Medya: Berivan
" Bazı imkansızlıklar diğerlerinden daha
imkansızdır. "Soğuk matemler geçiyordu kadının içinden. Yüreğinin üstündeki bıçak ağızları kördü.
Herkes gibi, her şey gibi...
Allahım nasıl bir imtihan bu. o adamla yaşanmazdı.
Babası gibiydi, Abisi gibiydi. hayatındaki erkeklerle birdi.
Derin bir nefes aldı Berivan. Hep farklı olacak sanmıştı. o farklıydı. Evleneceği adamı farklı bekliyordu. Mesela onun gibi...
Bu acı düşüncelerden sıyrıldı o artık evli bir kadındı! onu düşünemezdi, Onun hayatında genç kıza yer yoktu. Sahi kimin hayatında yeri vardı. Genç kızın? kimin hayatına dokunmuştu bugüne kadar?
Uzandığı yataktan acı bir nefes vererek kalktı. şuan düşünmesi gereken daha önemli bir şey vardı. çarşaf...
Bir kere daha lanet etti bu zihniyete , lanet etti erkeği yüceltip kadının alçaltan yapıya.
Baya canı yanmıştı bu gün civan kızının, kaynanası yapacağını yapmıştı. zalim kadındı Hatice hanım vesselam.
Ellerini saçlarından geçirip sağ omuzuna topladı. Akşam yemeği için aşağı inmeliydi. Adımlarını banyoya yönlendirdi. usulca içeri girdi. Gözlerini kaldırıp aynadaki yansımasına baktı. Allahım nasıl yapacaktı bunu?
Daha dün Amar ağaya başkasının olduğunu söylemişti. Şimdi nasıl kalkıpta karısı olacaktı. Amar ağa bunu kabul etmezdi, karısı yapmazdı başkasına ait olduğun söyleyen bir kadını.
Bir an düşündü acaba nasıl biriydi Amar ağanın gözünde?
gurursuz?
ahlaksız?
çıkarcı?
namussuz?
aklına gelen son sıfatla dünden kalan hıçkırıklarını serbest bıraktı.Namusunu ileri sürmüştü.Bugüne kadar tek bir laf getirmemek için bıçak sırtında yürürken bu gün bu sıfatı layık görmüştü kendine .
Gözyaşlarını sildi .Zamanı değildi zaten bol bol ağlayacak vakti olacaktı aceleye hiç gerek yoktu.
Musluğu açıp elini yüzünü yıkadı ,saçlarına şekil verip kapıya yöneldi.Banyo kapısıyla oda kapısının açılması bir oldu .Derin bir yutkunma isteğiyle yanıp tutuştu genç kız o anda .
Kocasına baktı gözlerinin ta içine.
Görüntü gözyaşlarının gözlerine dolmasıyla bulanıklaşıyordu.
O yeşil harelerde salt nefret olduğunu biliyordu ama yinede bir umut başka bir şey aradı.
Merhamet gibi ,şefkat gibi en acısı acıma gibi,
Ama yoktu, yoktu işte...
aradığını bulamamanın verdiği buruklukla kapıyı çekip içeri geçti. Dolaba yönelip beyaz tülbentini aldı. Makyaj masasına oturduğu zaman ayakta duran kocasıyla göz göze geldi. Hep böylemi bakacaktı?
Gözlerini kaçırdı kadın,kör kuyulara attı bakışlarını.
"Mem u zini bilir misin Berivan?"
Hızla kocasının yüzüne dikti bakışlarını bu da neydi?
Sadece sustu genç kadın. Biliyordu tabiki. Ona anlatan kişi geldi aklına. Usluca süzüldü yaşı yanağından.
"Neden sormuştu kocası ona?"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
TÖRE Kelepçeli Serçe (#WATSY2017)
General FictionAfilli bir sessizlik almıştı bağışların yerini... Kadın sağır olmak istedi, kadın ölmek istedi.Bu sözleri duyacağına sadece ölmek istedi. Gözleri hedefini bulmuşçasına genç adamın gözlerine değindi.Ne demişti az önce kocası? "Hayır, hayır!" Hıçkırık...