"Hanne?" verbaasd kijk ik achter me. Ik was even een rondje gaan lopen, weg van alle hectiek en vooral ver uit de buurt van Gert. Uiteindelijk ben ik in het bos beland, een plek die voor mij zo vertrouwd voelt door mijn verleden bij de scouts. Ik dacht alleen te zijn, maar nu hoor ik toch een stem achter me die me bekend voorkomt. "Josje?", roep ik uit, "wat doe jij hier?" Josje lijkt net zo verbaasd als ik. "Ik zoek Klaasje... en Marthe... en Nora... en jou eigenlijk ook wel. Ik wil wat dingen bespreken." Ze kijkt er zo serieus bij dat ik schrik. Heb ik niet goed gepresteerd? Josje lijkt het te merken en stelt me gerust. "Laten we een stukje lopen, zodat we zeker weten dat niemand ons ziet." Ik vraag me af waarom het zo geheimzinnig moet, maar volg haar toch.
Na een paar minuten lopen zegt Josje dat we nu wel ver genoeg zijn. Ik knik en stel voor dat we ergens gaan zitten, mijn benen beginnen pijn te doen van het dansen en sporten de afgelopen dagen. "Daar in de verte ligt een omgevallen boom, daar kunnen we wel zitten" zegt Josje. Als we de boom naderen, zie ik dat er al iemand zit en als we nog dichterbij komen, herken ik de persoon in kwestie. "Dat is Klaasje! Wat doet die nou hier?" vraag ik mezelf hardop af. "Dat zou ik ook wel willen weten." antwoordt Josje.
Klaasje schrikt op als ze ons ziet. "Hanne, Josje..? Wat doen jullie hier?" "Dat kunnen we beter aan jou vragen." bromt Josje. "Maar goed, als je het wilt weten, ik wilde je even spreken en toen kwam ik tijdens mijn zoektocht Hanne tegen, die ik ook nog het een en ander te vragen heb. Dus ik zou zeggen, Klaasje, jij eerst. Wat speelt er tussen jou en Lauren?"
Ik ben verbaasd door deze vraag, Klaasje en Lauren zijn vriendinnen, dat mag toch? En het verbaast me ook dat Klaasje bij het horen van de naam van Lauren vuurrood wordt en erg ongelukkig kijkt. "Niks." antwoordt ze, maar zelfs ik kan zien dat ze liegt. "Oké oké", herstelt ze zich, "ik zal niet liegen. Lauren is verliefd op mij en we hebben seks gehad. Maar ik wilde het niet, het gebeurde gewoon, zonder dat ik er erg in had. Ik heb er zo'n spijt van..." ze barst in tranen uit. Ik kan het niet aanzien en sla een arm om haar heen. Josje doet hetzelfde. "Wat moet ik nou doehoen?" snikt ze. Josje schraapt haar keel. "Goed dat je dit vertelt, meid. Maak je geen zorgen, ik zal het niet doorvertellen en Hanne hier ook niet. Ik zou je adviseren om er met Lauren over te praten en eerlijk te zijn." Ik ben blij dat ik niet in Klaasje haar schoenen sta.
"En wat moest je aan Hanne vragen dan?" Klaasjes stem doorbreekt de stilte. We waren alle drie in gedachten verzonken en ik was even vergeten dat Josje ook naar mij op zoek was. "Euhm, ja. Ik heb van Kristel gehoord dat Nora haar heeft verteld dat jullie bij Gert zijn geweest..." ze laat een stilte vallen. Ik weet precies wat ze bedoelt. "Daar schrok ik nogal van. Als het echt waar is tenminste. Is het waar, Hanne?" ze kijkt me vragend aan. Allerlei gedachten schieten door mijn hoofd. Als ik Gert verraad, hang ik, dan word ik nooit K3. Maar als ik hem niet verraad, word ik op een oneerlijke manier K3. Ik besluit hem niet te verraden en dit eerst eens met Nora te overleggen. "Ik weet niet wat je bedoelt." antwoord ik daarom. Josjes blik verraadt dat ze er geen woord van gelooft.
JE LEEST
K3 - Bedreigd
FanfictionHet tweede deel van de bootcamp, de meisjes leren elkaar steeds beter kennen en er ontstaan irritaties en jaloezieën die soms uit de hand lopen. Maar wat als jaloezie van iemand anders er voor kan zorgen dat je maar beter je droom om K3'tje te worde...