"Jangan banyak tanya lah..ikut je.."jawab wanna one serentak.mereka masuk kedalam kereta guanlin dan kereta itu terus meluncur laju kearah sesuatu tempat.
DALAM KERETA
"Ya paboya.korang nak bwk aku pi mane ha?"tanya jinyoung sambil merenung tajam kearah wanna one."sampai hati.bleh plk kau kate kitorang ni pabo.taulah kau pelajar terbaik".kata woojin dengan nada ajuknya.
baejin hanya membiarkan woojin dan menyilangkan tangannya didadanya untuk menunggu kemana wanna one ingin membawanya.
"Tunggu sampai lah."ujar jisung pula sebagai driver.jinyoung melemparkan pandangannya kearah luar tingkap.matanya yg membengkak akibat menangis sudah reda sikit demi sedikit.
Tiba tiba kereta yg dipandu oleh jisung membrek secara mengejut.jihoon terhantuk di kerusi depannya."yahh jisung?waeyo?"tanya jihoon sambil menggosok kepalanya yg terasa sedikit sakit.
"Tu.nasib baik tak langgar."kata jisung sambil menunjukkan sebuah kereta di hadapan kereta mereka."dia yang langgar traffic light.bukannye salah aku pon"kata jisung lagi menyokong dirinya.
Jinyoung keluar dari kereta."yah jinyoung!!nak pegi mane?"tanya minhyun sambil membersihkan sedikit coat hitamnya akibat tersungkur tadi.
Jinyoung terus berjalan kearah kereta yg hampir dilanggar oleh mereka tadi.dia menuju ke tingkap pemandu dan mengetuk cermin itu.pemandu itu membuka cermin.
"Mianhaeyo.saya nak cepat tadi."kata perempuan itu sambil meminta maaf.jinyoung hanya tersenyum."ah gwaenchanayeo.nasib baik tak langgar.lain kali jangan buat lagi ye."pesan jinyoung sambil tersenyum kemudian,dia berpuaing dan berjalan menuju ke keretanya semula.
DALAM KERETA
"Kau buat apa kat pempuan tadi tu?"tanya sungwon."aku tikam dia tadi.dah mati dah pon"kata jinyoung sambil bermain phonenya.
"Ahh jinjja?kau boleh masuk penjara tau tak!!"kata daehwi terkejut dengan apa yg dikatakan oleh jinyoung tadi.
Semua orang memandang kearah daehwi sambil membuat muka 'kau dah kenapa?'
"Korang!!jinyoung dah bunuh orang!!nanti dia masuk penjara.aku taknak kawan aku masuk penjara."kata daehwi dengan nada yg mulai sebak.tidak lama selepas itu,dia mula menangis.semakin lama semakin kuat pulak dia melalak.
"Oi pabo.kau percaya ke?"tanya guanlin kpd daehwi."dia cakap macamtu..memanglah aku percaya"kata daehwi sambil teresak esak.
"Bodoh jugak kawan kau yg sorang ni jinyoung."kata wanna one serentak."aikk..asal kawan aku pulak?"kata jinyoung tak puas hati.
SKIP
"Yuhuuuu!!kita dah sampai!"jerit jisung.semua member wanna one keluar dari kereta dan pergi ke sebuah pokok yang besar.pemandangan disitu sangat indah.
"Tempat apa ni?"tanya jinyoung sambil perlaha lahan menuju kearah kawan kawannya yg lain.
"Jom naik!"kata jaehwan pula dengan teruja."jom!!"jawab wanna one serentak kecuali jinyoung.
Jaehwan menarik sebuah batu yabg sederhana besar daripada lubang khas yg ditebuk pada pokok besar itu kemudian,beberapa tali mula terjuntai dari atas ke bawah.
Jinyoung hanya memerhatikan sahaja.dia sedikit teruja dengan pemandangan indah yg terdapat disitu.
Wanna one memanjat tali itu satu persatu.jinyoung memandang keatas pokok.kelihatan sebuah rumah pokok yg nampak kukuh diatasnya
"Woaa daebak!"jerit jinyoung.daehwi ialah orang yg terakhir memanjat keatas.jinyoung sudah bersedia untuk memanjat.selaepas daehwi sampai diatas rumah pokok itu,jinyoung memulakan pergerakannya.
Beberapa saat kemudian , dia sudah sampai di rumah pokok itu."tempat apa ni?"tanya jinyoung sambil matanya melilau melihat kawasan dalam rumah pokok itu.
"Ni tempat lepak kitorang.tempat rahsia.biasanya kalau ada projek,kitorang akan rancang kat sini."jawab minhyun.
"Memandangkan korang dua orang dah jadi geng kami,kami semua berpendapat untuk tunjukkan tempat ni."kata woojin pula.
Guanlin dan jinyoung berasa teruja."tempat ni kat dalam hutan sikit so,tkde org lain yg tahu tentang tempat ni kecualj kita"beritahu jihoon pula
"Memandangkan korang dah jadi sebahagian dari grup ni,jom ikut aku toreh nama dan tandatangan korang kat batang pokok ni dengan batu."ajak seongwoo pula.
🐣🐣🐣🐣🐣🐣🐣🐣🐣🐣🐣🐣
Author;tashangke yg author boleh tulis sampai sejauh ni👏👏.selama ni,lepas tulis ff,terus delete sebab tak boleh nak habiskan.so ,congrats for author!!😂🎉🎉.please support authir untuk tulis ff ni ye!jangan lupe jugak vote & comment😜