Inzingen ~ Marthe

320 13 3
                                    

Een nieuwe dag, een nieuwe kans. Ik word wakker naast een snurkende Hanne en glimlach, ik mag Hanne zo graag. Zij is echt de enige met wie ik in K3 zou willen komen. Toen Jindra, Demi en Hanne gisteren terugkwamen heb ik gehuild van blijschap.

Nadat Hanne, Nora en ik ons klaargemaakt hebben, lopen we naar de ontbijtzaal. Ik zie het meteen: overal camera's. Net als gisterenavond in onze slaapkamer, ik schrok me toen echt rot.

Als bekend wordt gemaakt dat Lauren ook al een wildcard heeft gewonnen, dringt het tot me door dat er dus al 4 liveshowplekken weg zijn. K3 is maar met 3, dus waarschijnlijk zit de K3 die de jury in gedachten heeft al tussen. Ik kan het me best voorstellen dat K3 zal bestaan uit Hanne, Jindra en Lauren. Ze zijn er getalenteerd en mooi genoeg voor en dat ben ik niet, dus logisch dat de jury mij geen wildcard heeft gegeven.

"Het wordt een superleuke dag vandaag" begint Kristel. "We gaan vandaag in de studio de nieuwe single 10.000 luchtballonnen inzingen. Daarvoor krijgen jullie een zangles. En we gaan ook nog een uitgebreide fotoshoot houden!" Iedereen gilt en is blij. Ik ook wel. Zingen kan ik wel, maar een fotoshoot... Ik denk niet dat ik echt fotogeniek ben.

"Nee, Klaasje. Zing nou eens zonder stress. LOS!"
"Keoma waarom adem je tussendoor? Je kunt dat toch? Doe die sjaal eens af!"
"Ik zie niet de echte Suzan. Begrijp je de tekst wel?"
"Ben je hees? My god, hoe komt dat Nora?"
"Sarah, je vocale kwaliteiten zijn echt ondermaats. Doe eens wat meer je best!"

Kristoff heeft zijn dag niet zo vandaag. We moeten om de beurt zingen en ik ben nog niet aan de beurt geweest. De zenuwen spatten nu al uit mijn lijf.
"Marthe, nu jij. Begin maar!"
Ik begin te zingen en het gaat eigenlijk best goed.
"Wauw Marthe dat was een goeie! Je hebt echt zangtalent meid!" ik bloos even van dit compliment.

Kristoff is alleen over mij en Lauren écht positief. De rest, zelfs Hanne, kreeg er flink van langs. De sfeer is vreselijk maar ik ben nog super blij en heb zin in het inzingen straks. Hopen dat het goed gaat!

"Hey Marthe! We gaan nu de nieuwe single inzingen, nog niet de versie die als je ooit K3 zal worden op de CD gaat komen, maar dit is nog gewoon om te testen of je het kan. Zing maar gewoon op gevoel en met zelfvertrouwen. Veel plezier en succes!" Miguel telt af en ik hoor in mijn koptelefoon het intro van 10.000 luchtballonnen. Over enkele ogenblikken moet ik beginnen met zingen. Ik adem diep in en start. "Doe je mee we schrijven samen een brief... Met een boodschap erop..." Alles gaat automatisch. Voor ik het weet is het liedje weer voorbij en neem ik de complimenten van Miguel en Peter in ontvangst. Wauw! Dit is mijn droom en dit wil ik voor de rest van mijn leven doen! Ik krijg een boost van zelfvertrouwen en maak me zelfs geen zorgen meer over de fotoshoot die eraan zit te komen!

K3 - Bedreigd Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu