6 tahun kemudian..
Chaerin
"that's all, you may dismissed," aku memandang anak-anak kecil yang berlari keluar daripada kelas. Aku menghela nafas panjang sambil duduk di atas kerusi.
Ya, jadi seorang cikgu tadika merupakan satu benda yang susah memandangkan kena layan kerenah budak kecil. Tapi aku tak kisah sebab aku suka budak budak! Eh hyper lak.
"cikgu,"
"eh, jinhwi, apa awak buat kat sini? Mana parents awak?" tanya aku dan dia hanya mengangkat bahu tanda tak tahu. Aku terus bangun dan memegang erat tangan budak kecik tu.
"jom balik,"
Aku terus hantar dia balik ke rumah setelah beberapa kali pujuk sebab dia tak nak balik. Aku rasa dia ada masalah keluarga kot. Ah biarlah. Tapi kesian budak kecik tu.
Aku terus parking kereta kat depan rumah dan buka pintu rumah, mempamerkan Guanlin yang tengah tengok TV. Aku terus masuk ke dalam dan Guanlin terus mencium bibir aku.
"how's work?" tanya dia dan aku hanya tersenyum.
"okay je, kau cam ne?" tanya aku dan dia mengangguk. Aku terus masuk ke dalam bilik dan mandi. Selepas bersiap-siap, aku masak untuk makan malam. Well, aku dah belajar memasak dengan mak mentua. Terer tak? Well, ni Chaerin okay.
Aku terus letakkan jajangmyeon tu bawah tudung saji dan join Guanlin tengok TV. Aku duduk sebelah Guanlin dan dia mula main dengan rambut aku. Tak pernah jumpa rambut ke lelaki ni?
"guanlin,.rimas la," aku tampar tangan dia dan tergelak bila tengok muka dia terkejut. Nasib hensem lagi.
"dahla, jom makan malam," dia terus tarik tangan aku dan kami terus makan kat meja makan tu. Tetiba, ngantuk lak aku. Aku terus masuk ke dalam bilik dan baring di atas katil. Penatnya.
Aku rasa seseorang join aku baring kat situ dan aku hanya buat tak tahu. Guanlin la tu, penat kot dah kerja pagi tadi. Ye la, dia kan CEO. Mesti banyak kerja dia kena buat.
Tetiba aku rasa something kat bibir aku. Terkejut aku, rupa rupanya tu bibir Guanlin. Aih lelaki ni sempat lagi, ngantuk ngantuk ni pun.
Tetiba tangan dia membuka butang pijama aku. What the hell lai guanlin?
"jangan risau, chaerin. Malam ni aku jaga kau elok elok,"
Pumpkin: so far so good? Eheheheh ( gelak jahat)
YOU ARE READING
dare 2 . guanlin
Fanfiction"guanlin, lepaskan aku," [ a wanna one series ] ©taehyuntext