13. Joy

1.8K 31 0
                                    

Ik keek op de klok die ''10.15'' aangaf. Mooi, had ik nog rustig de tijd om te ontbijten. Ik was al te laat, maar Jus heeft gezegd dat ik naar de tandarts moest. ''Moeten Michael en Sean nog steeds mee naar school?'' vroeg ik onzeker aan Justin die inmiddels naast me stond. Hij knikte. Ik keek hem niet begrijpend aan, waarom zouden ze nog mee moeten? Gelukkig snapte hij wat ik bedoelde en antwoorde "Ik ga ze niet nu van school houden, dan daar weer bij ik vond het wel goed dat ze nog even een jaar naar school gingen.'' Ik knikte, dat klonk wel logisch.

Ik had nog gevraagd of ik met MIJN auto naar school mocht en alleen. Voor het eerst verbaasde ik me over Justin zijn gedrag toen hij ja zei, ik vloog hem om de nek en ''schreeuwde'' dankjewel. Ik hoorde hem zuchtend ''nu moet ik een nieuw gehoorapparaat halen..'' zeggen, waardoor ik moest grinniken. Het boeide me niks meer als mensen me zouden herkennen als Joy Nijverman. Ik word 18 volgende week en dan zou de hele wereld het weten.

Ik reed rustig het schoolterrein op. Ik zag Dianne op me wachten, hoe lief. Ik zag ook hoe haar mond open viel toen ze mijn Jaguar XJ220 zag. Ik activeerde het alarm die een sein gaf naar mijn telefoon als iemand hem aan zou raken of zou gaan slopen en liep naar Dianne die me vol ongeloof aan zat te kijken. ''Volgens mij heb ik jou wat uit te leggen..'' probeerde ik rustig te zeggen. ''Ja dat heb je inderdaad!'' zei ze boos, ik zag Michael en Sean naar me toe lopen en gaf ze snel een knuffel.

''Asjeblieft.. zeg iets!'' zei ik, proberend mijn tranen in te houden. Ik had Dianne alles uitgelegd en Michael en Sean bleven de hele tijd naast me zitten, nou ja.. daar worden ze wel voor betaald dus nam ze het niet kwalijk. Nu weten hun ook direct de (echte) waarheid. ''Het is geweldig Joy...'' begon ze. ''Maar.. waarom vertelde je niks?'' Vervolgde ze. ''Uhh, geheimhoudingsplicht. Ik mocht niks zeggen, maar ik word binnenkort 18 dus dan weet de hele wereld het en jij bent nu de eerste die het hele verhaal weet van deze school.., goedmaak shoppen vanmiddag op mijn kosten?'' Probeerde ik er lachend uit te krijgen. ''Definitely!'' Zei Dianne die inmiddels al iets minder boos was dan net.

''Oh My Gooood! Deze auto zit als een wolkje!'' Schreeuwde Dianne. Ik begon te grinniken, hij zat inderdaad als een wolkje. We waren ondertussen al een tijdje aan het rijden en Dian zei om de meter hoe fijn deze auto zat.

Dian en ik liepen nu door de stad te kibbelen over waar we eerst heen gingen. Ik stelde voor om eerst naar de Hilfiger shop te gaan. Daar kocht ik wat nieuwe lingerie en sportkleding. Toen gingen we naar de Calvin Klein winkel waar k ook nog lingerie en wat hoodies kocht, want het koude weer kwam eraan. Toen gingen we naar Michael Kors om een tas te kopen, want daar had k gewoon even zin in.
Dianne wou niks aannemen omdat alles zoduur was. Ik dwong haar deze tas aan te nemen, maar ze wist niet dat ik daar super sexy lingerie en een paar matchende hoodies in had gestopt.
Als laatst wouden we naar de Zara gaan, maar mijn telefoon maakte een geluid dat ik nieuwe berichten had. En ik was wel nieuwsgierig van wie.
Justin had gelukkig mijn telefoon terug gegeven. ''Ga maar vast ik kom zo!'' Zei ik tegen Dianne.

Nieuwe berichten in 4 chats.

Justin: Ik heb last van ...

Joy: En wat moet ik met die informatie doen?

Justin: Nou ik dacht aan thuiskomen en ...

Ik besloot Justin maar te negeren, ik had geen zin in hem.

Nick: Joy.. Waar ben je? I'm worried sick about you..

Joy: Ik ben nu in de stad met Dianne, maar verblijf bij Justin. Ik moet hier wel blijven. Vraag maar aan Max waarom.

Nick: Ja die zei dus dat ik het jou moest vragen. Heb je een nieuwe vriend? Kun je niks zeggen of...

Joy: NEE! Ik houd alleen van jou dat weetje toch..

Hield ik alleen van hem? Uch...

Max: Sistaahhh... ik wou even vragen of je je andere auto's ook nog op kwam halen?

Joy: I don't know.. ik weet niet of ik het recht daartoe heb. Ik mis al mijn schatjes wel hoor

Ik had geen zin meer om de andere chat te openen en ging de zara in. Dianne seinde me en ik liep naar haar toe. Na een paar minuten voelde ik iemand mij optillen, ik gilde en probeerde over mijn schouder te kijken naar de persoon die mij optilde.
Tot mijn verbazing was het, NICK?!
'Hey babe..' grijnsde hij. Ik gaf hem een glimlach terug. 'Kunnen we praten?' vroeg hij zonder me los te laten. 'Ik ben zo terug Dian!' riep ik terwijl ik naar de uitgang liep met Nick.
'Nou praat.' zei ik verveeld. Hij staarde me al een paar minuten aan en het irriteerde me. 'Ik weet dat je niet alleen een zakelijke relatie hebt met Justin.' zei hij met een spuwende blik. 'Wat bedoel je?' gaapte ik uit. 'Je hebt het bed met hem gedeeld, vieze hoer.' ik keek hem vol ongeloof aan. Ja ik heb het bed gedeeld met hem maar hoe weet hij het dan? Ik vond de grond op dit moment wel heel interessant.
Nick greep mijn kin hardhandig vast en voor ik het wist belandde zijn vuist meerdere keren op mijn kaak.

Justin [Voltooid]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu