2: Justin

2.4K 40 2
                                    

Het is dinsdagochtend en ik zit zoals altijd in mijn kantoor. Ik weet precies wie er gister voor het eerst naar haar nieuwe school ging in voor haar een nieuwe woonomgeving. Ikzelf woon hier al een jaar of dertien. Ik moet blij zijn dat verschillende mannen van mij op haar school zitten, sommigen heb ik er juist heen gestuurd. Puur zodat ze Joy in de gaten kunnen houden. Ik zou bijna medelijden met haar hebben, omdat haar ouders haar al voor haar geboorte aan mijn vader hebben verkocht. Helaas was mijn vader een klootzak en ben ik daardoor een nog grotere klootzak die haar daadwerkelijk nog op gaat halen van school; eens verkocht, blijft verkocht. ''Mark, maak mijn Maserati klaar!'' riep ik door de gangen. Ik hoorde al gauw een instemmend geluid en al zou ik die niet horen zou hij alsnog mijn Maserati klaar maken.

Een uur later, toen de middagpauze van de school net voorbij was, kwam ik aan op Minnesota High School, waar mijn oh zo geliefde handels project opzit. Veel studenten van deze school begonnen te fluisteren toen ik uit mijn auto stapte. Er waren zelfs 2 meisjes die flauwvielen toen ik alleen naar ze keek. Hier kan ik echt van kotsen. Nou ja.. ik ben niet de lelijkste jongen, maar flauwvallen? Beetje té overdreven.

Ik liep door de menigte naar de balie waar een vrouw zat van begin 40 gok ik. ''Zou u zo vriendelijk willen zijn om mij te zeggen waar Joy Animo zich op dit moment bevind?'' Vroeg ik aan een receptioniste. Ik weet zeker dat ze de achternaam Animo gebruikt terwijl haar achternaam officieel Nijverman is, maar ze die niet wilt gebruiken in verband met haar kleine autobedrijf waar niemand iets vanaf weet. Gelukkig heb ik goeie bronnen en volg ik haar al sinds mijn vaders dood. Dat is nu dus zo'n zeven jaar. ''Ze zit in lokaal 66B'' antwoord ze. Ik geef haar een laatste knipoog terwijl ik me door de overgebleven menigte wring naar Joy's lokaal.

Terwijl ik aanklopte, zag ik al verschillende blikken mijn kant op kijken. Vooral van die blikken waar ik van kan walgen, begrijp me niet verkeerd hoor. Ik hou van de vrouwelijke aandacht, maar zulke smachtende lustvolle blikken no thanks. ''Wie bent u?'' vroeg de docent van net in de 50. ''Ik ben opzoek naar Joy Animo''. Ze keek me bedenkelijk aan, waarschijnlijk zocht ze overeenkomsten met mij en Joy. ''Waarom?'' vroeg ze aarzelend. ''Omdat ik dat zeg.'' zei ik iets té bits. Ze knikte angstig naar Joy dat ze naar buiten moest komen, waardoor ik begon te grijnzen.

Laat de pret maar beginnen dacht ik bij mezelf.

____________________________

Tweede her-geschreven hoofdstuk. Het kan zomaar zijn dat ik hem nog een keer herschrijf lol. 


Justin [Voltooid]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu