-1-

254 16 0
                                    

*JINYOUNG POV*

"jinyoung!!cepat sikit!!bas sekolah dah sampai ni!!kene tinggal nanti"laung puan bae dari depan pintu."nae omma!jinyoung datang ni!"aku berlari mendapatkan ommaku yang sudah menunggu lama di bawah.

"Cepat masuk dalam bas.nanti tak sempat pulak"kata omma aku sambil membetulkan tali leher aku yang sudah tersenget akibat kelam kabut tadi.selepas mencium pipi omma aku,aku terus berlari menuju ke bas.

Samar samar aku dengar ommaku menjerit "jinyoung belajar elok elok ye!" Sambil melambai lambai ke arah ku.aku membalas lambaian ommaku lalu aku terus naik ke dalam bas.

Sampai di separuh jalan,baru aku teringat yg bekal aku tertinggal di meja dapur.dengan itu aku tahu yg aku akan berlapar semasa rehat nanti.

Omma tak benarkan aku makan makanan kat kantin kerana dia takut aku keracunan.omma  sanggup bangun pagi² semata mata nak siapkan bekal.

Tibalah waktu rehat.aku hanya duduk didalam kelas.perut aku lapar sangat.aku menolak pelawaan kawan aku sebab aku ingat pesan omma.janagn makan makanan orang lain.hmm..

Tiba tiba cikgu memanggil aku untuk turun ke bawah melalui announcement.aku turun dan aku terkejut.omma dengan nafas yang tercungap cungap sedang menunggu aku di pejabat.mata aku melirik kearah tangan omma

"Wah omma bawak bekal!"getus hatiku."jinyoung sayang.kenape tak bawak bekal tadi?kesian anak omma lapar"ommaku berjalan menuju kearah aku dan menyuap sedikit nasi goreng.

Selepas siap menyuapkan bekal,omma balik.10 minit kemudian cikgu dapat call.dari hospital katanya.cikgu memanggil aku lalu memeluk aku.cikgu cakap

"Omma awak jinyounh.dia kemalangan tadi.dia...dia tak dapat diselamatkan"masa tu lah perasaan bersalah muncul dalam diri aku.kalau aku tak tertinggal bekal aku,mesti takkan jadi macamni.saat itu jugak aku jatuh.walaupun pada masatu aku baru 10 tahun aku tau rasa kehilangan..

Hilang orang tersayang!sangat memedihkan.selepas nangis sepuas puasnya pandangan aku mula kabur.kemudian gelap dan semakin gelap!aku pengsan di dalam pelukan cikguku.

-END FLASHBACK-

walaupun benda tu dah tujuh tahun,aku masil lagi rase bersalah.dengan usaha aku,aku berjaya menjadi murid contoh sekolah aku.sampai sekarang aku masih bawak bekal ke sekolah."omma..jinyoung takkan kecewakan omma"

-END POV-

"Bae jin young!apa yang awak menungkan dalam kelas saye hah?"tengking cikgu yeo.serentak semua pelajar berpaling ke arah jinyoung yang duduk paling belakang dan yang paling tepi didalam kelas.

Bukan pelajar² kelas tu tak tahu yang jinyoung selalu termenung dalam kelas.sudah kerap kali dia dimarahi oleh cikgu.

Dia tiada kawan.taehyun ialah satu² nya kawannya tetapi..taehyun sudah berpindah ke sekolah lain 5 bulan lepas atas urusan hal kerja ayahnya.sejak dari haritu jinyoung selalu keseorangan..

SMILES || B.J.Y + K.D ||Where stories live. Discover now