Bijeenkomst bij Gert ~ Hanne

318 13 3
                                    

"Dus dames. Ik heb jullie hier laten komen om alvast het één en ander te overleggen. Jullie zijn namelijk... de nieuwe K3."
Verbaasd kijken Nora, Jindra en ik elkaar aan. Alles aan deze bijeenkomst in Gerts kantoortje was raar. Het tijdstip (het was 10 uur 's avonds), de manier waarop (we werden via een briefje in onze tas gevraagd om hier heen te komen) en de geheimzinnigheid erover tegenover de andere kandidaten (we moesten van Gert zeggen dat we voor een opdracht van de bootcamp hierheen moesten).
"Allereerst wil ik het hebben over de rest van de zoektocht. Jullie moeten heel populair worden, dus zullen wij vooral de andere kandidates slecht neerzetten, dat wil zeggen: onaardige momenten in de bootcamp uitzenden, valse noten tijdens de zangles laten horen en ze veel minder in beeld laten komen dan jullie.
Ten tweede wil ik nog even zeggen  dat jullie morgen worden verwacht voor een strikt geheime studiosessie. Jullie gaan dan de nieuwe single 10.000 luchtballonnen alvast inzingen, dat kost weer tijd na de finale. Het is om 17:00, als de rest dansles heeft. Zie maar hoe je dat regelt.
En als laatste mogen jullie hierover niks aan de media of andere kandidates of wie dan ook bekend maken. Ook voor Karen, Kristel en Josje is dit nog top secret."
Ik ben zijn praatjes nu echt beu. Hij is zo hypocriet. Ik ga er NU wat van zeggen.

Ik schraap mijn keel en zeg "Uhm Gert. Mag ik je er even op wijzen dat dit echt super oneerlijk is tegenover iedereen. Ik vind dit niet kunnen en wij kunnen ook niet zomaar even weggaan morgen. Ik wil best in K3 maar dan op een eerlijke manier."
Hij kijkt me verbaasd aan. Hij kent me zo natuurlijk helemaal niet, ik ben normaal veel rustiger.

Naast me zie ik Nora ook pissig worden. "Pardon Gert. Op deze manier HOEF ik helemaal niet meer in K3. Wat is dit nou weer, je denkt ook echt dat je alles kan flikken hè?"
"Oké, dan donder je maar op. Dag." hij wijst naar de deur.
"M-maar wacht, sorry, ik was alleen boos omdat je dit zo achter iedereens rug om deed. Natuurlijk wil ik wel in K3! Maar ik wil liever eerlijk gekozen worden."
"NORA IK BEN KLAAR MET JOU. ZO'N TOON BEN IK NIET GEWEND! OPDONDEREN! ERUIT!"

Jindra is de enige die alles wel prima lijkt te vinden, of ze durft niet tegen Gert in te gaan. "Oké, Nora dus niet. Zullen we dan Marthe maar doen? Met een ooglift zou die ook prima in K3 passen."

Nou ben ik er klaar mee. "MARTHE IS MOOI VAN ZICHZELF. GEDRAAG JE GERT VERHULST. IK KOM MORGEN NIET." ik sla de deur achter me dicht en ren naar de villa.

Als ik mijn kamer binnen stap, zie ik dat Nora er niet is. Vreemd. Wel zie ik iemand in mijn bed liggen, dat zal vast Marthe zijn. Ik kom dichterbij en zie tot mijn grote schrik dat ze huilt en geen kleren aanheeft. "Marthie, wat is er gebeurd?" vraag ik voorzichtig.
"Viktor, Viktor heeft me..." Ik snap meteen wat ze bedoelt.
"Al die Verhulsten zijn hetzelfde..." mompel ik. Marthe kijkt me vragend aan.

K3 - Bedreigd Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu