-2-

150 15 0
                                    

"Haemin!!haemin!!"panggil satu suara.lamunan haemin terhenti.dia berpaling kearah suara yang memanggilnya."kau nak ape solbin.tak puas lagi ke kau kenakan aku tadi?"balas haemin kasar kepada kawan baiknya itu.api kemarahannya masih belum reda bila teringatkan tatkala solbin memberitahu rakan² sekelasnya yang dia mempunyai perasaan terhadap jinyounh.

Sebelum tu,hanya solbin sahaja yang tahu akan perkara tu.hanya solbin yg tahu kerana dia hanya mempercayai solbin!

"Aku tanak kawan dengan kau.kau bukan kawan aku!".jelas sekali yang haemin sedang merajuk.solbin menyesal.sesungguhnya niatnya hanya mahu bergurau.

"Alaa haemin.aku gurau je.lagipun ade ke orang percaya yang yeoja cantik macam kau ni,suka budak pasif macam jinyoung walau hakikatnya kau memang sukakan dia?"ujar solbin.mendengar apa yg keluar dari mulut solbin,hatinya tenang sikit.rahsianya pasti tidak akan terbongkar!

"Bangun!"suara woozi merangkap ketua kelas 5hotshot1 memecah kesunyian.cikgu kang masuk dengan lagak gediknya.cikgu kang memang diantara cikgu yang tidak disukai oleh pelajar Shotleave Highschool kerana lagaknya yang acah² gedik selain daripada cikgu hana.

"Semua pelajar tak dibenarkan duduk lagi.I nak buat kuiz dulu.sape betul baru I bagi duduk..soalan pertama.bagaimanakah kondensasi berlaku?saya nak jihoon jawab"seperti biasa,jihoon lah yang akan menjadi mangsa.

Cikgu kang memang sukakan jihoon kerana dia adalah murid yang paling kacak didalam kelas.sifatnya yanag peramah + nakal tu membuatkan dia dikenali dan digemari ramai.

"Emm..jawapannya..hmm.."jihoon tergagap gagap.dia tidak tahu jawapannya."hmm jihoon ni.soalan yang I bagi dah cukup senag tau nak bagi U duduk awal.guys!sape boleh tolong jihoon?"kini soalan itu terbuka untuk sesiapa sahaja.dan seperti biasa juga,jinyoung akan terlebih dahulu mengangkat tangannya untuk menjawab.

"Yes jinyoung.wanna answer it huh?"tanya cikgu kang."jawapannya adalah apabila bla bla bla bla bla..kondensasi pun berlaku"jinyoung terus menjawab tanpa ragu².dia yakin yang jawapannya betul.

Dari satu sudut,haemin hanya memerhatikan jinyoung.senyuman terukir di bibir comelnya.sudah lama dia sukakan jinyoung tapi dia tidak terdaya untuk mengungkapkannya.dengan perangai baejin yg pasif,pasti sukar untuk jinyoung menerimanya dalam hidupnya.lagipun haemin tidak pernah langsung bercakap dengan jinyoung sejak dari tingkatan satu.

Pernah sekali dia menolong jinyoung mengambil buku jinyoung yang terjatuh apabila jinyoung tertepis buku itu.apabila haemin menghulurkan buku itu kepada jinyoung,jinyoung hanya menjeling tajam kearah tangan haemin.

Haemin tahu insyarat itu.jinyoung tidak suka orang lain menyentuh barangnya.dia meletakkan buku itu perlahan diatas meja jinyoung.jinyoung langsung tidak mengucapkan terima kasih malah dia langsung tidak memandang ke arah haemin!

Dengan perasaan yg kecewa,dia hanya bejalan perlahan kearah tempat duduknya.tetapi kenangan itu tidak menghilangkan perasaan sukanya terhadap jinyoung.melalui fikiran orang lain,jinyoung mungkin ialah sesorang yang pendiam,pasif dan ulat buku tetapi bagi dia, jinyoung adalah seseorang yang istimewa dan bergaya!

Dia pernah memberitahu kawan baiknya tentang pendapatnya itu tetapi solbin hanya menggelakkan dia.malah sempat pula solbin berkata "budak pasif,ulat buku,pendiam dan pandai  macam jinyoung tu nak ke layan budak hot,terkenal,dan diminati ramai macam kau ni?"

Dia memikirkan semula apa yg dikatan oleh kawan baiknya itu.ada benarnya juga.mahukah jinyoung berkawan dengan orang seperti dia.mahukan berkawan bercinta pula pasti mustahil!

Tetapi perasaan itu sudah sebati dalam dirinya.semakin lama perasaan sukanya terhadap jinyoung menjadi semakin kuat.walaupun dia tahu yang jinyoung tidak akan melayannya,dia tetap akan cuba,cuba, dan terus mencuba.

"Usaha tangga kejayaan!"gumam haemin didalam hati.

SMILES || B.J.Y + K.D ||Where stories live. Discover now