bab 9

5.8K 147 0
                                    

''Kau memang jenis pendiam ke?'' Soal Daniel kehairanan. Dia perasan yang wanita di sebelahnya itu mendiamkan diri sejak berlalu pergi dari airport.

Aira hanya memandang sekilas ke arah Daniel dan berpaling semula ke hadapan.

Daniel menekan pedal minyak laju sehingga membuatkan Aira berasa gelisah.

Aira menundukkan kepalanya ke bawah. Dia sedar akan perubahan riak wajah Aira.

''Kenapa dia tunduk pulak. Takut la tu. Come on, ni Daniel la!'' Daniel masih kekal dengan egonya yang tinggi melangit itu.

''Awak boleh tolong perlahankan kereta sikit!'' Pinta Aira perlahan.

''Suka hati akulah...aku yang drive kau diam- diam situ..." Dia membalas angkuh.

''Awak tolong jangan buat macam ni saya takut!'' Muka Aira kelihatan pucat nafasnya bagai tersekat-sekat. Malah, sukar untuk dia menarik nafas.

''Kau kenapa?'' Soal Daniel selamba. 

''Sa..saya .....'' Rayu Aira sebelum pandangannya kelam. Daniel tercengang dan terus memanggil nama Aira tapi malangnya tiada sahutan.

Dia membawa Aira ke hospital dengan kadar segera.
Doktor keluar dari bilik kecemasan beberapa minit kemudian.

''Doktor macam mana dengan keadaan dia? sambil bangun dari kerusi.

''Alhamdulillah semuanya baik. Sekarang cik Aira sedang dirawat "  

''Thank you doctor!'' Daniel mengangguk perlahan.

''Encik husband Puan Aira ke? Boleh masuk sekarang!'' Kata jururawat perempuan itu sebelum beredar ke tingkat bawah.

Daniel tersenyum dan membuka pintu bilik Aira.

''Kau macam dulu Aira still sama pengsan memanjang! Kesian hubby kau nanti!...'' Simpati dia melihat keadaan wanita itu. Masih sama dan suka pengsan berpisah tiada.

Aira membuka matanya perlahan-lahan dan memandang sekeliling. Plus,  Daniel sedang tidur di atas sofa.

''Awak bangun dah pagi ni!'' Kejut Aira perlahan kerana dia masih memakai alat pernafasan.

Daniel mengosok matanya dan tersenyum ke arah Aira.

''Kau dah sedar?'' Soalnya.

''Ya, saya dah sedar tapi saya lapar..." balasnya perlahan dia masih sakit.

''Kau nak makan apa? Aku belikan...'' Daniel memandang dia.

''Rasa nak breakfast sandwich tuna dan milo panas... Bolehkan?'' Ujur Aira.

''Okay!'' Daniel terus keluar membeli makanan kepada Aira.

''Baik jugak awak ni...'' Gumam hatinya.



Dia Lelaki KejamWhere stories live. Discover now