O ADAM BENİM KOCAM

9.5K 565 201
                                    

Koşuyordum. Arkama bakmadan koşuyordum. Nereye gittiğimden veya nereye gideceğimden emin değildim. Hep böyle mi geçecekti ömrüm? belirsizliklerle, caresizliklerle mi son bulacaktı yaşam denilen bu çelişki. ..
"Tekin abiiiiii"
Boğazım parcalanana kadar bağırdım esen rüzgârla beni duyması zordu ama yinede bağırıyordum. Ablamın sevdiğine. ..

"Tekin abi durr. Tekin abii"
Sonunda duymuştu beni artık konusabilirdim.
"Berivan ! Ne yapıyorsun sen burada?"
Diyerek bana yaklaştı. Endişelinmisti belli ki.
"Tekin abi abla-"
"Sus Berivan sus. Bu konu hakkında konuşmak istemiyorum. O o artık benim yengem olacak abim öyle istiyor".
Diye bağırarak sözümü kesti. Bense şaşkınlıkla ona baktım. Ablam onun için ölümü göze aldı. Ondan başkasıyla olmamak için ölmek isterken bu adam şimdi ne diye böyle konuşuyordu kaşlarını çattım. Bu kadar saçmalık yeterdi.
"Sen ne diyorsun bee!ne saçmalıyorsun? Ablam ne halde haberin var mı nasıl boyle konuşursun? Hani sen ablamı çok seviyordun ? Hani o senin gözbebeğindi."
Göğsünden tutarak onu ittim.
"Sen aşağılık herifin tekisin sen kalpsizsin. Yazıklar olsun senin erkekligine"
Giderek daha çok yaklaşıyordu bana.
Resmen nefes almayı unutmuştum. Söylediklerimden sonra sinirle yüzüme baktı. Bu adam Ablamın aşık olduğu bana anlattığı adam olamazdı.
Yüz yakınlığımız beni rahatsız ediyordu.

"Hayır Berivan şimdi sırası değil korkmanın kaldır kafanı ve bak o gözlere"ben kendimi teselli ederken o dibimde bitmişti bile...
"Ben senin ablanı hiç sevmedim Berivan. Ona hiç aşık olmadım. Ona hiç içim yanarak bakmadım."
Nefesi yüzüme yayıldıkça tenim daha çok yanıyordu. Beynim ise yeni işlevine başlamış bu aşağılık adamın söylediklerini idrak ediyordu. Ne diyordu bu adam. Ben ablanı hiç sevmedim mi diyordu. ..
"Yalan söyleme. Se.. sen ablama aşıksın sen onu seviyorsun"dedim yutkunarak. Bir süre gözlerini kapattı. Sessizliği beni deli ediyordu.
"Konuşsana bee adam! Madem sevmiyordun madem aşık değildin ne diye ablama yakın olup onun kalbine girdin Konuşsana"
"Çünkü. .. Çünkü ben...."
Dedi susarak.
Allah aşkına bu adam ne yapıyordu. Ne diye susuyordu.
"Ne sen ne!"
Dedim ağlayarak. İçim acıyordu.
"Berivan ben seni-"

"Tekin ağam Amar ağa seni konağa çağırıyor"
Diyen kahyanin sesiyle bölündü konuşması. Hiçbir şey anlamamıstim bu adamin dediklerinden.
Yavaşça benden uzaklaştı. Zaten bu yakınlık çok yersizdi.Bana arkasini dönerek yürüyüp arabasina bindi.
Yine koşuyordum. Ama bu sefer hicbir beklentim yoktu. Ablam o adama aşık ama o adam ablami kandırmis.
Ama neden neden? Artik ayaklarım bile beni kaldiramiyordu. Usulca yere çöktüm. Artik ablam için elimden birsey gelmiyordu. Bitmişti. Hersey bitmişti. Kafamı kaldırıp önümde ki Mardin'e baktım.

"Nesin sen Mardin!ne... mezar mı ,cehennem mi , ateş mi , genç kızların ceyizi mi , yoksa kefeni mi, namus mu senin medeniyetin and olsun sana Mardin ,and olsun ablami senin medeniyetinle kurtaracam.ve sen Mardin ve sen merak etme yine öldüreceksin birini,ama ablami degil beni Mardin Berivan'ı Mardin Berivan'ı...
Kararimi vermiştim. Ölüm fermanımı kendi elimle imzalamistim.

Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Genç kız güç bela vardı ablasının yanına. Içi acıyordu ablasına bakarken. Nasil derdi ona sevdiğin adam seni sevmemis hiç,kullanmış diye...

"Berivan xuşkamin(kiz kardeşim) ne oldu. Konuştun mu Tekin'le bir yolunu buldunuz mu? Nasıldı Tekin ? Sinirli miydi? "
Ablasının soruları üstüne genç kiz irkildi. Bunu ona yapamazdı. Onun hayallerini yikamazdi.
Yüzüne sahte bir gülümseme yerleştirerek ablasının yanağını okşadı.

"Abla sakin ol. Tekin abim iyidi. O da kara kara düşünüyordu. Ama bir yolunu bulacak sen üzülme olur mu?" diye sarıldı ablasına. Kendini asla affetmeyekti. Ablasına yalan söylemişti hemde kalbi üstüne aşkı üstüne.
Delal ise gayet mutluydu. Tekin ona sevgisini pek belli etmezdi ama yinede emindi sevgisinden yoksa niye ona yakın olsun ki (!)

TÖRE Kelepçeli Serçe (#WATSY2017)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin