Kapitel 10

1.1K 20 0
                                    

Jag vaknar på samma sätt som jag somnat. Jag tittar upp på Felix som ligger och kollar upp i taket.
"Godmorgon" säger jag.
"God morning, beautiful" säger han och pussar mig i pannan.
Jag flyttar upp i sängen så jag ligger med huvudet bredvid honom.
"Oscar kommer döda dig" säger jag och ler.
"Om han vågar" svarar Felix.
Jag fnissar och lutar mitt huvud mot hans. Vi hade sex. Jag känner mig annorlunda i kroppen, som om någonting har hänt. Men bara positiva saker. Jag ler för mig själv och andas in. Jag andas ut i en lycklig suck och sätter mig upp. Trött sträcker jag på mig och knäcker till ryggen. Jag stönar till och reser mig upp från sängen.
"Ska du med eller?" frågar jag och vänder mig mot Felix.
"Jag kommer snart, jag ska bara vakna först" säger han och vänder sig in mot väggen.

Jag sätter ner knäna på sängen och lutar mig över Felix och pussar han på kinden. Ett leende sprids på Felix's läppar och jag fnissar lite innan jag reser mig från sängen och öppnar dörren. Jag stänger dörren efter mig och går ner för trappan. I köket sitter en viss trött Mr. Enestad och Mr. Molander på varsin stol vid bordet.
"Godmorgon" säger jag och sätter mig på stolen bredvid Oscar.
"Godmorgon, trodde inte du överlevde natten" flinar han.
Jag ger honom en trött blick vilket får båda två att skratta.
"Vart är Omar?" frågar jag och gäspar.
"Sover, vart är Felix?" svarar Oscar.
"Han skulle bara 'vakna till liv' innan han kom" säger jag och gör citationstecken med händerna.
"Okej" säger Oscar och gäspar.
Jag reser mig för att hämta min mobil i jackfickan. Jag får upp den och går automatiskt in på instagram. Jag kollar på thefooomusic's senaste bild på mig och Felix. Jag ler och trycker på gilla knappen. Jag bläddrar genom kommentarerna och småler lite. Jag går tillbaka till köket och tar fram ett glas ur skåpet och fyller det med vatten. Jag tar en klunk som slutar med att jag super hela glaset.
"Jävlar vad törstig du var då!" säger en morgon trött Omar som nu står vu dörröppningen till köket.
Jag andas häftigt och ställer ner glaset på diskbänken.
"Godmorgon på dig också" säger jag och sätter mig ner igen.
"Vart är Felix?" frågar Omar och sätter sig bredvid Ogge.
"Han 'sover'" säger Oscar och gör citationstecken när han säger sover.
"Aha" gäspar Omar.
"Så, vad gjorde ni igår? När vi hade gått och lagt oss" säger jag och lutar huvudet mot bordet.
"Vi såg klart på filmen men avbröts av massa stön.." säger han och ler peddoleende mot mig.
"Skaffa flickvän" säger jag och suckar.
Omar skrattar åt Oscar's min och jag kan inte låta bli att fnissa. Oscar tittar surt på mig men han kan inte gömma leendet som finns där. Felix's steg i trappan hörs och jag vänder mig om och granskar honom från topp till tå. Han har bara sina militär färgade mjukisbyxor på sig.
"Godmorgon" säger killarna i kör.
"Godmorgon" säger Felix och går mot mig.
Han böjer sig ner och pussar mig på kinden innan och sätter sig bredvid mig. Jag skrattar åt hans hår som står åt alla håll och kanter.
"Snyggt knullruffs du fått till, Felix" retas Oscar och Omar börjar skratta. Han skrattar åt det mesta, men det är ju Omar vi snackar om.
"Men, man tackar Oscar" säger Felix stolt och lutar sig tillbaka i stolen.
Jag himlar med ögonen och drar upp benen i skräddarställning. Omar gäspar ännu en gång.
"Trött Omar?" frågar Felix med ett leende.
"Käften" gäspar han och blinkar några gånger med ögonen.
"Ska vi aktivera oss lite kanske?" frågar Oscar och klappar ihop händerna samtidigt som han ställer sig upp.
Jag nickar och ställer mig upp.

Jag älskar dig Felix Sandman | f.sWhere stories live. Discover now