Malaysia..
''Assalamualaikum, cik kak oit bangun! Kejut Dahlia yang sedang membuka pintu bilik sahabat baiknya sorang tu. Sufi yang sedang tidur nyenyak tidak mengendahkan Dahlia.
''Sufi, bangunlah nanti kau lewat nak.." Ayat Dahlia tergantung di situ.
''Lia? nanti apa?'' Soal Sufira.
''Kawan aku sorang ni nasib aku sayang kau! Farish adik kau kat bawah nak jumpa kau! Cepat turun kesian dia. Lama dah dia tunggu kakak dia ni'' Balas Dahlia.
''Apa! Adik aku ada kat bawah?'' Soal Sufira semula sambil mengosokkan kelopak anak matanya. lalu, dia bangun.
''Kenapa baru nak cakap sekarang petang esok lebih afdal nak bagitau aku!'' Sufira mencebik.
'' aku nak mandi dulu!'' Sufi berlari sambil mengambil tualanya yang di sangkut di almari. Dia kalut kerana ingin cepat.
Beberapa minit kemudian, dia sudah bersiap memakai baju dan tudung di sarungkan di atas kepalanya bagi menutup auratnya iaitu rambut.
''Rish, kenapa datang tak bagitau akak dulu... Ni bila balik Malaysia?'' Sapa Sufira sambil menepuk bahu Farish. Adiknya tersenyum.
''Baru balik aje tadi!'' Selamba dia berkata.
''Bonda pun kau tak bagitau Rish?'' Soal Sufira. Pelik dia dengan sikap adiknya.
''Rish kesian kat bonda! Anak dia balik pun bukan nak beritahu ke apa nanti bonda risau dasar Rish!'' Marah Sufira.
''Alah, Rish nak surprise bonda dengan akak. Takkan tak boleh kot...ahaha'' Farish tergelak melihat kakaknya yang sedang marah.''Akak kalau marah! Comellah!'' Puji Farish.
''Dah~dahlah tu! Akak tahulah akak comel. Plus, cantik lagi!'' pujinya bangga.
''Tuu , perasan la kak ni!'' Farish mencubit lengan kakaknya.
''Sakitlah, jom balik rumah bonda?'' Ujur Sufira.
''Jom!'' Jawab Farish sambil menekan butang kereta honda city miliknya.
''Lia! Aku pergi dulu! Assalamualaikum. Sufira berpesan kepada Dahlia.
''Okay babe!''Dahlia berkata sambil menjenguk di bawah tangga.
Sebaik sahaja mereka tiba di rumah Tengku Adham dan Tengku Sofia.
''Assalamualaikum, bonda, papa!'' Sufira dan Farish berkata serentak.
''Waalaikummusalam! Siapa tu?'' Soal Tengku Adham.
''Papa ni Farish!'' Balas Farish sambil memeluk papanya.
''Ya allah, anak papa dah balik! Dan kamu Aira anak papa mari sini. Aira pergilah masuk dulu bonda kamu rindu!''. Ujur tengku Adham sambil tersenyum.
''Farish tunggu sini papa ada benda nak cakap dengan kamu!'' Pinta tengku Adham.
''Okay pa!'' Balas Farish.
Tengku Adham dan Farish berjalan menuju ke gazebo.''Bonda! Aira balik ni!'' Sapa Aira.
''Aira anak bonda dah balik''
''Ya, bonda Aira balik dengan Farish sekali!'' Balasnya.
''Farish? Balik sekali'' Aira menyalami tangan tengku Sofia.
''Mana dia?'' Tanya tengku Sofia.
''Ada dengan papa dekat gazebo rasanya!'' Mereka berdua melihat di tingkap. Farish dan Tengku Adham sedang berbincang.
''Pa, ada apa yang penting sangat sampai Rish tak sempat nak mandi dulu!'' Soal Farish.
Mak Milah menyediakan air oren untuk tengku Adham dan Farish.
''Terima kasih mak Milah!''
''Eh, bila kamu sampai?'' Soal Mak Milah.
''Baru tadi. Akak ada dengan bonda dekat dalam!''
''Baiklah Mak Milah masuk dulu! Beritahunya sebelum beredar.
''Macam ni papa sebenarnya tahu kamu masih belajar lagi. Tapi papa nak kamu bertunang dulu dengan Almira!'' Tengku Adham berkata perlahan.
''Tapi pa! Rish tak bersedia lagi !'' Balasnya.
''Papa bukan nak cucu lagi! Kebahagiaan kamu itu saja''. Tengku Adham berkata laju.
''Okay pa! Farish on aje! But who is Almira?''
Tengku Adham tersenyum dan berkata'' kawan terdekat kakak kamu!'' Tengku lantas berlalu pergi.
''Siapakah bakal bidadari aku tu?'' Farish berfikir sejenak.
YOU ARE READING
Dia Lelaki Kejam
RomanceAuthor @Aynn , enjoy ur reading , to all reader i wish you stay happy and catch ur dream