-8-

105 10 0
                                    

-KEESOKAN PAGI-

Jinyoung bangun dan turun kedapur untuk menyediakan sarapan.dia bangun awal kerana dia akan bersarapan berdua.japchae adalah menu untuk sarapan.selepas siap memasak,dia ke bilik jae untuk mengejutnya

Pintu bilik jae dikuak perlahan.jinyoung mengintai sedikit kedalam.dia melihat sekujur tubuh yang sedang berselubung diatas katil.dia masuk dan menyelak perlahan kain selimut

Jae masih tidur.lebam dan lukanya masih kelihatan segar.dia tidak ingat mahu merawatnya semalam.

"Jae!jae!.bangun cepat.mandi pastu sarapan.jae akan pergi sekolah harini.".jinyoung menggoncang badan jae perlahan.jae bangun.rambut nya yang berwarna hitam kusut masai."pegi mandi pastu turun sarapan".arah jinyoung.jae hanya menuruti arahan jinyoung.

-SKIP-

Selepas menghantar jae kesekolah,jinyoung menuju pula ke sekolahnya.jarak diantara sekolahnya dan sekolah jae tidak lah jauh mana.itu memudahkan jinyoung untuk mengambil jae bila balik nanti.

"Hye.sorang je?"sapa seseorang.jinyoung memalingkan mukanya.bona sedang tersenyum kearahnya.entah kenapa jinyoung sudah jatuh hati kepada bona sejak akhir tahun lepas.

"Nak teman ke?"tanye bona."tak perlu.aku boleh jalan sorang".jawab jinyoung sambil tunduk kebawah.dia takut jika muka merah padamnya dapat dikesan oleh bona.tak ke malu?

"Ouh..haha..sorry ganggu.saya pergi dulu ye".kata bona sambil tersenyum dan melambai lambai ke arah jinyoung yang mulai dia tinggalkan."fuhh".jinyoung menghela nafas lega.jika bona tidak segera pergi,mungkin dia sudah dapat mengesan muka merah padamnya.

Jinyoung berjalan kesekolah sambil memakai headphone dan memasang lagu energetic oleh wanna one.mulutnya terkumat kamit mennyanyikan lagu itu.nyanyiannya terhenti apabila melihat kelibat yang dikenalinya.
Dia meletakkan hedphone nya di tekak.

Dia meletakkan hedphone nya di tekak

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"kau buat apa kat sini?".tanya jinyoung."somi cuma nak jumpa oppa je.takboleh ke?somi rindu oppa lah."kata somi.

Jinyoung sangat membecikan somi.perasannya marah dan bencinya masih tidak boleh padam walaupun perkara itu sudah setahun berlalu.

-FLASHBACK-

"Oppa.rehat nanti somi tak boleh pergi dengan oppa lah."kata somi sambil memuncungkan mulutnya tanda bersalah."kenapa tak boleh?"tanya jinyoung sambil membuat riak muka pelik.

"somi busy lah.nak siapkan assigment yang park songsaenim bagi.".balas somi sambil menggenggam tangan jinyoung."kalau macamtu takpelah.tapi jangan sampai tak makan terus ye?nanti somi sakit kesian kat oppa sedih".kata jinyoung sambil menggosok rambut somi

-REHAT-

"Ish mana buku aku ni?"kata jinyoung sambil menyelongkar begnya."kau dah kenapa jinyoung?"tanya roh taehyun kawan baik jinyoung.

"Aku rase buku aku tertinggal kat loker lah.aku nak pegi ambik kejap eh."kata jinyoung sambil bangun dari kerusinya dan bejalan kearah loker yang terletak di ruang rehat."jinyoung jinyoung!kalau ye pun makanlah dulu!nanti sejuk!".laung taehyun tetapi tidak diendahkan oleh jinyoung

Jinyoung berlari anak kearah lokernya.dia mengeluarkan kunci daripada begnya dan membuka loker itu.dia mengeluarkan buku matapelajaran kimia yanh dicari carinya.

Selepas mengambil balik apa yang dicari,jinyoung menutup kembali lokernya dan menguncinya.kunci itu diletakkan balik di dalam beg.

Jinyoung memandang kearah kanannya.betapa terkejutnya,dia melihat somi dan wonho sedang bercium dihadapan loker wonho dengan posisi somi bersandar di dinding.

Marahnya tidak boleh ditahan lagi.di segera ke tempat somi dan wonho berada."hahah.so ni lah assigment yang kau nak siapkan kan?"kata jinyoung sinis.somi yang terkejut segera menolak wonho jauh darinya.

Melihat muka jinyoung yang sedang marah,menakutkannya."aniyo oppa.bukan macam apa yang oppa tengo--"

"Bukan macam yang aku tengok?drama ape ni hah perempuat pervert?kau ingat aku ni bodoh ke!"jinyoung memotong ayat somi.dia sudah tidak tahan.

"Oppa..dengarlah lah dulu somi nak bagi penjelasan."kata somi sambil menangis.wonho yang melihat gelagat dua pasangan itu hanya tersenyum sinis.sudah lama dia ingin perkara ini terjadi.akhirnya somi akan menjadi miliknya.tidak sia sia dia menggoda somi selama ni.

"Aku takde ape ape penjelasan yang perlu didengar.kau dengan aku dah takde pape hubungan!hope kau bahagia dengan wonho."kata jinyoung sambil berjalan menuju kekelasnya semula.dia menoleh kembali dan menjerit "oi perempuan!pegi matilah dengan muka seposen kau tu!"kemudian dia berpusing dan berjalan kembali ke kelasnya.

-END FLASHBACK-

SMILES || B.J.Y + K.D ||Where stories live. Discover now