Lee Chaerin.
"Nak minum apa?" tanya Guanlin .
"Cappucino ais," balasku dan dia hanya menggeleng.
"cappucino panas satu,"
"aku minta cappucino ais kenapa kau pesan cappucino panas?" tanyaku sambil menjelingnya.
"kau tu demam selesema. Aku tak nak kau jadi lagi teruk," balasnya dan aku hanya menunduk.
"Chaerin," panggilnya dan aku hanya menoleh ke arahnya.
"kau tak marah ke Chaelin dah tahu aku ayah dia?" tanya dia dan aku hanya mengangguk.
"nanti dia tahu juga kalau kau tak beritahu pun," balasku dan Guanlin hanya tersenyum nipis.
"thanks Chae."
"asal tetiba?" tanya aku sambil mengangkat keningku sebelah. Dia menggenggam tanganku erat.
"sebab jaga anak kita."
Aku hanya merenungnya. Tak tahu nak react apa.
Selepas beberapa jam...
"Ha, Chaerin. Esok boleh teman aku pergi party company aku ?" tanyanya dan aku hanya mengangguk. Dia mencium dahiku sekilas.
"tidur awal. Jangan sakit," pesannya dan terus menekan pedal keretanya. Aku terus masuk ke dalam rumah dan tidur.
Keesokkan harinya...
"omma, Chaelin nak jumpa appa,"
Aku hanya tersenyum dan mengambil beg di atas meja.
"jom, appa ada kat luar," aku mendukung Chaelin dan masuk ke dalam kereta Guanlin.
Setelah sampai ke dewan, aku dan Chaelin terus duduk di meja bulat. Malas la nak ambil makanan lagi. Chaelin ni pula mengadu mengantuk la bagai.
"erm, hello?"
Aku tergelak apabila melihat Guanlin yang berucap dengan gementar. Ye la, CEO katakan.
Tiba-tiba, matanya mendarat ke arahku.
" Lee Chaerin, will you marry me?"
The end. Thanks sesapa yang tengok fanfic aku yang gnilek ni. Aku minta maaf sebab aku lambat gila update. Kerja sekolah aku tak siap lagi. Tu la pemalas tak nak siapkan awal awal.
Thanks lagi sekali. Nanti aku buat comeback. HAHAHAHA
Jangan risau aku akan buat EPILOGUE nanti, aku tahu ending ni tergantung en. Tunggu epilogue nanti okay? :)
YOU ARE READING
dare 2 . guanlin
Fanfiction"guanlin, lepaskan aku," [ a wanna one series ] ©taehyuntext