-13-

90 11 0
                                    

"Memandangkan korang dah jadi sebahagian dari grup ni,jom ikut aku toreh nama dan tandatangan korang kat batang pokok ni dengan batu."ajak seongwoo pula.

Jinyoung ,guanlin dan member wanna one turun ke bawah."sini..kau ambik batu tu pastu tulis name kau dan tandatangan kau"arah jaehwan.

"Nae!"jawab jinyoung dan guanlin serentak.selepas siap mengukir,jinyoung melihat semua tandatangan dan nama yg terdapat pada pokok tu termasuklah

'Kang daniel'
(Author tak tau nk buat t/t)😂

"

Jihoon..ni sape?"tanya jinyoung sambil menunjukkan jari telunjuknya kearah nama itu.

Malangnya tiada jawapan dari jihoon.jihoon hanya mendiamkan diri apabila jinyoung menanyakan pertanyaan itu.

Bukan jihoon seorang sahaja.malah,semua orang turut membatu mendiamkan diri.kelihatan muka mereka seperti menahan sebak kecuali guanlin.

Guanlin juga pelik mengapa nereka mendiamkan diri apabila jinyoung menanyakan soalan tersebut.sesungguhnya,guanlin pn nak tahu sape 'kang daniel' tu.

"Jom naik atad.nanti kitorang cerita"ujar seongwoo dengan nada yang mulai sebak.

ATAS RUMAH POKOK

"Kang daniel tu.ahli kunpulan ni jugak dulu."kata jisung."ahli kumpulan ni?mana dia?kenapa tak kenalkan dia dngn kitorang?"kata jinyoug lagi.

"Dia..."jaehwan tidak boleh menghabiskan ayatnya.dia mengalirkan air mata.semakin lama semakin laju.seongwoo menepuk nepul bahu jaehwan dan menenangkannya.

"Dia..."daehwi berhenti sekejap dan menarik nafas.."dia hilang mase perkhemahan tahun lepas"kata daehwi.kini,jinyoung pula terasa sebak.

"Sampai sekarang polis tak jumpa dia..asalnya,dia suruh kitorang teman dia meronda sebab time tu,dia yg bertugas."kata daehwi.

"Lepastu?"lepas beberapa minit dia keluar,kitorang dengar dia menjerit.kitorang pn bergegas keluar dengan peserta khemah dan cikgu² yang lain".daehwi berhenti.dia sudah tak sanggup nak meneruskan cerita tu lagi.

"Lepas semua orang keluar dari khemah,dia takde kat situ.kami meronda untuk cari dia tapi apa yg kami jumpa hanyalah topi nya sahaja.topi kegemarannya.".sambung minhyun pula.

"Kalau nak tengok,ni gambar dia".jihoon menghulurkan sekeping gambar kpd jinyoung.dia melihat gambar itu bersama dengan guanlin.

dia melihat gambar itu bersama dengan guanlin

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Ahh..gomawo sebab bagi tengok"kata jinyoung sambil memulangkan semula gambar itu kepada jihoon.

"Dah..kita hanya bileh berharap supaya daniel sentiasa selamat supaya kita boleh bersama macam dulu lagi."kata jisung sebagai ketua Kumpulan.

"Nae!"jawab mereka serentak.

SKIP

HAEMIN POV

"Kesiannya jinyoung."kata aku sambil merebahkan badan aku keatas tilam empuk aku.penat sungguh pegi shopping dengab somi tadi..

sekarang,jinyoung mesti tengah sedih.dia dah takde keluarga kandung lagi..Aku kene bersyukur sebab aku masih ada keluarga.

Aku mengeluarkan phone iphone 7s aku dari dalam poket beg tangan aku.entah kenapa terdetik pulak kat hati aku ni nak berchatting dengan jinyoung.

Aku membuka application kakaotalk dan mencari 'mr crush🌷'..selepas jumpa,aq melihat lastseen nya.pukul 9.44 malam.aku mengerling kearah jam.baru pukul 9.46.

Itu bermakna jinyoung mesti tak tido lagi..aq menaip dan menekan bukan send.

"hai jinyoung"

Aku mulakan dengan greetings.takkanlah takde ribut takde taufan tetibe je nak straight to the point je kan.(ayat keling pekah?😂)

Aku tengok jinyoung tengah typing...

Ting~!!

And then masuklah mesej yg aku tunggu tunggu.

"Hi haemin😁"

Reply jinyoung.hati aku hampir menjerit.sebelum aku menjerit,melalak,melolong dang yg seangkatan dengannya sekarang,baik aku tutup phone,mandi dan siapkan homework.

Homework...eughh..banyak nye homework.semua cikgu nak esok!!!!!!!

Aku mencapai tualaku yg tersangkut kt ampaian kecik kt tepi katil dan masuk kedalam bilik air.15 minit kemudian,aku pn keluar dari bilik air.buat ape?nak pakai baju lah hadekk oii.takkanlah nak menari tiang pulak.

Aku memakai seluar pendek paras atas lutut dan baju oversize.aku mengelap rambutku yg masih basah dengan tuala.aku nak turun bawah.bak makan.lapar bodoh.

Make me feel so high
Michigesseo nal meomchul sun eopseo
You make me feel so high
I'm so crazy neoga nareul bon sungan
Mag kkeullyeo deo nal danggyeojwo Baby
I'm feelin’ so energetic
Oneul bam duri Out of control Yeah
I'm feelin’ so energetic~

Aku masuk semula kedalam bilik apabila terdengar someone call..haish mengacau betullah org nak makan ni.aku berlari ke arah phone aku yang aku letak kat dalam beg tangan aku tadi.aku terkejut apabila tengok sape yg call..berdebar pn ade....

🐣🐣🐣🐣🐣🐣🐣🐣🐣🐣🐣🐣

Author;one more chap for today🎉🎊🎉!tq sebab support author.sape agak agaknya call haemin eah sampai dia jadi berdebar camtu?nak tahu kita tunggu next chap.dont forgot to vote and comment!!😜😜

SMILES || B.J.Y + K.D ||Where stories live. Discover now