"Klaasje, Hanne en Suzan??? Komen, nu, jullie generale gaat beginnen!" schreeuwt de opnameleider vanuit de coulissen. Ik zie Suzan snel naar het podium hollen, met Hanne achter zich aan. Klaasje laat nog op zich wachten. Wat is er toch met die meid? "KLAASJE MEIJER WAAR ZIT JE?" de opnameleider begint geïrriteerd te raken. Ik zie Hanne en Suzan elkaar nog even succes wensen. Er gaat een steek van jaloezie door me heen; was het voor mij maar zo'n feest. Lekker dansen, zingen en het beste van jezelf geven. In plaats daarvan moet ik valse noten zingen, verkeerde pasjes dansen en doen alsof het me geen ruk uitmaakt of ik in K3 kom. En dat allemaal door Victor Verhulst. En Lauren natuurlijk...
Vanuit mijn ooghoek zie ik Klaasje door de gangen rennen, met Lauren achter zich aan. Klaasjes gezicht staat duidelijk verdrietig en Lauren rent er kwaad achteraan. Opeens begint er iets te dagen: zal Lauren meer meisjes bedreigen om zo haar kans om K3'tje te worden te vergroten? Die meid is nog uitgekookter dan ik al dacht!
De repetitie van Hanne, Suzan en Klaasje verliep vlotjes. Alleen Klaasje leek er niet echt in te zitten, wat maar al te logisch was door haar akkefietje met Lauren.
"Marthe, Jindra en Sarah, jullie repetitie gaat beginnen!" Ik ren het podium op en zie meteen de vernietigende blik van Lauren, waardoor ik de laatste paar meters wat minder enthousiast doe. De band telt af en zet in. Ik moet beginnen met zingen en twijfel super erg of ik naar Lauren zal luisteren, of toch voor het eerst in mijn leven mijn eigen weg zal volgen. "Eigenwijs" zijn staat normaal gesproken niet in mijn woordenboek. Nog 2 seconden... Op dat moment zie ik, helemaal in de verte achterin de zaal, Lauren staan. Ze trekt een chagrijnig gezicht en maakt een wegwerp gebaar. Ze wil duidelijk maken dat ik niets waard ben. Doordat ik afgeleid ben, vergeet ik helemaal om het liedje in te zetten. Shit. De band start opnieuw met spelen en ik zie Lauren tevreden glimlachen. Ze heeft me compleet in haar macht en er is niets dat ik kan doen om haar te stoppen.
Na de repetitie ben stap ik teleurgesteld het podium af. Het ging slecht, echt slecht, zonder dat ik er moeite voor hoefde te doen. Heeft Lauren toch haar zin, dat is in elk geval een zorg minder. Ik loop naar buiten, om de frisse lucht die ik op dit moment hard nodig heb in te ademen. Waar ben ik mee bezig? Was Viktor maar nooit op mijn pad gekomen...
JE LEEST
K3 - Bedreigd
FanfictionHet tweede deel van de bootcamp, de meisjes leren elkaar steeds beter kennen en er ontstaan irritaties en jaloezieën die soms uit de hand lopen. Maar wat als jaloezie van iemand anders er voor kan zorgen dat je maar beter je droom om K3'tje te worde...