Repeteren ~ Marthe

310 9 2
                                    

Vandaag is een leuke dag. We hebben vanavond ons optreden, ik zit met Jindra en Sarah in een groepje en daar oefenen we nu voor. Het gaat niet al te best, Sarah en Jindra kennen de teksten nog niet goed.

"Weten jullie de teksten nog niet? My god zeg. Jullie benadelen Marthe hiermee hè!" je ziet aan Kristoffs gezicht dat hij woedend is. Ik probeer niet te arrogant te kijken, want ik weet de teksten al wel en over mij zijn de coaches super positief.
"Opnieuw, leg die teksten trouwens maar weg. Volgens mij kennen jullie ze best!" vervolgt Kristoff.
"Geef ze maar aan tante Axana" glimlacht Axana en ze geeft Jindra en Sarah een knipoog.
Het blijkt dat ze de teksten gewoon kennen. Sarah krijgt nog wat kritiek over hoe ze haar micro vasthoudt, maar verder is Kristoff erg tevreden.

"Gaan jullie maar even een pauzetje houden, dan leer ik jullie zometeen het dansje aan." dankbaar kijken we naar Axana, die pauze is wel even nodig na alle harde opmerkingen van Kristoff. Jindra en Sarah lopen naar de kantine, maar ik wil liever even naar buiten, het is zulk lekker weer! Ik zie Klaasje, Hanne en Suzan ook buiten zitten. Ze lijken het erg gezellig te hebben en er gaat een steek van jaloezie door me heen. Ik weet dat het onzin is, maar ik ben gewoon aldoor jaloers als Hanne met iemand anders praat. Kop op, zeg ik tegen mezelf, en ga bij ze zitten.

"Hey Marthie!" roept Hanne vrolijk als ik aan kom lopen. Ik glimlach naar haar en ga naast haar zitten. "Hoe gaan de repitities bij jullie?" vraagt Hanne.
"Mwa, er moet nog veel gebeuren." antwoord ik. "en bij jullie?"
"Bij ons gaat zang wel goed. Maar qua dans zijn we niet sexy genoeg volgens Kristel."

We kletsen nog een tijdje gezellig door en zelfs met Klaasje heb ik het nu leuk. Ze is echt veranderd en als ze zo is wil ik best met haar in K3 komen!

Opeens komt er iemand aanlopen. Het is Lauren. Ze groet iedereen afstandelijk en glimlacht naar Klaasje, die meteen weg kijkt. "Marthe, wil je even meekomen, ik heb een vraagje!" zegt ze poeslief.
Ik ben naïef en loop met haar mee. Als we alleen zijn barst ze meteen los: "Ik heb net even meegekeken met jullie repititie en dat klonk super. Vooral jouw stem sprong er echt uit. Wat had je je goed voorbereid, als enige van je groepje. En wat kreeg je een complimenten van Kristoff. Het ideale K3'tje." het sarcasme druipt er vanaf. Dan houdt ze haar hoofd opeens heel dichtbij en fluistert: "Wat hadden we nou afgesproken? Slecht zingen, dansen, acteren, teksten niet leren, dat soort dingen! Want anders weet je wel wat ik tegen iedereen vertel, over Viktor hè..."
Ik knik en wil zo snel mogelijk weg.
"Dan is het goed. Dat optreden van vanavond wordt dus een ramp hè. En zorg ervoor dat je er lelijk uit ziet!"

K3 - Bedreigd Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu