Pumpkin: sampai hati baejin curang dia masuk mv goodday tunggu nanti aku mintak cerai ok jk jk 💩
Chaerin
Aku hanya mampu merenung ke arah langit. Dah nak hujan ni, budak budak ada yang tak balik lagi. Lagi lagi Jinhwi. Aku pelik la sejak dua menjak ni dia asyik balik jalan kaki je. Aku tahu ni pun si pak cik guard tu barua kat aku. Aih. Parents dia bermasalah ke? Kesian budak comel tu. Kecik kecik lagi jalan kaki balik rumah. Kang kena culik baru tahu. So start hari ni aku akan jaga dia kat rumah aku sendiri. Alah lagipun kenalah ada experience kan sebelum anak aku nak keluar.
" jinhwi, mulai hari ni panggil cikgu omma. Okay? Omma."
Dia mengangguk laju. Mukanya yang sekecil tapak tangan aku tekup dan aku cium dahi dia. Macam mana la parents dia tak care pasal dia.
"omma, tengok langit tu! Jeongmal yeppeo ! (cantiknya)" kata jinhwi dan menuding ke arah awan awan yang sedang bergerak laju. Aku genggam tangan dia erat, dan bawa dia pulang ke rumah aku. Guanlin dah mati dalam bilik, biarlah dia. Penat la tu layan kerenah Tzuyu. Oh ya, diorang still a couple so setiap kali wartawan nampak dorang, mesti semak kat page depan surat khabar. Mohon la famous sangat ke si Tzuyu ni.
"mana appa?" tanya jinhwi dan aku hanya menggeleng.
"dia dah tidur gaknya, tak pe la jinhwi makan dulu, pastu kita tidur ye. Jinhwi kena banyak rehat," kata aku dan terus siap-siapkan makanan untuk jinhwi.
YOU ARE READING
dare 2 . guanlin
Fanfiction"guanlin, lepaskan aku," [ a wanna one series ] ©taehyuntext