Lee Chaerin.
"hai,"
Aku hanya mampu mengangguk kepuasan. Datang pun dia ni. Ingatkan tak nak datang tadi, kata banyak kerja la bagai. Aku tak paksa pun, dia bukannya ada kena mengena dengan aku dah.
"uh,hi, chaelin ada kat dalam. Masuklah,"
Adoi, kenapa aku stutter ni? Aish kau ni memacam la Chaerin.
Guanlin hanya masuk ke dalam bilik Chaelin dan memberi isyarat kat aku untuk masuk sekali. Aku hanya menurut arahan dia, dan duduk bersebelahan dengan Chaelin.
"tapi dalam project ni, uncle kena jadi appa Chaelin. Uncle sudi ke?" suara kecil Chaelin memecah kesunyian.
Guanlin terus berdehem kecil dan tersenyum lebar.
"boleh, i'd love to," balas dia dan kenyit mata kat aku, okay..
What the hell is that?
" omma awak pun mesti nak juga kan uncle jadi appa awak? Ececeh" perli Guanlin dan hanya memandang aku dengan muka sinis dia.
Ewah ewah. Kau memang nak kena la Lai Guanlin.
"eh, omma suka uncle ke?" tanya Chaelin.
oMG protect this innocent child-
"ey, chaelin maneder, okay? Dah lambat ni, chaelin esok nak sekolah. Tidur awal ye sayang?" aku cepat cepat tutup topik dan Guanlin hanya menggeleng laju bila tengok betapa gelabahnya aku.
"okay omma, tapi chaelin nak uncle guanlin bagi bed time story kat chaelin!" jerit budak kecik tu dan aku hanya mampu mengangguk. Tu pun terpaksa.
Aku terus keluar daripada bilik tu untuk beri Guanlin dan Chaelin privacy.
Selepas beberapa minit kemudian, Guanlin keluar daripada bilik dan aku terus bagi kot kat dia. Dia hanya menarik tangan aku bila aku nak bukakan pintu untuk dia.
"wae?" tanya aku cemas.
" kau dah tak de perasaan kat aku ke?" tanyanya lembut.
Aku hanya mampu menunduk.
"mian, Guanlin. Tapi, aku tak rasa perasaan tu datang balik." jawab aku sepatah sepatah dan dia hanya mampu mengangguk tanda faham.
"aku beri kau masa, Chaerin. Aku akan tetap sayangkan kau." dia terus keluar daripada rumah tu dan aku hanya mampu menahan air mata daripada jatuh.
Aku tipu, Guanlin.
Aku still sayangkan kau.
YOU ARE READING
dare 2 . guanlin
Fanfiction"guanlin, lepaskan aku," [ a wanna one series ] ©taehyuntext