Overleg met Kristel ~ Josje

296 8 0
                                    

"Karentje! Kom je ook?"
"Huh? Nee! Zijn jullie gek ofzo, het is pas 8 uur! Ik wil nog even slapen..." Aan de andere kant van de deur klinkt nu een hard gesnurk. Ik grinnik, typisch Karen! Ik zal het missen als we geen K3 meer zijn.

"Dan niet." mompelt Kristel, lichtjes geïrriteerd en loopt achter me aan naar mijn kamer.

Kristel en ik zitten samen op mijn bed in de villa. De kandidates worden nu gefilmd tijdens hun ontbijt en wij hebben even vrij. We mochten dus uitslapen, waar Karen duidelijk gebruik van maakt, Kristel is echter een vroege vogel dus ze stond al om half 8 voor mijn deur. Ze wilde praten zei ze, over alles wat er aan het gebeuren is. Met lichte tegenzin stemde ik toe en deed mijn deur open.

"Ik wil sommige kandidates even bespreken." begint Kristel. "Allereerst Keoma. Toen tijdens de zangles klapte ze helemaal dicht. Ik denk echt dat ze te jong is om de druk van K3 aan te kunnen."
Ik knik, daar ben ik het mee eens. Ik vind Keoma al vanaf het begin niet zo heel geweldig, ik wilde liever Silke, maar dat wilden de anderen per sé niet.
"Dan eh, Lauren. Ik vind dat ze zich vreemd gedraagt, zeker tegenover Klaasje. Ze zijn vriendinnen, oké, maar soms zitten ze toch wel heel dicht bij elkaar. Het kan dat ik er helemaal naast zit, maar volgens mij zijn ze meer dan vriendinnen. Als in dat ze een koppel zijn."
Hier schrik ik van, zou Klaasje lesbisch zijn? Zou dat haar anorexia verklaren? Het zou goed kunnen, haar ouders zijn natuurlijk ook nog super gelovig en die zullen een lesbische dochter moeilijk kunnen accepteren. Ik besluit dat ik vandaag nog aan Klaasje ga vragen of het waar is.
"En als laatste: Nora. Ze kwam gisterenavond opeens naar me toe met een gek verhaal over Gert. Hij zou haar, Hanne en Jindra hebben uitgenodigd in zijn kantoor en hebben gezegd dat zij K3 zullen vormen. Hij wilde alvast een studioafspraak inplannen, maar daar zijn Nora en Hanne tegenin gegaan omdat ze het niet eerlijk vonden tegenover de andere meisjes." Wow, wat is dit? "Huh? Maar waarom heeft Gert dat niet overlegd?" "Josje, snap je het nou echt niet? Nora verzint dit! Ik geloof er niks van. Dit is gewoon een truc om ons te laten denken dat Gert al een K3 gekozen heeft en wij alleen maar kunnen instemmen." Ik knik, maar geloof niet dat Nora dit allemaal heeft verzonnen.

"Hey meiden, daar ben ik hoor! Sorry dat het zo lang duurde. Tadaaaaaaa" Karen neemt een pose aan alsof ze een wereldster is en komt heupwiegend de kamer binnen lopen. "Hey Karentje!" zegt Kristel. Ze loopt naar Karen toe en geeft haar een dikke knuffel. Ik sta op en doe hetzelfde, maar het voelt anders dan voorheen. Het feit dat Kristel het net zo voor Gert op nam zit me niet lekker. Ik zal het eens met Karen bespreken zonder Kristel erbij.

K3 - Bedreigd Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu