HAEMIN POV
"Please stop smiling jinyoung."kata aku.bukannya aku tak suka jinyoung dah jadi peramah tapi....
Semakin ramai yeoja suka kat dia.jatuh cinta dengan dia sebab senyuman tu.aku tak suka!aku nak bae jinyoung yang dulu.baejinyoung yang pasif.dulu aku takde saingan tapi sekarang..semua orang kenal jinyoung.
Semua orang ada hati kat dia.bkn yeoja sekolah ni je.sekolah jauh pn kenal jgk jinyoung.erh..miang ah yeoja² ni..dulu taknak..
END POV
RUMAH MINHYUN
"Nak lepak mane nanti?"tanya woojin."aku rase nak makan aiskrim lah".kata daehwi sambil sembuat aegyo nya
"Tak comel lah bodoh".ujar seongwoo dan membuatkan semua orang ketawa."hyung!".kata daehwi sambil mencebik.
Jinyoung hanya termenung.termenung memikirkan sesuatu.
"Woi..waeyo?"jihoon menyinggung jinyoung yang duduk di sebelahnya."ah..haha..aniya..takde pape.."kata jinyoung teragak agak.
"Alah..kau ni.share lah story kau.masalah kau.kalau boleh tolong,kitorang akan tolong."kata jisung pula."hmm..nanti lah aku cerita."kata jinyoung dan kembali termenung semula.
Mereka semua menghiraukan jinyoung.sejak dua menjak ni,jinyoung selalu termenung.apa yang difikirkannya semua orang tidak tahu.pernah sekali jinyoung terkena balingan kapur daripada hwang songsaenim kerana termenung di dalam kelas.
Saeloun sedaega yeollyeo
Issneun geudaelo bad-adeul-yeo
Mwoga daleunji boyeojulge
Nal ttala Follow up
Soli nop-yeo hanaga dwae
We'll make you hwal hwal hwal~Phone jinyoung berbunyi.dia mengambil phone nya yang terletak di dalam poket beg galasnya.semua irnag hanya memerhati.
"Yobeosaeyo?"tanya jinyoung
"Ni encik jinyoung ke?"tanya seseorang di talian
"Ah nae..saya jinyoung kenapa ye?ni siapa?"tanya jinyoung kembali
"Ni dari pihak hospital.abang encik kemalangan tadi.dia mesti melakukan pembedahan untuk membuang kaca yang terbenam kedalam badannya dan hampir terkena pada jantungnya."kata pihak hospital.
"Mwoya?.saya akan ke hospital dengan segera."kata jinyoung sambil mematikan talian
END CALL
"Waeyo jinyoung?"tanya guanlin."hyung aku..kemalangan.bye aku kene gerak dulu"kata jinyoung tergesa gesa sambil mengambil blazernya yang disangkutnya di sebelah katil minhyun.
Pernyataan yang dikatakan oleh jinyoung membuat mereka terkejut.mereka hanya boleh bersoa semoga abang jinyoung selamat.
HOSPITAL GEUMDO
jinyoung berjalan mundar mandir di luar bilik pembedahan.di melihat kearah jam.sudah pukul 2 pagi.sudah 5 jam abangnya berada didalam bilik pembedahan.dia risaukan abangnya.dalam masa yang sama,dia juga risaukan jae yang duduk seorang diri dirumah.
Mujurlah dia ada memberikan jae sebuah telefon.bolehlah dia menelefon jae.
Baru sahaja dia ingin mengetik butang call,dia terfikir.mungkin jae sudah tidurbpada waktu camni..
Dia membatalkan semula niat ingin menelefon jae.dia menyimpan semula phonenya di dalam poket blazernya.dia duduk divkerusi yang telah disediakan.
"Hyung kene bertahan"kata jinyoung perlahan sambil meraup mukanya.cecair jernih mula mengalir dipipi jinyoung dan jatuh diatas lantai.
Ting~
Ianya menandakan ada mesej maduk.jintiung mengeluarkan phonenya semula dan melihat siapa yg menghantar mesej kpdanya.'unknown number'.dia ingin menghiraukan sahaja mesej itu tetapi isi yang dihantar oleh pengirim tu menarik perhatiannya.
Macammana dengan oppa awak?okay tak?-+8xxxxxxx
Jinyoung sudah merasa pelik.dia membalas mesej itu.
Siapa ni?macammana awak dapat nombor saya?macammana awak tahu hyung saya kemalangan?
Balas jinyoung.selain daripada wanna one,tiada sesiapa pun yg tahu tentang abangnya termasuklah jae sendiri.
Ting~
Mesej masuk lagi.jinyoung segera membuka mesej itu
Ni saya haemin.saya dapat tahu oppa awak kemalangan daripada jihoon.dia masukkan berita tu kt dalam grup mesej kelas kita.tentang nombor awak pulak..saya dapat dari dalam grup.-+8xxxxxxx
"Oh haemin rupanya.."kata jinoung perlahan.dia menaip keuboard untuk membalas.kemudian,dia menekan butang save contact untuk menyimpan nombor haemin
Ahh haemin rupanya.hyung saya masih ada kt dlm bilik pembedahan.jadi,saya yak tahu lagi apa yg akan terjadi pada abg saya.😌
Ahh..tabah nae.semoga oppa awak selamat.😊-haemin
Gomawao haemin..
Selepas 2 minit kemudian,kelihatan bunyi pintu bilik pembedahan dibuka.jinyoung melihat seorang doktor keluar dari bilik itu.
Jinyoung segera bangun dan menuju kearah doktor itu untuk menanyakan tentang keadaan hyungnya.
Aothor:hi korang!best tak cerita ni?hohooo..ni first time author buat ff tentang love..author ade sebuah lagi ff..ff lyrics book.huhuu kesian jinyoung.korang nak tahu apa yg akan terjadi kpd hyung jinyoung?tunggu lah chap seterusnya..
P/s;vote dah comment untuk bagi idea yeh!!