Yardımlaşma

38 46 1
                                    


Insan daima birilerine muhtaçtır.Maddiyat onu muhtaçsız hale getirmez.Paranız olsa bile doktora gitmezseniz sizi para iyileştirmez.Burada diyeceksin parası olmasa doktora gidemez.Anlatmak istenilen orada fiil,yani doktorun sana yardımcı olması.Mesela düştüğünde biri olmalı yanında kaldıracak seni.Ögretmenler,doktorlar,mühendisler daima yardımcıdır hayatta.İnsanların refah içinde kolaylık içinde yaşaması için çabalarlar.Karşılıksız yardım yapmak gereklidir.Fakat günümüz toplumunda birine yardım edildi mi karşılık beklenir bir hale geldi.Tramvaya para verdim yaşlı teyze niye otursun der gibi bir düşünce de hakim.Bir teyzeyi karşıdan karşıya geçirirken onun sağol kızım,sağol evladım demesi paradan daha onemli olmalı insan için.Para çalısarak kazanılır.Fakat gönlü kazanmaya para değil tatlı dil yeterlidir.Birine yardım edersek elbet o da bize bir gün yardım eder.Bu karşılik beklemeden olmalı.Belki yardım ettiğimiz kişi hic bilinmedik bir anda bizim yardımımıza koşar.Nasıl insan oglu doğarken birilerinin ona,yürümesine,ihtiyaçlarını karşılamasına muhtaç olarak doğuyorsa,yaşlanınca da doğdugu anda ki gibi olacağını unutmamalı.Doğarken yardıma muhtaç olduğumuz gibi yaslanınca da muhtac olduğumuzu unutmamalıyız.Yardımlaşmak yaşamanın bir nevi gayesidir.Birlik ve dirlik getirir.Sevgiyi,dostluğu pekiştirir.Daha da güzel günlerin gelmesine yardım etmek için,birbirimize yardım etmeliyiz..

Hayat ÇemberiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin