"Jinyoung!kamu pergi mane hah!?kenapa baru masuk?"tengking cikgu yang apabila melihat baejin di pintu kelas.jinyoung hanya mengendahkan pertanyaan cikgu yang.dia memandang kosong wajah cikgu yang.
"Kamu pergi pusing padang 10 round sekarang!"tengking cikgu yang lagi.tanpa membantah,jinyoung terus meluru kepadang untuk melunaskan dendanya.
Setelah sampai,jinyoung tanpa teragak agak terus berlari.walaupun jinyoung ialah ulat buku,tetapi dia mendapat anugerah olahragawan semasa dia sekolah rendah.dia ialah atlet kebanggaan sekolahnya dulu.
"Hai.sorang je?"sapa seseorang dari bahagian tepi padang.jinyoung mengenali orang itu."kau buat ape kat sini?"dingin jinyoung membalasnya."aku kene denda jugak.jom lari sama²"
-SELEPAS 30 MINIT-
Jinyoung masuk kedalam kelas dalam keadaan berpeluh².dia duduk ditempatnya dan menyambung membaca novel harry potter nya.keadaan kelas yang riuh rendah kerana tiada guru tidak menganggu tumpuannya.
Tanpa jinyoung sedari,ada 2 orang perempuan yang sedang merenungnya.haemin.haemin merenungnya sambil tersenyum sorang²."eah haemin!kau dah kenapa.gila?"terjah solbin apabila ternampak haemin yang sedang termenung sambil tersenyum.
"Aishh mane ade.aku tengan cari idea nak kenakan oppa aku balik nanti..heee~"dalih haemin sambil tersenyum comel menampakkan barisan giginya yang putih bersinar.
KRINGGG~!!
"YEAY!!"semua pelajar bersorak apabila loceng yang menandakan waktu pulang berbunyi.masing² dah packing barang siap² dari awal.sebelum balik,mereka akan memastikan yang mereka tidak tertinggal kerja rumah dibawah meja atau dimana mana.
Mereka tahu kalau mereka tertinggal kerja rumah dan tidak sempat menyiapkannya,mereka akan dipaksa melakukan denda² yang teruk.
XXX POV
"Yeppeo"kata aku dalam hati apabila tidak taham melihat baejin yang sedang membaca buku.tiba aku terdengar solbin dan haemin berborak.
"eah haemin!kau dah kenapa.gila?"terjah solbin apabila ternampak haemin yang sedang termenung sambil tersenyum.
"Aishh mane ade.aku tengan cari idea nak kenakan oppa aku balik nanti..heee~"dalih haemin sambil tersenyum comel menampakkan barisan giginya yang putih bersinar.
Haemin suka jinyoung ke?aku tak boleh biarkan haemin dapat jinyoung.aku yang akan dapat jinyoung.
KRINGGG~!!
loceng yang menandakan waktu pulang dah berbunyi.aku menggalas beg ku lalu keluar dari kelas.aku mesti memikirkan cara² untuk menggagalkan haemin dapat jinyoung.."jinyoung mesti jadi milik aku!"kata aku sebelum melangkah masuk kedalam kereta yang dipandu oleh driver ku..
-END POV-
-RUMAH JINYOUNG-
"Huwarghhh..bosannya"kata Jinyoung menggeliat sambil menguap.dia tidak tahu nak buat ape.nak main video game,dia tidak meminatinya.
Setelah lama berfikir,dia mengambil keputusan untuk keluar berjalan jalan.sudah lama dia tidak ke sunhai han.dia ingin menenangkan dirinya disitu.mikirkan exam yang sudah semakin hampir,makin serabut kepala otaknya.
Mahu belajar dia tiada mood.selepas menulis dua-tiga patah perkataan,dia meletakkan penselnya dan memadam apa yang ditulisnya tadi..dan begitu kuga berikutnya sehinggalah dia mengambil keputusan untuk bersiar siar.
Jinyoung mencapai jacket hitam dan topi hitamnya lalu memakainya.jinyoung duduk di lantai sambil memakai kasut converse yang berwarna hitam putih.warna hitam dan putih ialah warna kegemarannya.begitulah cara pemakaian yang disukainya.
Dia tidak suka melebih lebih.bagi dia jika kelihatan sedikit hipster,itu sudah cukup baginya.dia keluar dari rumah dan berjalan kearah sungai han.memandangkan sungai han dekat dari rumahnya,baejin hanya perlu berjalan untuk kesana.
Dia hanya mengambil 15 minit untuk sampai ke sungai han.sambil berjalan,dia melihat kepersekitarannya.banyak yang sudah berubah.dia tidak pernah melihat kawasan perumahan disitu sejak ommanya pergi meninggalkannya.
Jalan kesekolahnya mengambil jalan ke kiri manakala jalan kesungai han pula mengambil jalan ke kanan.
Selepas 15 minit,dia sampai disungai han.dia memilih bangku yang paling hujung dan sepi untuk duduk.dia tidak suka suasana yang mempunyai ramai orang.itu akan membuatnya tambah lebih serabut.
Dia mengalihkan pandangannya kebelakang apabila terdengar suara seorang budak lelaki yang sedang menangis.budak lelaki itu berseorangan.
sesekali dia melilau untuk mencari ibubapa budak lelaki itu tapi sayang,hanya dia yang ada di kawasan itu selain daripada budak lelaki itu.dia bangun dan menuju kearah budak lelaki itu.
YOU ARE READING
SMILES || B.J.Y + K.D ||
KurzgeschichtenI want you to smile but.. Please stop smiling