niet dik, we passen hier makkelijk met zijn drieën."

We zaten met een zak snoep film te kijken op de tv. Die hing recht voor ons. Opeens voelde ik mijn telefoon trillen. Het was Ashley. "Hey Ash" Het bleef stil aan de andere kant van de lijn.

"Alison?" klonk het zacht aan de andere kant van de lijn. Ik slikte een keer. "Milan ben jij dit?" Vroeg ik. "Waarom wil je wel contact met haar en niet met mij" Het was dus duidelijk Milan.

"Omdat Ashley me niet thuis hoeft te hebben persé die heeft er vrede mee nu ik in Washington woon." Yana keek me verbaasd aan. 'Mijn neef' Mimede ik. Ze knikte en richtte zich weer op de film.

"Ik moet gaan" Zei ik maar toen Milan niks meer zei. Ik hoorde hem iets mompelen en toen ik hing ik op.

Arianna

"En? Is die Brooke Alison?" Milan knikte kort. "Wat zei ze?" "Dat ze alleen met Ashley praat omdat die haar niet persé thuis wil hebben." ik zuchtte.

Ik liep weer naar beneden en pakte mijn tas. Vandaag was weer een schooldag van niks. Ik had eerst Scheikunde en daarna Make-up en als laatste Engels. Daar keek ik het meest tegen op.

Mijn gevoelens voor Steve waren nog steeds niet weg, ze waren erger. Ik was laatst in een bar en daar was hij ook. We hebben een hele tijd gekletst maar toen kwam Daniël dus en gingen we.

Daniël en ik waren niet meer op een goede kant van onze relatie. Om het minste hadden we al ruzie. Hij was steeds vaker weg en na zijn colleges was hij altijd nog naar vrienden toe. Hij was misschien van plan om op kamers te gaan in een studentenhuis. Hij weet niet dat ik dat weet want ik had het op zijn computer gezien toen hij opeens tot elf in de avond weg was.

Jessica liep naar me toe en trok me mee. "Meneer en mevrouw klef kwamen eraan" Ik keek om de hoek en zag Vanessa met Nathan staan. Ik rolde met mijn ogen. "Zullen we vast naar Scheikunde gaan" vroeg Jess. Ik knikte en snel liepen we de andere kant op.

We zaten al op onze plek en de les was allang begonnen toen Vanessa eindelijk eens binnen kwam. Snel liep ze naar ons toe en plofte naast Jessica neer. "Gaan jullie straks met mij en Nathan naar..." "Nee" klonken ik en Jess in koor. Vanessa zakte onderuit. "Hij is heel lief weetje" Ik haalde mijn wenkbrauwen op. "Tuurlijk schat" Vanessa was nog steeds een van mijn beste vriendinnen maar ik hoefde niks mer Nathan te maken.

Ik zat bij Engels en deed alsof ik veel aantekeningen aan het maken was om oogcontact te vermeiden. Ik wachtte en wachtte en eindelijk kwam de bel. Ik stond op, deed mijn boeken snel in mijn tas en liep weg.

"Arianna wacht even." Zei de leraar. Ol draaide me om en wachtte tot de rest weg was. "Ik maak me zorgen. je lijkt afwezig tijdens mijn lessen" "Het is gewoon dat door die wedstrijden ik..."

Ik haalde een keer diep adem. "Kunt u beloven niks door te vertellen?" vroeg ik zacht. Hij ging op zijn bureau zitten. "Natuurlijk kan je me vertrouwen." Ik knikte kort. "Op die wedstrijden kwam ik mijn zusje tegen" "Je vertelde dat die mee was geweest"

"Nee ik heb er nog een. Er is er nog een... Mijn vader uhmm... heeft haar een tijd geleden meegenomen" Hij keek me ernstig aan. "Hoelang geleden?" "Vier maanden ofzo" Hij knikte. "Wat voor persoon was je zusje?"

"Een bitch. We waren niet close, maar ik gaf wel om haar. Toen ze was ontvoerd wou ik haar maar al te graag vinden. Ook toen ze was weggelopen heb ik alles op het spel gezet om haar te vinden en nu ik haar zag wou ik haar meenemen. Weg halen bij mijn vader maar ze leek blij daar te zijn. Het deed pijn want ik wil ook blij zijn met haar bij me"

Hij was stil en keek me lang aan. "Ik kan je helpen, je zusje te zoeken. Maar ik kan je niet beloven dat ik haar mee kan slepen." ik keek hem dankbaar aan. "Dat zou ik echt fijn vinden"

Alison

Ik liep het hotel uit. We gingen op stap. Het cheerteam en een paar andere. Snel liepen we de straat uit. Tom en de rest van et basketbalteam zouden later komen maar hun groep had nu al straf dus ze moesten even kijken hoe ze gingen ontsnappen.

Ik liep een club in samen met Yana en Ellen. De rest was naar een kroeg aan de overkant maar die hadden geen leuke muziek.

We gingen aan de bar zitten en opeens zag ik een bekend gezicht die hier niet hoorde te zijn. In iedergeval nog niet.

Daar stond Tom met een ander meisje te praten. Ellen en Yana zagen het ook. Ik liep naar hem toe van achteren. Hij hoorde of zag me niet maar ik hoorde hun wel.

"Je zei net tegen dat andere meisje dat je een vriendin had" Zei het bruine meisje. "Die is met haar vriendinnen in de kroeg hier tegenover. Ze zal niks merken" Zei Tom tegen het meisje. Autchh...

Ik pakte het glas van degene achter me en gooide die over Tom en het zoenende meisje. Ik vergat alleen het glas vast te houden dus die vloog ook mee.

Geschrokken draaide ze zich om. Ik rende de club uit met Yana en Ellen achter me aan. We renden terug naar het hotel. In de lobby stond een leraar die meteen boos allerlei dingen stond te roepen. Ik luisterde niet. Ik rende de trappen op. Ik wist hoe ik het snelst naar de kamer kon komen want dit was hetzelfde hotel als ik met Daniël had.

Ik viel neer op mijn bed en barste in tranen uit. Yana en Ellen keken verschrikt op. Ik stond op en begon met dingen te smijten tot mijn arm lam werden. Ik liep naar de badkamer en gooide de deur dicht. Ik zette het bad aan en liet het vullen met warm water.

Kleren liet ik meteen vallen en ik ging langzaam in het water zitten. Ik ging onderuit liggen en haalde rustig adem. Langzaam kwamen alle tranen die rustig over mijn wang rolde. Hoe kon Tom me dit aandoen?

Mission New YorkWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu