"Marthe, kom eens." met een geïrriteerde blik kijkt Kristel mijn kant op. Ik ben er echt helemaal niet bij vandaag. We hebben nieuwe groepjes waarmee we binnenkort een optreden gaan doen; ik zit met Jindra en Sarah en ons liedje is K3 airlines. Sarah ken ik al van ons vorige optreden, ik mag haar wel en we kunnen goed overleggen over de tekstverdeling en de danspasjes en alles wat er verder bij een optreden komt kijken. Dit is de eerste keer dat ik met Jindra samenwerk. Hiervoor had ik enkel kortaf goedemorgen gezegd, maar verder ook niet. Ze komt over als een supergedreven type en daar kan ik niet zo goed tegen.
"Marthe, wat is er met je aan de hand? Je hebt niks meegekregen van wat ik net zei hè?"
Dat heb ik inderdaad niet, Viktor zit nog steeds in mijn hoofd.
"Nee, sorry. Ik ben een beetje moe."
"Oké geeft niet, dat is begrijpelijk. Ik zei dat jullie acteerlessen gaan volgen met acteurs uit Hallo K3, stemmen gaan inspreken en gaan oefenen voor het groepsnummer. Dus hup, naar jullie eerste onderdeel!"Ik geef de regisseur een hand en loop daarna door naar Jacques Vermeire en Winston Post, die de rollen van Marcel en Bas spelen. Sarah en Jindra volgen me. Ik geef eerst Jacques een hand en stel me voor, daarna loop ik door naar Winston. Ik geef hem een hand en kijk hem aan, WAUW die is knap! Normaal zou ik er kriebels van krijgen, maar na het gedoe met Viktor ben ik even helemaal klaar met alles wat maar met liefde te maken heeft. "Ik ben Marthe." "Winston. Aangenaam." zegt hij terug.
"We beginnen met, euh, wat was je naam ook alweer?" de regisseur kijkt me vragend aan. Ik krijg flashbacks van de middelbare school, leraren hadden toen ook altijd de grootste moeite met het onthouden van mijn naam, omdat ik zo onopvallend was.
"Marthe" zeg ik zo normaal mogelijk.
"Oké, Marthe, jij mag beginnen. Je gaat een scène spelen met Winston. Je gaat in de eerste scène op zoek naar jullie ideale openingsdans. Je mag eerst even lekker gek gaan dansen, helemaal losgaan dus. Dan komt Winston binnen en danst hij mee." Hij legt nog iets uit over de tekst van de scène en dan beginnen we.ACTIE! Ik begin aarzelend te bewegen. De muziek op de achtergrond is rockmuziek. Ik schud een beetje met mijn haren en zwaai met mijn armen. "Stop maar." zegt de regisseur "Marthe, een beetje meer energie en kijk er wat blijer bij. Ja? Oké. 3-2-1 ACTIE" Ik begin te springen en wild te dansen en voor ik het weet staat de scène er op. "Was dat nou zo moeilijk?" vraagt de regisseur, "goed gedaan hoor meid!"
Een uur later hebben we lunchpauze. Ik loop als eerst naar buiten en tref daar Lauren aan, die uitnodigend op het stoeltje naast zich klopt. Ik ga dankbaar zitten en pak mijn lunchbox. "Zo Marthe" begint Lauren opeens. Ik schrik, ze klinkt een stuk bozer dan ze er net uit zag. "Wij moeten eens even praten. Ik heb het idee dat de strijd om het K3'tje met de zwarte haren te worden tussen ons 2 zal gaan. En ik heb ook het idee dat jij in deze strijd aan het valsspelen bent. Ik heb je wel zien flirten met Viktor en hij ging er vol in mee. Luister. Jij gaat vanaf nu minder goed zingen, dansen en acteren en je blijft van Viktor af. Anders vertel ik iedereen, dus ook Alexis en Gert, dat jij vreemd bent gegaan met Viktor."
JE LEEST
K3 - Bedreigd
FanfictionHet tweede deel van de bootcamp, de meisjes leren elkaar steeds beter kennen en er ontstaan irritaties en jaloezieën die soms uit de hand lopen. Maar wat als jaloezie van iemand anders er voor kan zorgen dat je maar beter je droom om K3'tje te worde...